Mitäs tähän vastaat niin ettei kaikki suutu? :/
Ollaan kutsuttu miehen kanssa molempien lähisukua meille grillibileisiin. Tarkoitus grillata, saunoa ja uida. Ja ei tietenkään kuivinsuin.
Siskollani on 3kk täysimetetty vauva ja olen luvannut, että hän saa tulla vauvan kanssa, mutta että juhlat on k-18. Nyt eräs miehen puolen sukulainen ilmoitti myös, että hänen mukanaan kulkee myös vauva. Tämä vauva on konttausikänen, nousee tukea vasten seisomaan, ei täysimetetty ja siis kohta jo 1v.
Mitä ihmettä vastaan tuommoiseen niin ettei koko suku suutu minulle? :( Ja olenko ainoa, jonka mielestä 3kk täysimetetty on eri juttu kuin konttausikäinen? Etenkin,kun puhutaan nyt tilanteesta jossa ollaan ulkona juhlimassa, uidaan ja saunotaan. Ei ole kovin kiva muillekaan juhlijoille väistellä jatkuvasti liikkuvaa konttaajaa.
Nyt tuntuu, että tein väärin,kun lupasin edes siskolleni tuota. Koin sen kuitenkin eri asiaksi ja kyse ei ole nyt siitä, että hän on nimenomaan siskoni ja tämä toinen miehen puolelta. Tykkään kyllä tästä naisesta ja olisi kiva,kun hänkin tulisi. Hänen vauvansakin on ihana, mutta tämä nyt vaan on eri asia kuin synttärikahvit. Eri juttu, jos hänenkin vauvansa saisi pelkkää tissiä ja löytyisi siitä mihin hänet on laskettu.
Tekis mieli alkaa vaan itkee. Sen kerran,kun yrittää jotain järjestää. :(
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä laittaisi vielä 1v mukulaa pippaloiden ajaksi hoitoon. Muksu tulis mun/meidän mukana tai jompikumpi jäisi muksun kanssa kotiin.
Meidän lapsen päivärytmin mukaan voisimme piipahtaa bileissä päikkäreiden jälkeen, eli lähteä kotoa noin kahdelta. Jos paikan päällä ei ole mahdollista lapselle ruokaa lämmittää (lapselle ottaisimme omat ruuat ja juomat mukaan), niin neljäksi tultaisiin takaisin kotiin. Vaihtoehtoisesti jos ruokinta on mahdollista, niin tultaisiin (joko kaikki, tai lapsen kanssa toinen vanhempi) kuudeksi kotiin keittelemään iltapuuroa ja rauhoittumaan iltapuuhiin. Alle 4h siis kaikkinensa voisi meidän piltti olla pilaamassa muiden kännäystä, olisiko tämä liikaa?
Toki juhlissa jos alkaisi aikuisten meno olla holtitonta, niin tulisimme aikaisemmin kotiin. Mielestäni lapsen paikka ei ole humalaisten joukossa, kuten joku muukin jo mainitsi.
Entäs jos ne bileet ei alakkaan teidän lapsen päikkäriaikataulun mukaan.
Mietinkin, että joku tuohon tarttuu :D. No katsos, yksinkertaista, jos bileet alkaisivat vaikka klo 18 niin me olisimme iltapuuhissa tuohon aikaan. Emme siis edes olisi ehdottaneet tuovamme taaperoa mukana. Tiedostan vallan mainiosti, ettei se maailma ja muiden aikataulut pyöri juuri minun lapseni ympärillä vaikka oma elämäni nyt niin tekeekin.
Ajattelin vain havainnollistaa, että pieni lapsi vanhempineen tuskin siellä juhlissa olisi "pilkkuun asti" vaan aika aikaisin jo lähtisivät pois jaloista. Toki tämäkin riippuu niistä vanhemmista, samoin kuin se pysyttelevätkö itse selvinpäin ja vahtivatko itse jälkikasvunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä laittaisi vielä 1v mukulaa pippaloiden ajaksi hoitoon. Muksu tulis mun/meidän mukana tai jompikumpi jäisi muksun kanssa kotiin.
Meidän lapsen päivärytmin mukaan voisimme piipahtaa bileissä päikkäreiden jälkeen, eli lähteä kotoa noin kahdelta. Jos paikan päällä ei ole mahdollista lapselle ruokaa lämmittää (lapselle ottaisimme omat ruuat ja juomat mukaan), niin neljäksi tultaisiin takaisin kotiin. Vaihtoehtoisesti jos ruokinta on mahdollista, niin tultaisiin (joko kaikki, tai lapsen kanssa toinen vanhempi) kuudeksi kotiin keittelemään iltapuuroa ja rauhoittumaan iltapuuhiin. Alle 4h siis kaikkinensa voisi meidän piltti olla pilaamassa muiden kännäystä, olisiko tämä liikaa?
Toki juhlissa jos alkaisi aikuisten meno olla holtitonta, niin tulisimme aikaisemmin kotiin. Mielestäni lapsen paikka ei ole humalaisten joukossa, kuten joku muukin jo mainitsi.
Entäs jos ne bileet ei alakkaan teidän lapsen päikkäriaikataulun mukaan.
Olin juuri kirjoittamassa, että nämä kemut alkaa kuudelta. Itse en ole koskaan käsittänyt tuota, että eletään elämää jonkun päikkäriaikataulun mukaan. Ja en olisi itsekään jättänyt alle 1vuotiasta hoitoon, mutta en myöskään koskaan olisi omia lapsiani vienyt katsomaan aikuisten juomista. AIkuisen käytös muuttuu kyllä jo pienestäkin määrästä alkoholia, vaikka ei itse sitä koekaan mitenkään erikoisena vielä niin lapsi vaistoaa sen muutoksen kyllä.
Kertoisin juhlien luonteen, painottaisin sitä, että ne ovat enemmänkin k-18 -juhlat ja lapsen tuominen sinne on tietenkin hänen omalla vastuulla. Toki pitää ajatella lapsen parasta mutta mielestäni se on kuitenkin ensisijaisesti vanhempien tehtävä. Kyllähän esim. festareille voi mennä taaperoikäisen kanssa, se on vanhempien vastuulla.
Jos hän silti ilmaantuisi paikalle lapsensa kanssa, niin se on hänen omaa typeryyttään. Voi olla, että hän ei silloin kovin kauaa juhlissa edes viihdy, kun näkee minkälaista meno kenties on.
En tiedä minkälaisia "sukujuhlia" teillä on tapana viettää mutta en tiedä onko alkoholi+sauna+palju+vauva myöskään hyvä kombinaatio, vaikka äiti tietenkin olisikin selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kutsuttu miehen kanssa molempien lähisukua meille grillibileisiin. Tarkoitus grillata, saunoa ja uida. Ja ei tietenkään kuivinsuin.
Siskollani on 3kk täysimetetty vauva ja olen luvannut, että hän saa tulla vauvan kanssa, mutta että juhlat on k-18. Nyt eräs miehen puolen sukulainen ilmoitti myös, että hänen mukanaan kulkee myös vauva. Tämä vauva on konttausikänen, nousee tukea vasten seisomaan, ei täysimetetty ja siis kohta jo 1v.
Mitä ihmettä vastaan tuommoiseen niin ettei koko suku suutu minulle? :( Ja olenko ainoa, jonka mielestä 3kk täysimetetty on eri juttu kuin konttausikäinen? Etenkin,kun puhutaan nyt tilanteesta jossa ollaan ulkona juhlimassa, uidaan ja saunotaan. Ei ole kovin kiva muillekaan juhlijoille väistellä jatkuvasti liikkuvaa konttaajaa.
