Miten ilmoittaa naiselle, etten aio maksaa treffejä?
Miten pyydän naista treffeille teatteriin, niin ettei tämä oleta minun hankkivan myös hänelle lippua? Ei ole tapana lahjoitella rahaa ihmisille, joten mielestäni molemmat maksavat omat menonsa. Olisi kuitenkin mukava pyytää naista mukaan kanssani, josta tämä tietenkin voi kieltäytyä jos ei halua laittaa rahaa tuollaiseen.
Kommentit (818)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se elämä mennyt miehilläkin rankaksi kun ei ole varaa elää kuin mies ja käyttäytyä kunnioittavasti.
Siinä on sitten aika vaikea antaa hyvää vaikutelmaa itsestään.
Kysymys on periaatteellinen. En halua maksaa toisen menoja ja haluan osoittaa sen heti. Olis sitten kyseessä kaveri tai mahdollinen tuleva kumppani.
-AP
Olet niin periaatteen mies, että harva nainen kiinnostuu noin jäärästä. Joku saattaa olla kanssasi samalla aaltopituudella, mutta natsaako sitten kemiat, jää nähtäväksi. Useimmat kumppania elämäänsä haluavat naiset haluavat romantiikkaa, ja teatteriin vieminen olisi juuri sitä. Nainen voi joku kerta vaikka kokata illallisen sinulle, mutta sinne asti on tuolla asenteella vaikea päästä.
Niin ja se nainenhan tekee ruokaa vain itselleen. Eihän hän ala kenenkään toisen syömisiä maksamaan, menoja maksamaan. Nehän on sitten kivat treffit ne. Mies saa maistaa ruokaa ehkä jos maksaa siitä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti aika monilla ihmisillä on se käsitys, että se, joka pyytää treffeille myös tarjoaa. Jos siis ollaan hakemassa romanttista suhdetta ja nimenomaan treffejä, eikä mitään kavereiden keskistä tapaamista. Mielestäni sukupuolella ei ole tässä asiassa mitään merkitystä. Jos pyydän miehen vaikkapa leffaan, tarjoan leffalipun mielelläni. Ei se mielestäni ole mitenkään "rahan lahjoittamista", eikä tuo treffikumppani "elä siivelläni" tmv.
Jos minua pyydettäisiin leffaan ja maksaisin oman lippuni, niin luultavasti ajattelisin, että tuo pyytäjä haluaa olla vain kaveri.
Ymmärrän, että ihmiset haluavat pitää omat rahansa, eikä halua siivellä eläjiä. Niin minäkin haluan. Mutta silti voin ihan hyvin tarjota aina välillä. Joku 10-30€ ylimääräistä ei ole paljon, varsinkin jos treffit ovatkin tosi ihanat.
N26
Millä logiikalla se vaikuttaa suhteen laatuun, että kumpi maksaa treffit? Itselläni siihen ainakin vaikuttaa täysin se, että miten meillä juttu luistaa ja onko kemiaa vai ei. Se, että kumpi maksaa on täysin toissijainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Sano niinku oikeesti ajattelet. Et oo saanu pillua ennenkään ja tuskin saat nytkään.
Olen antanut pakit niin monelle naiselle, että katkeruudestasi päätellen en ihmettelisi jos olisit heidän joukossaan.
Minulle on käynyt niin, että jätkä pyysi minua leffaan "vastapalvelukseksi" siitä, että oli ostanut minulle lahjaksi alle parin kympin paidan. Ko. elokuva ei siis kiinnostanut minua, mutta nimenomaan halusi kanssani sen mennä katsomaan. Lippukassalla sitten sanoi, ajatteli minun maksavan kummankin liput. Tuli jotenkin typerä olo.
Kannattaa siis selkeästi tuoda esille, mikäli ole kustantamassa seuralaisen osuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippu-uran tuo asenne ainakin poissulkee. Ei voi lähteä työkomennukselle ulkomaille, jos molemmat eivät aidosti puhalla yhteen hiileen, myös taloudellisesti. Ei niin, että aloittaja muutenkaan olisi ihan valtakunnan ykköspaikkoja tavoittelemassa.
Mitä tekemistä tällä on minkään ketjuun postatun kanssa? Miten treffeillä tarjoamattomuus poissulkee kyvyn tehdä yhteistyötä? Oletko mielisairas vai tyhmä?
Ap perustelee maksamattomuuden nimenomaan tulevaisuudella, eli sillä, että haluaa, että jatkossakin suhteessa kukin maksaa omat menonsa. Tämä taas ei toimi monessakaan tilanteessa, esim lapsiperheessä tai ulkomaankomennuksella.
Teatteriliput ovat tässä yhdentekevä asia, minulle ei ole mikään ongelma maksaa jotain teatterilippua. Mutta en lähtisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolle omistaminen on noin tärkeää. Itse maksoin mennessämme naimisiin mieheni opintolainat pois, ja se oli minusta itsestäänselvää, koska yhteisen perheen perustamme. Ja nytkin omistaminen on minulle yhdentekevää. Ja hyvin menee.
Miksi työtehtävässä ylipäänsä maksettaisiin toisen kuluja? Työpaikka maksaa kulut ja loput työntekijä kustantaa itse. En kyllä ymmärrä yhtään mitä haet tuolla järjettömällä vertauksellasi.
Ei puhuta pelkästään tulevaisuudesta, vaan ihan siitä periaatteellisesta ajatuksesta, että molemmat maksavat omat menonsa.
Jos kutsut treffeille, tarjoat.
Jos sinulla ei ole varaa ylim. 40e, miksi menette teatteriin ylipäätään treffeille? Menkää leffaan tai muuta halvempaa. Sitten kalliimmat huvit, kun tunnet naisen ja tiedät, miten ilmaiset hänelle asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.
Miten niin vain itseensä? Jos maksaa oman lentolippunsa ja puolet hotellista, niin siinähän on jo puolet matkasta maksettu. Aika naurettava oletus, että enemmän tienaava maksaisi enemmän. Molemmat maksavat yhtä paljon ja jokainen tekee omilla yli jäävillä rahoillaan mitä haluaa. Ei tarvitse rahasta tapella.
Eipä ollut taaskaan yllätys, että vauva-foorumilta ei löydy laadukkaita naisia, vaan sellaisia, joilla on tasa-arvo opittu satukirjasta.
-AP
Kun muutimme yhteen, mieheni oli sossun tuella elelevä työtön ja minä työssäkäyvä. Olin jo siihen mennessä maksanut usean kuukauden ajan hänenkin vuokransa vaikka asuimme erillämme siis, mutta jos ei edes takerruta siihen...
Niin siis yhteenmuuttaessa miehen kaikki tuet tietenkin loppuivat koska minä tienasin sen verran hyvin, niin mikä siis on ap:n ratkaisu tällaiseen tilanteeseen? Miten siinä voi omat menonsa jokainen maksaa kun sossukin jo laskee että avopuoliso elättää? Sama tilannehan on sitten mm. lapsia tehdessä äitiyslomilla jne. Miten ap nämä tilanteet järjestäisi, ihan mielenkiinnosta haluaisin kyllä kuulla?
Minulla ei olisi ap:n kanssa mitään yhteistä koska minusta pariskunnan rahat ovat yhteiset ja sillä selvä. Silloin ei tule riitaa rahasta, kun siinä ei ole mitään epäreiluutta mihinkään suuntaan. Ei sillä ole mitään väliä kuka tienaa mitäkin, meidän perheeseen on tullut nettona noin 3500€/kk, mitä väliä kenen tilille siitä mikäkin osa alunperin tulee, yhteistä se on.
T. Nainen 27v.
Ei onnistu. Nainen olettaa automaattisesti, että sinä maksat! ja itket ja maksat!
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee täällä naisten ja miesten vastauksia, näkee selvästi että ainoat "katkeroituneet" ja arvolatauksella asiaan suhtautuvat ovat nimenomaan niitä miehiä.
Onneksi en seurustele kaltaistenne tyyppien kanssa irl eikä teidänlaisianne otuksia ole tullut edes vastaan. :)
t. Yksi aiemmin kirjoitelleista varakkaista naisista joka mielellään tarjoaa myös miehelle.
Laske huviksesi viestit, joissa naiset nimittelevät miehiä ja viestit, joissa miehet nimittelevät naisia. Jos tuosta vertailusta vedät viestisi kaltaisen johtopäätöksen, niin en tiedä oikein mitä voin sinulle suositella, mutta terveiden kirjoista sinua ei löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että tää ap on pyytämässä ketään ulos. Kunhan haluaa trollata täällä. Mihin teatteriin se edes ehtisi kun pitää päivystää av:llä?
Mä oon tottunut että treffaillessa se joka kutsuu, hoitaa liput tai kulut. Jos tämä on ongelmallista, esimerkiksi taloudellisen epäkohdan takia, niin sitten tehdään jotain edullisia asioita, kuten vaikka ruokaa toisen kotona. Normaalistihan tämmöset yleensä sovitaan niin että "mä käyn lihakaupassa, tuotko sä viinin?". Tämmöisessä rennossa tilanteessa voi ottaa sit esiin vaikka halun käydä katsomassa teatteria ja selvittää onko kummallakin mahdollisesti vapaata ja kiinnostusta ostaa lippunsa kyseiseen näytökseen.
Mutta tosiaan, tuskinpa ap tälläkään tiedolla mitään tekee.
Teatteriin olen menossa, mutta sitä en vielä tiedä olenko ketään sinne pyytämässä. Pitää tosin koittaa pitää kirkkaana mielessä se tosiasia, että yksikään mahdollisista treffikumppaneista ei ole näitä kommentteja tänne kirjoittaneet, vaan palstan katkerat naiset.
Mä en ainakaan ole katkera. Mulla on ihana mies, joka maksaa meidän asumiskustannukset kun mä oon pienituloisempi. Hän myös tarjoaa usein baarissa ja ravintolassa :)
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsut treffeille, tarjoat.
Jos sinulla ei ole varaa ylim. 40e, miksi menette teatteriin ylipäätään treffeille? Menkää leffaan tai muuta halvempaa. Sitten kalliimmat huvit, kun tunnet naisen ja tiedät, miten ilmaiset hänelle asioita.
Naisista on tullut nykyään sarjatreffailijoita, niin miksi maksaa kulut, jos toinen ei ole edes tosissaan?
Itse vien syömään ja pyydän treffien päätteeksi 2 laskua. Molemmille oma. Ei ole kukaan kehdannut alkaa nikottelemaan.
On ihan yleinen käytöstapa maksaa vieraan eli kutsutun ruoka, lippu, taksi teatterilta samaan osoitteeseen ym. Sukupuolella ei ole merkitystä minusta.
Yleensä olen miesten kanssa vuorotellut. Kohtelias sanoo: minä tarjoan tänään, koska sinä viimeksi.
En katselisi miestä, joka ei olettaa minun maksavan itse jos on itse kutsunut.
Minä maksan kyllä omat menoni, mutta ekoilla treffeillä miehen tulee maksaa. En halua pihiä miestä. Sen jälkeen kyllä osallistun kustannuksiin ja tarjoan vastapalveluksia, mutta ekalla kerralla otetaan miehestä se mitta.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap... Vaikka maksat naiselle parit treffit alussa, ei se tarkoita että nainen olettaa sinun maksavan jatkossa kaiken. Mulla ainakin mennyt niin, että mies maksaa kun "treffaillaan" ja kun suhde on muuttunut seurusteluksi maksetaan omat osuutemme ja minäkin maksan miehen juttuja. Kun muutetaan yhteen, se maksaa enemmän joka tienaa enemmän. Omituista ettei nää asiat ole ihan itsestäänselvyyksiä monille miehille. Btw, olen päätynyt seurustelemaan vain sellaisten miesten kanssa jotka ovat tarjonneet minulle treffeillä, olipa se sitten kahvikupponen tai illallinen hienossa ravintolassa. Jos mies ei voi edes ekoja treffejä kustantaa niin millaisen kuvan se antaa naiselle? Sellaisen, että jos tuon kanssa päädyn asumaan yhteen, naimisiin tai hankkimaan perheen, käyttää hän kaikki rahansa vain itseensä eikä yhteisiin juttuihin. No thank you.
Miten niin vain itseensä? Jos maksaa oman lentolippunsa ja puolet hotellista, niin siinähän on jo puolet matkasta maksettu. Aika naurettava oletus, että enemmän tienaava maksaisi enemmän. Molemmat maksavat yhtä paljon ja jokainen tekee omilla yli jäävillä rahoillaan mitä haluaa. Ei tarvitse rahasta tapella.
Eipä ollut taaskaan yllätys, että vauva-foorumilta ei löydy laadukkaita naisia, vaan sellaisia, joilla on tasa-arvo opittu satukirjasta.
-AP
Kun muutimme yhteen, mieheni oli sossun tuella elelevä työtön ja minä työssäkäyvä. Olin jo siihen mennessä maksanut usean kuukauden ajan hänenkin vuokransa vaikka asuimme erillämme siis, mutta jos ei edes takerruta siihen...
Niin siis yhteenmuuttaessa miehen kaikki tuet tietenkin loppuivat koska minä tienasin sen verran hyvin, niin mikä siis on ap:n ratkaisu tällaiseen tilanteeseen? Miten siinä voi omat menonsa jokainen maksaa kun sossukin jo laskee että avopuoliso elättää? Sama tilannehan on sitten mm. lapsia tehdessä äitiyslomilla jne. Miten ap nämä tilanteet järjestäisi, ihan mielenkiinnosta haluaisin kyllä kuulla?
Minulla ei olisi ap:n kanssa mitään yhteistä koska minusta pariskunnan rahat ovat yhteiset ja sillä selvä. Silloin ei tule riitaa rahasta, kun siinä ei ole mitään epäreiluutta mihinkään suuntaan. Ei sillä ole mitään väliä kuka tienaa mitäkin, meidän perheeseen on tullut nettona noin 3500€/kk, mitä väliä kenen tilille siitä mikäkin osa alunperin tulee, yhteistä se on.
T. Nainen 27v.
Ensinnäkin miksi maksoit miehesi vuokran, kun hän saa rahat siihen sossulta? Toisekseen miksi muutitte yhteen, kun teidät luetaan tämän jälkeen pariskunnaksi ja joudut elättämään miehen?
Mitään ongelmia ei tule, kun rahat ovat yhteiset? Entä sitten, kun mies haluaa ostaa kalliin auton ja sinä et?
Ilmankos naisia kiinnostaakin treffailu ja miehiä ei. Kyllä mullekin kelpaisi illan vietto toisten piikkiin. Sitten vain hyvillä mielin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Tämä on ok niin kauan kuin hotellit, lennot ja aktiviteetit varataan pienempituloisen budjetin mukaan eikä ole lapsia.
Mutta entä, jos se parempituloinen haluaakin suorat lennot, jotka maksaa monta sataa enemmän kuin parin pysähdyksen lennot, jotka riittäisi köyhemmälle? Rikkaampi haluaa neljän tähden hotelliin ja köyhemmälle riittäisi hostelli? Rikas haluaa lomamatkan vuokra-autoksi upouuden hienon menopelin ja köyhemmälle riittäisi halvempikin? Rikas haluaa syödä 5 aterian romanttisen illallisen, köyhemmälle riittäisi pizza.
Jnejne. Meneekö molemmat lopulta omille lomilleen? Vai joutuuko köyhä taipumaan ja käyttämään näihin asiohin enemmän rahaa kuin haluaisi ja sitten pihistelemään seuraavat puoli vuotta kaikesta muusta? Vai suostuisiko se rikkaampi näihin köyhemmän budjetin vuoksi tehtyihin valintoihin?
Puhumattakaan tilanteesta jossa on lapsia: jos toinen on hoitovapaalla pitääkö tämän edelleen maksaa puolet kaikesta? Kuka maksaa lasten menot? Jne.
Mulla oli hieman tuon tyylinen mies, ei yhtä paha. Hän kävi lomilla, minä en. Huusi kuitenkin miksen minäkin lomaile. Yhdessä otettujen lemmikkien kulut jäivät minulle, samoin kotityöt. Mies huvitteli rahoillaan mitennlystäsi. Emme olleet pariskunta vaan kämppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Tämä on ok niin kauan kuin hotellit, lennot ja aktiviteetit varataan pienempituloisen budjetin mukaan eikä ole lapsia.
Mutta entä, jos se parempituloinen haluaakin suorat lennot, jotka maksaa monta sataa enemmän kuin parin pysähdyksen lennot, jotka riittäisi köyhemmälle? Rikkaampi haluaa neljän tähden hotelliin ja köyhemmälle riittäisi hostelli? Rikas haluaa lomamatkan vuokra-autoksi upouuden hienon menopelin ja köyhemmälle riittäisi halvempikin? Rikas haluaa syödä 5 aterian romanttisen illallisen, köyhemmälle riittäisi pizza.
Jnejne. Meneekö molemmat lopulta omille lomilleen? Vai joutuuko köyhä taipumaan ja käyttämään näihin asiohin enemmän rahaa kuin haluaisi ja sitten pihistelemään seuraavat puoli vuotta kaikesta muusta? Vai suostuisiko se rikkaampi näihin köyhemmän budjetin vuoksi tehtyihin valintoihin?
Puhumattakaan tilanteesta jossa on lapsia: jos toinen on hoitovapaalla pitääkö tämän edelleen maksaa puolet kaikesta? Kuka maksaa lasten menot? Jne.
Tähän edelleen kaipaan vastausta näiltä "en maksa toiselle mitään" miehiltä.
Samalla voitte sanoa, miten arjen valinnat tehdään. Jos köyhempi haluaa ostaa ruokakaupasta Rainbowta ja Pirkkaa ruoaksi ja kodintarvikkeiksi? Köyhempi ei halua autoa, vaan liikkuu pyörällä? Köyhemmälle riittää vanha 40 neliöinen kämppä ja hitain mahdollinen netti? Köyhemmällä ei ole rahaa koskaan lähteä teidän kanssa ulos syömään tai viihteelle? Ei halua lapsia tai lemmikkejä näihin kuluvan rahan vuoksi?
Jätättekö köyhemmän kumppanin vuoksi haaveet isosta omakotitalosta, uudesta autosta, laatujuustoista ja -lihoista ja uloskin menette vain kavereiden kanssa teatteria katsomaan? Ette ota sitä kultaistanoutajaa ja lapsenhankintahaaveet unohtuu välittömästi?
Miten tämä jaetaan kaikki 50/50 käytännössä toimii, jos tuloissa on oikeasti isot erot? Vai pitääkö näissä aina vaan köyhän myöntyä ja kuluttaa kaikki rahansa "yhteisiin menoihin" (jotka on miehen tulojen mukaan mitoitettu), jolloin köyhemmällä ei jää yhtään rahaa omaan käyttöönsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
T. Nainen 27v.
Ensinnäkin miksi maksoit miehesi vuokran, kun hän saa rahat siihen sossulta? Toisekseen miksi muutitte yhteen, kun teidät luetaan tämän jälkeen pariskunnaksi ja joudut elättämään miehen?
Mitään ongelmia ei tule, kun rahat ovat yhteiset? Entä sitten, kun mies haluaa ostaa kalliin auton ja sinä et?
Haisee se muutenkin, eikös työmarkkinatukea saa kaikki paitsi eläkeläiset.
Hienoa, että tänne saatiin yksi älykäskin nainen edustamaan omaa sukupuoltaan, jotta ei tarvitse heittää kirvestä kaivoon jo alkumetreillä.