Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoittaa naiselle, etten aio maksaa treffejä?

Vierailija
29.08.2016 |

Miten pyydän naista treffeille teatteriin, niin ettei tämä oleta minun hankkivan myös hänelle lippua? Ei ole tapana lahjoitella rahaa ihmisille, joten mielestäni molemmat maksavat omat menonsa. Olisi kuitenkin mukava pyytää naista mukaan kanssani, josta tämä tietenkin voi kieltäytyä jos ei halua laittaa rahaa tuollaiseen.

Kommentit (818)

Vierailija
121/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että tää ap on pyytämässä ketään ulos. Kunhan haluaa trollata täällä. Mihin teatteriin se edes ehtisi kun pitää päivystää av:llä?

Mä oon tottunut että treffaillessa se joka kutsuu, hoitaa liput tai kulut. Jos tämä on ongelmallista, esimerkiksi taloudellisen epäkohdan takia, niin sitten tehdään jotain edullisia asioita, kuten vaikka ruokaa toisen kotona. Normaalistihan tämmöset yleensä sovitaan niin että "mä käyn lihakaupassa, tuotko sä viinin?". Tämmöisessä rennossa tilanteessa voi ottaa sit esiin vaikka halun käydä katsomassa teatteria ja selvittää onko kummallakin mahdollisesti vapaata ja kiinnostusta ostaa lippunsa kyseiseen näytökseen.

Mutta tosiaan, tuskinpa ap tälläkään tiedolla mitään tekee.

Teatteriin olen menossa, mutta sitä en vielä tiedä olenko ketään sinne pyytämässä. Pitää tosin koittaa pitää kirkkaana mielessä se tosiasia, että yksikään mahdollisista treffikumppaneista ei ole näitä kommentteja tänne kirjoittaneet, vaan palstan katkerat naiset.

Vierailija
122/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä käytöstapojen puutosta! Tottakai se joka kutsun esittää myös maksaa, oli se sitten nainen tai mies, ystävä tai tyttö/poikaystävä.

Treffeissä mielestäni tämä sääntö on ihan ehdoton, mutta kyllä mä oletan maksavani kahvit/ruoat ystävällekkin jos hänet kutsun kanssani johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoo tarjonneensa avovaimolleen pari kertaa 10 vuoden aikana :D Ei ihme että on eksä...

Ero tuli ihan muista syistä ja pääosin omasta aloitteestani. Rahan kanssa ei ollut mitään ongelmaa, koska molemmilla sitä oli riittävästi.

Vierailija
124/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aika monilla ihmisillä on se käsitys, että se, joka pyytää treffeille myös tarjoaa. Jos siis ollaan hakemassa romanttista suhdetta ja nimenomaan treffejä, eikä mitään kavereiden keskistä tapaamista. Mielestäni sukupuolella ei ole tässä asiassa mitään merkitystä. Jos pyydän miehen vaikkapa leffaan, tarjoan leffalipun mielelläni. Ei se mielestäni ole mitenkään "rahan lahjoittamista", eikä tuo treffikumppani "elä siivelläni" tmv.

Jos minua pyydettäisiin leffaan ja maksaisin oman lippuni, niin luultavasti ajattelisin, että tuo pyytäjä haluaa olla vain kaveri.

Ymmärrän, että ihmiset haluavat pitää omat rahansa, eikä halua siivellä eläjiä. Niin minäkin haluan. Mutta silti voin ihan hyvin tarjota aina välillä. Joku 10-30€ ylimääräistä ei ole paljon, varsinkin jos treffit ovatkin tosi ihanat.

N26

Vierailija
125/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma periaatteeni on se, että se joka pyytää treffeille myös tarjoaa, jos siis ensitreffeistä puhutaan. Jos pyydän jonkun luokseni esimerkiksi syömään, en veloita maksua tai pyydä tuomaan omia eväitä. Jokainen toki tyylillään mutta aikamoista epäkohteliaisuutta tuo osoittaa. Mutta mitäpä nuo nykymiehet herrasmiesmäisyydestä tietäisivätkään.

Täysin eri asia pyytää kotiin syömään tai teatteriin. En minä tuollaisessa tilanteessa tietenkään mitään velottaisi.

Ruoka maksaa kotiinkin ostettuna.

Toki, mutta sen hinnoittelu onkin aika järjetöntä, koska aamupaloja tullaan väkisinkin tarjoamaan puolin ja toisin jos eri osoitteissa asutaan.

Miten niin? voit mennä omaan kotiisi syömään sen aamupalan. 

Vierailija
126/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen maksaa nyt ja toinen myöhemmin -tilanteissa ei tule riitaa jos osapuolet eivät ole ap:n lailla pienituloisia tai pihejä.

Vierailija
127/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten ottaa naisen rasitteeksi kun voit elää pelkästään itseäsi varten

Lapsia ei tuohon suhteeseen saisi syntyä.

Mitä jos muuttaisitte yhteen ja nainen käyttäytyisikin törsäävästi. Pitäisi esim tyhjän jääkaapinoven liian pitkään auki miettiessään mitä sieltä ottais. Onko varaa että tappaisit hänet sen vuoksi? Tai jos hän on koskenut sinun lauantaimakkaraviipaleisiin. Kestäisikö rakkaus sem

Vierailija
128/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloiset vauhdissa.

Aloittajan pitää siis maksaa lippu, koska nainen on synnyttämässä aloittajalle lapsia?

Ettekö yhtään heikompaa perustelua lompakolla loisimiselle enää keksi?

Vierailija
129/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se elämä mennyt miehilläkin rankaksi kun ei ole varaa elää kuin mies  ja käyttäytyä kunnioittavasti. 

Siinä on sitten aika vaikea antaa hyvää vaikutelmaa itsestään. 

Kysymys on periaatteellinen. En halua maksaa toisen menoja ja haluan osoittaa sen heti. Olis sitten kyseessä kaveri tai mahdollinen tuleva kumppani.

-AP

Päinvastoin kuin tästä palstasta voisi päätellä, todella moni nainen maksaa mielellään tuon oman lippunsa, myös ajatuksella, ettei sitten ikäänkuin 'jää velkaa' panoa tms.

Tämän lisäksi itse ja ystäväni ainakin myös arvostavat miestä, joka etsii itsenäistä naista, eikä panon kiilto silmissä tuhlaa rahojansa kaikenmaailman treffinalkuihin.

Täällä palstalla mouhotaan tasa-arvosta mutta mitä hittoa tasa-arvoa tuo on, että jokainen potentiaalinen mies saa luvan maksaa myös minun kuluni??? minusta raha saa tällaisilla parisuhdemarkkinoilla arvon jota se ei ansaitse mutta ehkä se, että omalle tilille tulee kelpo kk-palkka antaa eri perspektiivin, eli sen, että arvostan sitä, että minuun suhtaudutaan tasa-arvoisesti ja minusta olisi lähinnä kiusallista, jos joku pyytäisi minua toistaiseksi vielä kaverina teatteriin ja maksaisi myös minun lippuni. Kuohuviinilasillisen tarkjoaminen väliajalla tai oluen sen jälkeen hyväksyisin ja voisin mainiosti tarjota itsekin.

Vierailija
130/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippu-uran tuo asenne ainakin poissulkee. Ei voi lähteä työkomennukselle ulkomaille, jos molemmat eivät aidosti puhalla yhteen hiileen, myös taloudellisesti. Ei niin, että aloittaja muutenkaan olisi ihan valtakunnan ykköspaikkoja tavoittelemassa.

Mitä tekemistä tällä on minkään ketjuun postatun kanssa? Miten treffeillä tarjoamattomuus poissulkee kyvyn tehdä yhteistyötä? Oletko mielisairas vai tyhmä?

Vierailija
131/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan niin vaikeaa, tehdä oikein kyselyjä kuinka välttyä maksamasta muutamaa euroa kutsuessaan deitin ulos. Voin vaan kuvitella millaista elämä olisi ap:n kaltaisen nillittäjän kanssa. Sun raha, mun raha. Raharaharaha. Ei kiitos. 

Nimenomaan rahasta ei tarvitse puhua, kun molemmat maksavat omat menonsa. Rahastahan tapellaan juuri silloin, kun maksetaan vuorotellen, eikä kenelläkään ole loppujen lopuksi mitään käsitystä siitä, että kuka on maksanut kuinkakin paljon.

Tähän on varmaan kehitelty ap:n kaltaisten insinöörien toimesta kätevä kännykkäappi CheapskateGo johon voi sentilleen syöttää maksut ja saatavat reaaliajassa. Ja tilisiirrotkin voi tehdä suitsait ettei jää mitään hampaankoloon ja rakkaus voi kukoistaa ilman lompakkoloisimisepäilyjä.

Vierailija
132/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakkolois naiset tuli taas ulisee kun mies ei suostu maksamaan lippuja. :DD

Itse olen kyllä ollut tähän asti se joka on maksanut kaiken, kun toinen on ollut opiskelija ja työtön.

Siksi juuri olen sitä mieltä että jos jo suhteen alussa jaetaan sinun rahat ja minun rahat ja minun lippu ja sinun lippu jne niin ei sillä suhteella ole tulevaisuutta.

Ja olen siis nainen.

Vierailija
133/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä perähikiällä ap asuu kun pitää tälläisiä miettiä. Ainakin täällä isommalla kirkolla on 2000-luvulla ollut itsestään selvää, että jokainen aikuinen maksaa itse omat lippunsa, jos ei erikseen muuta sovita. Keskiaika meni jo.

Vierailija
134/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen maksaa nyt ja toinen myöhemmin -tilanteissa ei tule riitaa jos osapuolet eivät ole ap:n lailla pienituloisia tai pihejä.