Nyt tuntuu, että tein väärin,kun lupasin edes siskolleni tuota. Koin sen kuitenkin eri asiaksi ja kyse ei ole nyt siitä, että hän on nimenomaan siskoni ja tämä toinen miehen puolelta. Tykkään kyllä tästä naisesta ja olisi kiva,kun hänkin tulisi. Hänen vauvansakin on ihana, mutta tämä nyt vaan on eri asia kuin synttärikahvit. Eri juttu, jos hänenkin vauvansa saisi pelkkää tissiä ja löytyisi siitä mihin hänet on laskettu.
Tekis mieli alkaa vaan itkee. Sen kerran,kun yrittää jotain järjestää. :(
Mitäs siinä itket ja kitiset! Sanot suoraan sille siskolle, että kyseessä on KOSTEAT RYYPPYJUHLAT - ja jos tulee alaikäisiä mukaan, niin ei hyvä heilu. Sitä paitsi, lapsen imettäminen kännissä vaarantaa lapsen terveyden. Samoin se, että kävelevä/kontaava lapsi pääsisi käsiksi viinapulloihin ja mahd. tupakoihin, on ihan h e l v e t i n h u o n o ajatus.
Koeta saada taottua jonkinlaista sosiaalista vastuntoa sille siskolle. Tällaista hän voisi osoittaa vaikkapa jäämällä lapsineen kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa varmaan olisi jos se siskosikin jättäisi vauvan tuomatta.
Älä nyt, onhan se tupakansavu ja kännisten metakka aivan oiva paikka 3-kuukautiselle lapselle! Mieluummin siis sinne kuin muutamaksi tunniksi jonkun lapsenkaitsijan luo.
Juhlat lasten ehdoilla. Illalla pikkukakkosta ja kivaa leikkiä yhdessä. Sitten kaikki viimeistään klo 21.00 nukkumaan.
Miksi KAIKKI suuttuisi?
Eiköhän ne ole teidän juhlat ja isäntäväki kutsuu kenet haluaa. Jos ei sovi/kelpaa niin sitten ei tule.
Ei meillä ainakaan vieraat päätä millaiset juhlat ovat. Jos on lastenjuhlat niin sitten ne on lastenjuhlat ja jos on ryyppyjuhlat niin sellaiset ne on ja eivät sovi lapsille.
Kännijuhlat + lapset EI OLE hyvä yhdistelmä. Lastensuojelu ja poliisi kiinnostuu varmasti - ja joku ilmoittaa aina.
Kyllähän noi nyt ryyppyjuhlilta kuulostaa. Kyllä itse ainakin lapsena vietimme paljon aikaa "lähisuvun" kansaa, grillasimme, uimme ja saunoimme mökillä. Ei ollut mitään lapaikieltoja, vaikka aikuisilla alkoholia se muutama lasillinen voisikin mennä.
Eli ehkä kannattaa sitten sanoa suoraan, että tarkoitus ryypätä.
En näe ongelmaa. Äiti vastaa lapsestaan, ja oletettavasti vauvan kanssa tuleva lähtee pois melko aikaisin ennen kuin meno on liian villiä. Vai oletteko te ihan alusta alkaen täysin pellit kiinni?
Jos teillä on sen tason ryyppäjäiset ettei siellä sovi päiväseltään vuoden ikäisen kanssa käydä, niin ei siellä kuulu olla 3-kuisenkaan.
On se nyt kumma,kun tämä väännetään näin negatiiviseksi heti. Kai sitä saa järjestää juhlat aikuisille, jos tahtoo. Monet järkkää häätkin nykyisin niin ettei lapsia ole kutsuttu ja pääsääntöisesti nekin näyttää olevan niin, että imetyksellä olevat sylivauvat on tervetulleita. Ei konttausikäiset enää. Eikä sitäkään heti muljata hirveäksi känniörvellykseksi mikä alkaa ennen kuin on kirkosta pois päästy. Ne on aikuisten juhlat missä aikuiset saa olla rennosti ilman, että pitää miettiä yhtään sitä, että lähellä on pieniä.
Ei illanistujaiset sentään näin harvinaisia ole eikä niihin normaalisti käsittääkseni ikinä kutsuta lapsia,jos alkoholia juodaan. Ja kun se alkoholin juominen ei tosiaan tarkoita sitä, että jokainen on heti tolkku pois.
Aika ahistavaa, ettei aikuiset osaa juhlia sellaisella tavalla, että lapset mahtuu mukaan. Hienoa esimerkkiä. Näin se suomalaisen juomakulttuurin jatkumo taataan. :/
Tottakai saa järjestää juhlat vain aikuisille. Mutta onko kyseessä juhlat, jotka kenties alkaisivat jo päivällä? Siinä mielessä mielestäni hiukan erikoista, että tämä lapsi ei voisi päivällä tulla mukaan ja illaksi sitten lähtee vanhempiensa kanssa pois. Jos tarkoitus oli kutsua lähisukua "ryyppäjäisiin" niin eikö ihan jees ottaa tällöin vieraatkin huomioon ja, jos kahdella on jo lapsi niin silloin kenties juhlat voivat olla erityyppiset tai vastaavasti kutsua lapsetonta porukkaa.
Oli miten oli niin tollaset juhlat joihin edes päivällä (?) ei voi mennä lapsen kanssa käyymään niin kuulostaa aika öykkärimeininkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa järjestää juhlat vain aikuisille. Mutta onko kyseessä juhlat, jotka kenties alkaisivat jo päivällä? Siinä mielessä mielestäni hiukan erikoista, että tämä lapsi ei voisi päivällä tulla mukaan ja illaksi sitten lähtee vanhempiensa kanssa pois. Jos tarkoitus oli kutsua lähisukua "ryyppäjäisiin" niin eikö ihan jees ottaa tällöin vieraatkin huomioon ja, jos kahdella on jo lapsi niin silloin kenties juhlat voivat olla erityyppiset tai vastaavasti kutsua lapsetonta porukkaa.
Oli miten oli niin tollaset juhlat joihin edes päivällä (?) ei voi mennä lapsen kanssa käyymään niin kuulostaa aika öykkärimeininkiltä.
Kirjoitin jo aiemmin, että vieraat kutsuttu kuudelta. Ei ole mikään päiväjuhla.
En minäkään näe ongelmaa. Ihan hyvin 1v voi tulla aikuisten ryyppybileisiin siinä alkuvaiheessa, kun kukaan ei ole vielä kännissä. Muutaman tunnin pyörähdys voi olla lapsen vanhemmillekin kivaa vaihtelua arkeen. Jokainen fiksu aikuinen tajuaa varmasti napata lapsen kainaloon ja häipyä, kun on sen aika. Näin olen itse toiminut kerran.
Ymmärtäisin ehkä, jos paikalle olisi kutsuttu paljon porukka (aikuisia) niin ei muutama lapsellinen ihminen voi alkaa muuttamaan juhlan tyyppiä. Mutta jos paikalle tulee vain lähisuku, jolla pieniä lapsia muutamalla niin miksi ylipäätään järjestää silloin tämän tyylisiä juhlia. En itsekään todellalaan tunkisi aikuisten juhliin lapsen kanssa mutta tuntuisi myöa hieman oudolta, että ylipäätään minut on kutsuttu, jos tiedetään että lasta ei saa minnekään hoitoon, eikä ole mahdollisuutta "aikuisten juhliin."
Vierailija kirjoitti:
No voi nyyh, teidän piltti pilaamassa... Meniköhän sulla tämän aloituksen pointti ohi kokonaan? Olisiko se liikaa, jos teidän piltti pilaisi neljä tuntia muiden juhlia? OLISI.
Mä ilmottasin että olette toki tervetulleita mutta vedämme mitä luultavammin kunnon perslärtsät joten ei ole paras mahdollinen paikka pienelle lapselle. Luulisi ettei kehtaisi tuoda muksuaan sitten.