Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies arvostelee koko ajan ulkonäköä, paha olo

Vierailija
29.08.2016 |

Niin. Taustatiedoksi, että meillä on kaksi lasta, joista nuorimmainen on nyt kahdeksan kuukauden ikäinen. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta viimeisimmän raskauden jälkeen painoindeksi käväisi lievän ylipainon puolella. Painoa on kuitenkin tippunut tähän mennessä 18 kiloa, ihan liikunnan ja ruokavalion sekä imetyksen avulla. Läheisetkin ovat huomanneet painonpudotuksen ja kannustaneet kovasti. Liikutaan ja ulkoillaan, syödään peruskotiruokaa. Tiedostan, etten ole mikään timmi fitnessmimmi, mutta en myöskään ole ylipainoinen. Pehmeyttä on varmasti tullut vartaloon kuitenkin lisää.

Mies on nyt edellisimmän raskauden myötä alkanut kommentoimaan ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn. Aluksi jaksoin suhtautua asiaan jopa huumorilla, koska tiesin, että ylimääräistä oli kertynyt. Nyt vaikka painoa on pudonnut mielestäni reilustikin, jatkuu miehen kommentit negatiivisella linjalla. Ja musta alkaa tuntumaan niin pahalta ja ahdistavalta. :( Esim. takapuoleni on leveä, pylly roikkuu, hauislihakset ei näy kuten ennen. Sängyssä ollessaan hyllyttelee milloin mitäkin osaa ruumiistani arvostellen. Tänään miehen tultua töistä juteltiin niitä näitä mukavia, kun mies yhtäkkiä nosti paitaani ja sanoi "Onks sulla lupa tohon wrecking balliin?" Tarkoittaen siis mahaani. Ja mulle tuli niin paha mieli. Menin sitten ulos ripustamaan pyykkejä ja itkemään, en halunnut miehen näkevän mielipahaani.

Pakkohan tässä on nostaa kissa pöydälle ja puhua miehen kanssa, mutta miten sen tekisi? En tiedä ymmärtääkö mies aiheuttavansa minulle pahaa mieltä kommenteillaan? Mulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta nyt se tuntuu murenevan. Ahdistaa, kun se ihminen jota rakastaa eniten, ei pidäkään minua enää viehättävänä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on idiootti.

Vierailija
2/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miehesi hoitamaan suuremman osuuden kotitöistä, jotta sulla olisi enemmän aikaa kuntoiluun tai sitten vaan jätät osan kotitöistä tekemättä, kun pitää päästä näistä wrecking ballista eroon. Pyydä myös miehesi maksamaan sun personal trainerin kulut kerran, kun on tällaista vaatinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu sulla on yksinkertainen mies.

Vierailija
4/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ukko on kyllä suoraan sanottuna täysi paska. Menee kylmät väreet.

Vierailija
5/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olisi varmaan tuossa vaiheessa kilahtanut ja olisin sanonut äijälle suorat sanat miten oma mies voikin saada tuntemaan itsensä maailman kuvottavimmaksi olennoksi, että toivottavasti on tyytyväinen suoritukseensa.

Vierailija
6/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaalleen aloitus oli jo täällä muutama tunti sitten, mutta eikö ottanut tarpeeksi tuulta alleen kun päätit aloittaa uudestaan? Selkeä provo siis.

Vierailija
7/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän sinun tunteesi. Itse kahden pojan jälkeen olen aina ollut alipainoinen, nyt jo ehkä nippanappa normi painoindeksillä mennään... Sä olet sinä ja synnyttänyt nainen. Pehmeyttä kertyy kroppaan. Minullekin, vaikka itselleni se on ollut ja on vaikea asia hyväksyä. Rakasta lapsiasi, miestäsi ja itseäsi. Itseäsi. Ja laitaa luu kurkkuun miehellesi, jos nuo kommentit makkaroista eivät ole hellittelyhuumoria. Ja vaiķka olisivatkin...jos et niistä tykkää ja pahoitat mielesi, sano suoraan miehellesi tämä mitä täällä palstalla kerroit!

Vierailija
8/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaalleen aloitus oli jo täällä muutama tunti sitten, mutta eikö ottanut tarpeeksi tuulta alleen kun päätit aloittaa uudestaan? Selkeä provo siis.

Anteeksi! Kirjoitin kyllä saman aloituksen aikaisemmin päivällä, mutta tuolloin palsta herjasi, että jotain meni vikaan ja luulin, että viestiä ei julkaistu. En siis tahallani julkaise tuplaviestejä.

Ap

Vierailija
9/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät häntä hoitamaan kotia ja menet itse salille. Jos miehen äiti tulee kylään, sano äidille pojan kuullen että olen x: n mielestä läski. Jos anoppikin puolustaa poikaa, jätä koko aivokääpiöiden suku.

Vierailija
10/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka upea ilmestys tuo helmimäinen ukkeli on vauva-arjen keskellä?

Vierailija
11/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisätään nyt vielä, että kyllä meidän parisuhteessa on ollut tapana heittää välillä vähän ronskimpaakin huumoria, mutta nyt miehen kommentit tuntuvat vain ilkeiltä ja arvostelevilta. En osaa enää suhtautua niihin huumorilla. Mies ei siis itsekään ole missään täydellisessä tikissä, urheilua harrastaa yhtä paljon kuin minäkin. Rakastan kuitenkin hänen vartaloaan sellaisena kuin se on, enkä haaveile mistään täydellisistä vatsalihaksista tms.