Kyllä se vain monella tuntuu muodostuvan ongelmaksi pitkällä aikavälillä. Tosin en tiedä ovatko nämä ihmiset pienituloisia. Ei kysymys ole välttämättä rahan riittävyydestä, vaan siitä tunteesta, että maksaa jatkuvasti enemmän kuin toinen ja tämä koetaan epäoikeudenmukaisena.

Vierailija
135/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras sanoa asia ihan kärkeen niin kuin sen ajattelee. Että haluaisit lähteä teatteriin, toivot sinne seuraa mutta niin että kumpikin maksaa oman osuutensa.

Tällöin voisin lähteä, jos et suorastaan ole vastenmielistä seuraa, ja jos haluaisin itsekin nähdä kyseisen teatteriesityksen. Treffeiksi tuota tapaamista ei toki voisi nimittää parhaalla tahdollaankaan, onpahan teatterikäynti tuttavan kanssa siinä kuin joku muukin teatterikäynti.

Jos itse olet kiinnostunut naisesta romanttisessa mielessä, ehdottaisin ilmaisia tai halvempia treffaamiskohteita. Teatterikäyntiä omakustanteisesti voit romanttisessa suhteessa ehdottaa naiselle vasta kun tunnette hyvin ja tiedät varmasti että naisella on sellaiseen varaa (että hänen taloudellinen tilanteensa sallii tuollaisen). Toisaalta jos teillä naisen kanssa jotain sutinan tapaista kiinnostusta on ollut, on kyllä varmasti hyvinkin selkiyttävää tämä ehdotus. Tietääpähän nainen minkä tyyppisen ihmisen kanssa on aikaansa viettämässä, ja voi valita haluaako tällaista jatkaa vaiko ei.

Minäkin olen varakas nainen. Olen maksanut miesystävilleni asioita ja minulle on myös maksettu; teatteri-iltoja, hotelliviikonloppuja, matkoja, aterioita. Puolin ja toisin. Pikkusieluisuus on kamalaa. En ole itse pikkusieluinen mutta en myöskään ikinä voisi seurustella pikkusieluisen ihmisen kanssa. Ilman seuraa on parempi kuin pöljän kanssa.

Sata peukkua!

Vierailija
136/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee täällä naisten ja miesten vastauksia, näkee selvästi että ainoat "katkeroituneet" ja arvolatauksella asiaan suhtautuvat ovat nimenomaan niitä miehiä.

Onneksi en seurustele kaltaistenne tyyppien kanssa irl eikä teidänlaisianne otuksia ole tullut edes vastaan. :)

t. Yksi aiemmin kirjoitelleista varakkaista naisista joka mielellään tarjoaa myös miehelle.

Vierailija
137/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä perähikiällä ap asuu kun pitää tälläisiä miettiä. Ainakin täällä isommalla kirkolla on 2000-luvulla ollut itsestään selvää, että jokainen aikuinen maksaa itse omat lippunsa, jos ei erikseen muuta sovita. Keskiaika meni jo.

Kuten tämäkin palsta osoittaa, niin se ei ole suinkaan kaikille itsestään selvää.

Vierailija
138/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippu-uran tuo asenne ainakin poissulkee. Ei voi lähteä työkomennukselle ulkomaille, jos molemmat eivät aidosti puhalla yhteen hiileen, myös taloudellisesti. Ei niin, että aloittaja muutenkaan olisi ihan valtakunnan ykköspaikkoja tavoittelemassa.

Mitä tekemistä tällä on minkään ketjuun postatun kanssa? Miten treffeillä tarjoamattomuus poissulkee kyvyn tehdä yhteistyötä? Oletko mielisairas vai tyhmä?

Ap perustelee maksamattomuuden nimenomaan tulevaisuudella, eli sillä, että haluaa, että jatkossakin suhteessa kukin maksaa omat menonsa. Tämä taas ei toimi monessakaan tilanteessa, esim lapsiperheessä tai ulkomaankomennuksella.

Teatteriliput ovat tässä yhdentekevä asia, minulle ei ole mikään ongelma maksaa jotain teatterilippua. Mutta en lähtisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolle omistaminen on noin tärkeää. Itse maksoin mennessämme naimisiin mieheni opintolainat pois, ja se oli minusta itsestäänselvää, koska yhteisen perheen perustamme. Ja nytkin omistaminen on minulle yhdentekevää. Ja hyvin menee.

Vierailija
139/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niinku oikeesti ajattelet. Et oo saanu pillua ennenkään ja tuskin saat nytkään.

Vierailija
140/818 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että maksa lippu, jos haluat vielä nähä naista uudestaan. Jos siis ihan oikeet treffit on. Antaa todella fiksun kuvan.

Jos lipun maksaminen on edellytys toisille treffeille, niin minä en halua nähdä tätä naista uudestaan.

No eihän tässä sitten ole mitään ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi