Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs tähän vastaat niin ettei kaikki suutu? :/

Vierailija
30.08.2016 |

Ollaan kutsuttu miehen kanssa molempien lähisukua meille grillibileisiin. Tarkoitus grillata, saunoa ja uida. Ja ei tietenkään kuivinsuin.

Siskollani on 3kk täysimetetty vauva ja olen luvannut, että hän saa tulla vauvan kanssa, mutta että juhlat on k-18. Nyt eräs miehen puolen sukulainen ilmoitti myös, että hänen mukanaan kulkee myös vauva. Tämä vauva on konttausikänen, nousee tukea vasten seisomaan, ei täysimetetty ja siis kohta jo 1v.

Mitä ihmettä vastaan tuommoiseen niin ettei koko suku suutu minulle? :( Ja olenko ainoa, jonka mielestä 3kk täysimetetty on eri juttu kuin konttausikäinen? Etenkin,kun puhutaan nyt tilanteesta jossa ollaan ulkona juhlimassa, uidaan ja saunotaan. Ei ole kovin kiva muillekaan juhlijoille väistellä jatkuvasti liikkuvaa konttaajaa.

Nyt tuntuu, että tein väärin,kun lupasin edes siskolleni tuota. Koin sen kuitenkin eri asiaksi ja kyse ei ole nyt siitä, että hän on nimenomaan siskoni ja tämä toinen miehen puolelta. Tykkään kyllä tästä naisesta ja olisi kiva,kun hänkin tulisi. Hänen vauvansakin on ihana, mutta tämä nyt vaan on eri asia kuin synttärikahvit. Eri juttu, jos hänenkin vauvansa saisi pelkkää tissiä ja löytyisi siitä mihin hänet on laskettu.

Tekis mieli alkaa vaan itkee. Sen kerran,kun yrittää jotain järjestää. :(

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ne vuoden vanhan vanhemmat olla kauan? Ikävää se on kyllä torpata.

Sano huolesi. Kinkkinen on.

Ja isossa mittakaavassa....sulla on aika pienet murheet😭

Mua ei vierssna haittais yks isompi vauva. Ette kai te ihan änkyrässä siellä meinaa olla? Se Lapsihan menee nukkumaankin ajoissa?

Vierailija
102/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyskuiset grilli- ja uintibileet? Asutte ilmeisesti jossain muualla kuin Suomessa?

Ihan asutaan suomessa. Meidän uima-altaassa on tällä hetkellä +37 astetta ja lämmitetään sitä pitkälle lokakuuhun, jonka jälkeen se laitetaan talviteloille ja vappuna taas aloitetaan pulikointi. 

Sorry ot. Minkä kokoinen allas ja millä lämmitätte?

Muistankohan mitat oikein, jos sanon, että 8m pitkä ja 6m levee. 140cm syvyys joka puolelta. 

Meillä on hakelämmitys ja sillä lämpiää myös uima-allas. :)

Tästä kyllä tietää kenestä on kyse jos tietää jotain altaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noilla asetelmilla sukuriita on taattu. Alle vuosikkaan lapsen vanhempana niputtaisin samaan kategoriaan oli se vauva minkä ikäinen tahansa. Ja jos kutsujan sisko saa tuoda vauvan mutta miehen puolen sukulainen ei, niin kyllä siitä omat johtopäätökset vetäisin. Voi olla että yhteyden pito katkeaisi ja varmasti asia paisuisi molemmilla puolilla niin että pahimmillaan suututatte koko suvun miehesi puolelta. Ikävä kyllä ihminen käyttäytyy näin. Mieli pahoittuu ja joukkoon iskee muutkin mielensä pahoittajat.

Vierailija
104/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vela? Jotenkin itselle juhlaan sukulaisten kesken ehdottomasti kuuluu lapset.

Vierailija
105/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela = vihaan erityisesti lapsia

Vierailija
106/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin juhlat alkamaan klo 20 aikuisten juhlat kun on. Ensin seurustelua, saunomiset ja uinti, grillausta lähempänä puolta yötä. 1 v tuskin jaksaa valvoa siihen asti.

Vierailija
107/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nainen oli miehen puolelta? Sano miehellesi, että vihjaisee naiselle, että ei lapsia. Ongelma ratkaistu.

Minusta olisi ihanaa jos joku sukulainen järkkäisi syyspirskeet joihin ei lapsia tulisi. Kolmen lapsen äitinä ilmottautuisin ekana että osallistun ja lapset hoitoon. Turhan usein ei pääse aikuisten juhliin ja itse ainakin nautin myös lapsivapaasta.

Sano miehellesi, että ilmoittaa sille naiselle, että tällä kertaa toivotaan että lapsia ei tulisi huomioiden juuri tuo juhlien luonne.

Siskosi lapsi eri asia kun 3kk ja imetys päällä.

Ihanaa juhlaa ja nauttikaa!

Vierailija
108/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, sulla on kyllä hankala tilanne. Jos on pokkaa, sano vaan suoraan niinkuin joku tuolla ehdotti, että annoit luvan siskolle vauvoineen tulla kun ajattelit ettei 3kk vauva "olisi tiellä"/"vaarassa". Ja selität juuri niinkuin täälläkin selitit, voisiko tuolla taaperolla olla vaarallista siellä humalaisten jaloissa. Ihme vaan ettei tämä taaperon äiti tajua tuota itse, mä en todellakaan menisi tuon mun yksivuotiaan kanssa mihkään alkoholibileisiin. Jos tärkeä tyyppi olisi kyseessä, KYSYISIN LUVAN, voisinko pikaisesti poiketa. Jos en siis saisi lapselleni hoitajaa.

Huoh.

No, jos ei ole pokkaa niin anna sen tulla. Näkeehän sen siellä sitten miten homma menee. Jos vaikuttaa siltä että taapero on ns omillaan, siinä vaiheessa voi jo reippaasti sanoa että nyt ei homma kyllä toimi. Kannattaa myös sanoa että nukkumapaikkaa ei kyllä sitten ole, saati muutenkaan huomioitu lapsivieraita.

Tsemppiä! Ja muista jokatapauksessa nauttia juhlista!

Vierailija
109/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte suoraan ettei nämä ole lastenjuhlat ja ei lapsia. Jos kuitenkin tämä pariskunta tunkee juhliin lapsen kanssa niin vastuu on heidän. Ja jos eivät hoida/vahdi lasta niin teillä pitää olla pokkaa sanoa ettei tämä homma nyt toimi ja lapsi pitää viedä omaan kotiinsa. Jos suuttuvat niin ei siihen maailma kaadu sillä toiset suuttuvat kaikesta joka tapauksessa.

Vierailija
110/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte suoraan ettei nämä ole lastenjuhlat ja ei lapsia. Jos kuitenkin tämä pariskunta tunkee juhliin lapsen kanssa niin vastuu on heidän. Ja jos eivät hoida/vahdi lasta niin teillä pitää olla pokkaa sanoa ettei tämä homma nyt toimi ja lapsi pitää viedä omaan kotiinsa. Jos suuttuvat niin ei siihen maailma kaadu sillä toiset suuttuvat kaikesta joka tapauksessa.

Kyllä se nyt jumaliste on maailmanloppu ja maailmaa kaatuu siihen jo aikuiset ei saa VIINAA!

Juhlat ja ilo ilman VIINAA on teeskentelyä,tajuatko,ei voi grillata ei voi uida ei voi jutella ei voi tehdä yhtään mitään jos ei saa VIINAA!

VIINAA VIINAA!

Vierailija
111/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne aikuiset ei saisi sitä viinaa kun kerran on aikuisten juhlat? Meinaat että kaikki 20 vierasta istuu kuivin suin kun yksi pariskunta tulee juhliin lapsen kanssa jota ei ole edes kutsuttu. Niin varmaan! Joku tolkku nyt tähänkin taas. Vastuu siitä yhdestä lapsesta on loppupeleissä aina lasten vanhemmilla eikä koko muu maailma pyöri yhden nikopetterin ympärillä vaikka vanhemmat niin luulee aina välillä.

Vierailija
112/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun Suomessa ei saa järjestää sellaisia juhlia kuin itse haluaa?

Ei saa juoda viinaa ja lapset pitää aina kutsua ja vieraat saa päättää mitä syödään ja mitä ei ym ym.

Järjestääköhän nämä marmattajat ja vaikeuttajat koskaan itse juhlia ja kun heidät joskus harvoin johonkin kutsutaan niin ovat itse määräämässä kaikesta HUH!

Jos järjestän itse juhlat niin tasan tarkkaan teen niin kuin itse haluan ja vieras vastaa kutsuun "kyllä kiitos tai ei kiitos".

Jos olen kutsuttu vieras niin en ala vaatia mitään erikoisjärjestelyjä itselleni. Jos juhlat eivät sovi minulle niin vastaan kutsuun "kiitos kutsusta mutta valitettavasti nyt en pääse osallistumaan".

Vierailija
113/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos siskosi tuo vauvan kännijuhlaan, niin silloin myös 1 v lapsi on ok. Minä ainakin suuttuisin jos toinen voi tuoda kersan, mutta itse ei.

Tuollaisia tilanteita ei synny, jos osaa järjestää juhlat. Alkujaan teidän olisi pitänyt mainita kutsussa siitä, että kyseessä on tällä kertaa vain aikuisten juhlat.

Nyt kun siskosi on tuomassa vauvaansa, niin lapsisääntö on voimassa.

Tai sitten soitat siskollesi ja kerrot tilanteen (ei lasta mukaan). Sen jälkeen toiselle henkilölle ja sama juttu --> tällä kertaa vain aikuisten juhlat.

Vierailija
114/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti konttausikäisen äiti ei näe tätä hyvänä tilaisuutena päästä vapaalle, kun "onhan täällä juhlissa ihmisiä jotka voivat pitää lasta silmällä". Eli haluaa itse juhlia ja odottaa, että kyllä joku toinen lasta kaitsee.

Jos lasta ei sitten kaitse se ap:n sisar jolla 3kk vauva, niin lapsi sitten konttailee itse minne tahtoo. Aamulla ihmetellään missä mahtaa olla, järvessä vai grillissä

Vierailija
115/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten kännijuhla.

Kuulostaa lupaavalta.

Jotkut osaa juoda ihan sivistyneestikin. Ikävää ettei sulla ole sellaisesta kokemusta. Mutta tiedoksesi, että juoda voi ihan sivistyneestikin.

"Ei tietenkään kuivin suin" viittaa kyllä johonkin muuhun.

Sama tuli minullekin mieleen tuosta 'ei tietenkään kuivinsuin': vedetään perseet 

Vierailija
116/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsethan laitetaan nukkumaan jo n. 19-20 tuon ikäiset eli eivät ole myöhään ja ei siis vaikuta juhlimiseen jos on iltabileet.  Ja todennäköisesti teillä ei päivällä juoda.

Vierailija
117/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nämä vauvan tuojat on kuitenkin selvin päin. Itse tekisin selväksi ettei lasten vanhemmille alkoa tarjota ja lapsesta otetaan vastuu. Lasten paikka ei oikeasti ole humalaisten luona.

No oletettavasti ovat kyllä. En nyt ollenkaan ajatellut edes, että he jotain joisivat. Mutta tämä konttausikäinen on kyllä nyt sellainen,että sen perässä saa mennä ihan koko ajan. Siskoni vauva kun saa tissiä niin hän nukkuu monta tuntia siihen perään eli ei muuta aikuistenjuhlien luonnetta mitenkään, mutta pelkään että jos siellä yksi juoksee koko ajan konttaajan perässä niin siitä tulee vähän hassua touhua,kun aikuistenjuhlat kyseessä.

Kyllä siellä "aikuistejuhlissa" niitä konttaajia on varmasti vähän enemmänkin.

Ihan vain AIKUISTEN JUHLAT. Miten ihmiset osaavatkin vääntää yhdys- ja epäyhdyssanat niin päin persettä.

tunnetko useinkin, että vanne kiristää päätäsi?

Vierailija
118/127 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparat, kyllä tekee niin pahaa. Miksi siskosi on edes tulossa? Ja miksi kukaan haluaa viedä lastaan känniläisten keskelle? Toivottavasti lapset selviää elävänä tuosta.

Vierailija
119/127 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsethan laitetaan nukkumaan jo n. 19-20 tuon ikäiset eli eivät ole myöhään ja ei siis vaikuta juhlimiseen jos on iltabileet.  Ja todennäköisesti teillä ei päivällä juoda.

Periaatteessa laitetaan nukkumaan 20 mutta ei varmasti onnistu... Muutamissa juhlissa mukana olleena voin kertoa, että vanhemmat kyllä 'joustavat' tästä jopa jonnekin kahteen asti kunnes 'kai on pakko mennä kotiin kun ei tuo JP nyt vaan rauhoitu nukkumaan' ärtyneenä todetaan. Ja siihen asti pikku JP on vaatinut ihan jokaisen huomiota viipeltämällä ympäriinsä eivätkä vanhemmat ole käytännössä mitenkään edesauttaneetnJPn nukkumaanmenoa kun ei se kuitenkaan vieraassa paikassa....

Minusta voit sanoa, että ompa harmi jos ette saa hoitajaa mutta nähdäänkö sitten me vaikka ensi lauantaina ja kestää sen jos joku ottaa nokkiinsa. Si siitä mitään koko suku suutu - itseasiassa varsin moni voi olla kanssanne tähdin samaa mieltä.

Mukavia juhlia teille!

Vierailija
120/127 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää aikuisten juhlat ilman alkoholia.

Onko teillä joku juopposuku vai miksi tuo alkoholi pitää olla joka paikassa.