Ja meillä menee siis muuten parisuhteessa ihan hyvin, ottaen huomioon, että on kaksi pientä lasta. Mutta yhteisiä mielenkiinnon kohteita löytyy ja jutellaan paljon asioista keskenämme. Tästä asiasta tuntuu vaan jostain syystä vaikealta puhua miehelle. Pelkään, että menee itkemiseksi ja itsesääliksi. Mielummin haluaisin keskustella aiheesta ihan asiallisesti. En tiedä käynkö vaan nyt jotenkin liian herkillä tämän asian suhteen. :( 

Ap

Vierailija
12/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mihis ne hauiksetkin häviää raskauden myötä??? Mulla on neljä lasta ja koko ajan olen ollut rautaisessa tikissä. Raskaus ei lihota. Liika syöminen ja likkumattomuus kyllä. Ja itse olen käynyt jumpassa ja lenkillä ihan raskauden loppuun saakka.

Vierailija
13/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et ota itseäsi niskasta kiinni ja laihduta tai kiinteytä itseäsi? Palkatkaa personal trainer, osta ruokavalio esim fitfarmilta tai muulta ja tee vaunulenkkejä joka päivä ennen aamiaista. Ja puhu sen miehes kanssa: oletko hänen mielestään päästänyt itsesi lihomaan vai kiusaako hän sinua tajuamattaan että loukkaa. jos olet lihonut niin muista että ruokavalio on 90%

Vierailija
14/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan. Pillität salaa jossain, ei se auta. Ota puheeksi ja sano, että nyt loppu.

Puhukaa hyvät ihmiset toisillenne!

Vierailija
15/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat käydä herkillä. Sitä vaan ei jaksa. Oma itse unohtuu. Tarvittaisiin siltä siipalta apuja kodin ja lastenhoitoon, niin voisit hyvillä mielin mennä itseäsi hoitamaan.

Ja kyllä noista voi sanoa ihan suoraan.

Loukkaavaa puhetta.

Jotkut jaksaa harrastaa. Minull ainakin meni löysäksi kroppa. Itsestä ei saa irti.

Kannattaa ruveta tsemppaamaan itseään, niin tulee parempi mieli siitä liikunnasta. Ja kyllä puhu. Sano. Sekin avaa mieltäsi. Mies on tosi ajattelematon. Ei tajua sitä herkkyyttä.

Vierailija
16/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen herätys! Kerää rohkeutta ja kakista miehellesi ulos:

"Haluatko että laihdutan vai kiusaatko minua muuten vaa? Jos kiusaat etkä tarkoita sitä, niin voisitko lopettaa koska se loukkaa minua"

Kaikki miehet toivoo että nainen palaa vanhoihin mittoihinsa raskauden jälkeen ja kaikki miehet ei vaan osaa komminikoida sitä oikein

Vierailija
17/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksilakko tollaselle äijälle! Kovat käyttöön, ei ne äijät muuten tajuu. Eiköhän ala kasseja kiristämään ja voi käyttää oman käden apua!

Vierailija
18/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa, jos oma tulevaisuuden mieheni arvostelisi ulkonäköäni tuolla tavalla. Itkettää. Miten voi rakkaalleen toistuvasti huomautella painosta ja ulkonäköä, vaikka perheessä on muita paljon tärkeämpiä asioita hoidettavana.

Vierailija
19/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisätään nyt vielä, että kyllä meidän parisuhteessa on ollut tapana heittää välillä vähän ronskimpaakin huumoria, mutta nyt miehen kommentit tuntuvat vain ilkeiltä ja arvostelevilta. En osaa enää suhtautua niihin huumorilla. Mies ei siis itsekään ole missään täydellisessä tikissä, urheilua harrastaa yhtä paljon kuin minäkin. Rakastan kuitenkin hänen vartaloaan sellaisena kuin se on, enkä haaveile mistään täydellisistä vatsalihaksista tms.

Ja meillä menee siis muuten parisuhteessa ihan hyvin, ottaen huomioon, että on kaksi pientä lasta. Mutta yhteisiä mielenkiinnon kohteita löytyy ja jutellaan paljon asioista keskenämme. Tästä asiasta tuntuu vaan jostain syystä vaikealta puhua miehelle. Pelkään, että menee itkemiseksi ja itsesääliksi. Mielummin haluaisin keskustella aiheesta ihan asiallisesti. En tiedä käynkö vaan nyt jotenkin liian herkillä tämän asian suhteen. :( 

Ap

Mutta mitä se haittaa, vaikka menisikin itkemiseksi jos puhut asiasta miehelle? Suhteeseen kuuluu sekin, eikä pelkästään huumori ja kaikki mikä on mukavaa. Mulla tuli kyllä tosi paha mieli sun puolesta ja voin hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Olet tehnyt ison urakan, kun olet kaksi pientä ihmistä kasvattanut vartalossasi. Sitä pitäisi kunnioittaa, eikä naureskella noin pahasti. Toivottavasti uskallat sanoa siitä ja näyttää tunteesi. Itke vaikka ihan niin paljon kuin lystäät, ehkä miehesi sillä ymmärtää, kuinka loukkaavasti hän puhuu sinulle.

Vierailija
20/26 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo tuohon aiempaan julkaisuun, mutta vastaampa tähän uudelleen samoilla sanoilla :)

Ens kerralla älä mene piiloon vaan itke miehesi nähden, näytä kuinka pahaa tekee. Sano suoraan, että sanat sattuu todella paljon ja tee selväksi, että jos et kelpaa mies menköön muualle.. Mies on idiootti kun tuommoisia laukoo :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme