Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua koiraa. Opinko elämään ilman?

Vierailija
29.08.2016 |

Tällä hetkellä minulla ei ole koiraa mutta mulle on aina ollut päivänselvää että sellaisen taas joskus hankin. Keskustelimme aiheesta miehen kanssa ja hän ei allergiansa takia voi elää koiran kanssa. Tällä hetkellä asia tuntuu minulle ylitsepääsemättömältä, mietin vain pitäiskö erota heti vai vasta jos koirakuume iskisi todella kovaa. Saattaa olla että rakastun niin kovasti että pystyisin koirahaaveen hautaamaan tai paikkaamaan ystävien koirien avulla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä vastauksia "onko kaikki rodut pois suljettu, antihistamiinia vaan" jne. 

Jos ihminen on allerginen koirille, se on oikeasti hyvin pätevä syy olla haluamatta kotiinsa koiraa.

Olisiko teistä oikein jos teillä olisi paha eläinallergia ja puolisonne alkaisi maanitella ties millä ja suoraan jopa syyttelemään että "onko allergia ainoa syy mikset halua". Eläinten pitäisi aina tulla tärkeysjärjestyksessä vasta ihmisten jälkeen. 

Allerginen jatkuvasti altistuessaan voi sairastua astmaan ja allerginen ei suinkaan ole sitä allergiaa itselleen halunnut. 

Vierailija
22/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse painin myös koirakuumeen kanssa. Vauva pian talossa, ei siksi hankita ainakaan vielä. Lisäksi asutaan kerrostalossa, emme halua koiraa ympäristöön jossa ei voi olla vapaasti. Omakotitalo on suunnitelmissa ja sinne sitten koira täytyy hankkia. :) Mitään pientä koiraa ei hommata vaan kunnon noutaja tai saksanpaimenkoira tms.

Mekin hommattiin kunnon koira siis kunnon chihuahua. Seuraavaksi otan kunnon kääpövillakoiran. Kunnon kissaa en ota koska kissat on niin itsekeskeisiä.

Kunnon ihmiset ymmärtää että koko ei määrittele eläimen arvoa.

Jäi "kokoinen"-sana pois välistä. :) en pidä pikkukoirista, mutta se onkin makuasia mistä kukin tykkää.

Minullakin on kaksi epäkunnollisen kokoista koiraa. Ne ovat kunnottomuutensa lisäksi ns allergiakoiria, enkä saa niistä oireita. Suosittelen ap:llekin tutustumista allergiaystävällisiin rotuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet koiran sijasta jotain muuta lemmikkiä? Vähän niinkuin koiran "korvikkeeksi". Monista eri lemmikkivaihtoehdoista löytyy paijattavia ja kivoja eläimiä, joihin helppo kiintyä. En tiedä mitä muita lemmikkejä koira-allergia sulkee pois tai mitkä eläimet sinua/miestäsi kiinnostaa, joten ehdotuksia en ala luetella, mutta idean heitän sinulle ap. :) t. Myös allerginen perheessä, hommasimme iguaanin.

Vierailija
24/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihalle, koirat tilalle 😊

Vierailija
25/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse painin myös koirakuumeen kanssa. Vauva pian talossa, ei siksi hankita ainakaan vielä. Lisäksi asutaan kerrostalossa, emme halua koiraa ympäristöön jossa ei voi olla vapaasti. Omakotitalo on suunnitelmissa ja sinne sitten koira täytyy hankkia. :) Mitään pientä koiraa ei hommata vaan kunnon noutaja tai saksanpaimenkoira tms.

Mekin hommattiin kunnon koira siis kunnon chihuahua. Seuraavaksi otan kunnon kääpövillakoiran. Kunnon kissaa en ota koska kissat on niin itsekeskeisiä.

Kunnon ihmiset ymmärtää että koko ei määrittele eläimen arvoa.

Jäi "kokoinen"-sana pois välistä. :) en pidä pikkukoirista, mutta se onkin makuasia mistä kukin tykkää.

Minullakin on kaksi epäkunnollisen kokoista koiraa. Ne ovat kunnottomuutensa lisäksi ns allergiakoiria, enkä saa niistä oireita. Suosittelen ap:llekin tutustumista allergiaystävällisiin rotuihin.

Kukas sun aamumuroihin on kussu? :) sanoin vain etten pidä pikkukoirista, en tarkoittanut että pienet koirat olisi jotenkin epäkelpoja.

Vierailija
26/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mikäli seurakoiraa kaipaat, niin voithan hankkia hoitokoiran/lenkkikaverikoiran.

Vierailija
27/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kans koiran, mutta mies ei. Jos olisin suhteen alussa tiennyt miehen koiravastaisuudesta, niin varmasti se olisi vaikuttanut päätökseen jatkaako suhdetta vai ei.

Hiukan alan olla katkera miehelle. Varsinkin, kun meillä lapsetkin toivovat kovasti koiraa. Mä olen aina pitänyt koiravastaisia ihmisiä hiukan kylminä ja nyt mä sitten olen sellaisen kanssa naimisissa...

Vierailija
28/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.care.com/verkkolehti/elaimet/mika-koira-allergiselle-sopii-p…

Tuossa oli jotain koiria, mitkä ei hirveästi allergisoi.

Vierailija
29/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin kans koiran, mutta mies ei. Jos olisin suhteen alussa tiennyt miehen koiravastaisuudesta, niin varmasti se olisi vaikuttanut päätökseen jatkaako suhdetta vai ei.

Hiukan alan olla katkera miehelle. Varsinkin, kun meillä lapsetkin toivovat kovasti koiraa. Mä olen aina pitänyt koiravastaisia ihmisiä hiukan kylminä ja nyt mä sitten olen sellaisen kanssa naimisissa...

Kaikki vaan ei halua sitä maailman ihaninta rekkua kuolaamaan ja hyppimään päälle. Harvassa on hyvä käytöksiset koirat joista pidän. Ei mulla niitä vastaan mitään ole mutta en vaan piittaa.

Mä puolestani pidän koira siellä koira täällä koirakoirakoirakoira tyyppejä vähän... Yksinkertaisina.

Vierailija
30/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle miehen koiravastaisuus olis ihan ehdoton ei. Onneks löyty mies jolle mun lauma ei ollut ongelma, meillä koirat on aikalailla lujaa sidoksissa meidän elämäntapaan ja kumpikaan ei olis onnellinen jos ilman koiria joutus elään.

Kannattaa ihan oikeesti valita se elämänkumppani sillä ajatuksella että sen kans voi olla ihan aidosti onnellinen, tommonen nyt pieneltä tuntuva asia voi ruveta myöhemmin hiertään pahasti ja se taas johtaa jonkin asteiseen katkeroitumiseen ja sit ollaanki jo huonoilla vesillä.

Vierailija
31/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä vastauksia "onko kaikki rodut pois suljettu, antihistamiinia vaan" jne. 

Jos ihminen on allerginen koirille, se on oikeasti hyvin pätevä syy olla haluamatta kotiinsa koiraa.

Olisiko teistä oikein jos teillä olisi paha eläinallergia ja puolisonne alkaisi maanitella ties millä ja suoraan jopa syyttelemään että "onko allergia ainoa syy mikset halua". Eläinten pitäisi aina tulla tärkeysjärjestyksessä vasta ihmisten jälkeen. 

Allerginen jatkuvasti altistuessaan voi sairastua astmaan ja allerginen ei suinkaan ole sitä allergiaa itselleen halunnut. 

Niin luulisi, mutta käytäntö on osoittanut kerta toisensa jälkeen että tärkeysjärjestys perheessä on: Lapset, koira, nainen, mies.

Vierailija
32/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapsuttele sitä ukkoasi!

Vierailija
33/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina ei voisi olla miehen kanssa, joka ei halua koiraa tai lemmikkeja. Mulle on ollut ihan selvaa aina, etta kun olosuhteet sallii, hankin lemmikin (koiran tai kissan tai molemmat). Olosuhteilla tarkoitan nyt vahan seesteisempaa elamantyylia ja omaa asuntoa.

Mulla ei itseasiassa ole ikina ollut mitaan hinkua hankkia lapsia, mutta lemmikki on ehdoton. Ja juu, tottakai naiden ei tarvitse olla toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja, mutta mulla nyt vaan menee oma arvomaailmani nain.

Olen alalla, jossa joudun taysin keskittymaan siihen, mika on hyvaksi muille ja miten heidan henkisia voimavarojaan voisi kasvattaa. Ehka tasta syysta(kin) olen aika itsekas siviilielamassani...

Vierailija
34/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran tietoa siitepölyallergian siedätyshoidoista, ja tuli ilmi että monella loppuu samalla siitepölyyn siedättyessä alle vuodessa myös eläinpölyallergia. Luulen, että siedätyksiä on olemassa myös ihan vain lemmikkejä varten, mutta hoitoon pääsee paremmin jos on joku "vakavampi" ja normielämää enemmän vaikeuttava syy kuten siitepöly. Itse ainakin ottaisin selvää ja harkitsisin.

Vierailija
35/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mies "ei halua" koiraa? Hän on allerginen. Vähän kuin valittaisi, että puoliso "ei halua juosta", ja sitten selviäisi että ai niin, puoliso on halvaantunut.

Eläinalleegiaa vastaan ei muuten siedätetä.

Vierailija
36/36 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja! Kumpi on tärkeämpää sinulle mies+parisuhde vai koira?

Minä valitsisin miehen ehdottomasti mutta sinä voit valita toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme