Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkaa erolla, jos en mene töihin - nyt vertaistukea!

Vierailija
29.08.2016 |

Olen siis FM ja kieltenopettajan pätevyys. En vaan kestä opettaa ja olen jo unohtanut kielet, joita opiskelin. Täytän kohta 40 ja lapset on jo niin isoja, et pärjää yksin. Tykkään kuitenkin kotirouvan elämästä ja olenkin yrittänyt tulla raskaaksi mutta turhaan.

Sovittiin aikoinaan, että mies käy työssä ja mä hoidan lapset kunnes ovat niin isoja, että pärjäävät yksin. Nyt ovat 13 ja 11 ja miehen mukaan mun pitäisi mennä töihin. Mitä tällainen keski-ikäinen, täysin vailla tuökokemusta oleva kielten maisteri voisi muka tehdä??

Nyt itkettää, kun mies sanoo, että töihin tai ulos. Luulin, että saan hoitaa kotia. Mies vielä saamassa todella suuren perinnön isovanhemmaltaan, useita miljoonia ja sillä voitaisiin elellä hyvin vaikka Espanjassa. Mutta tähän perintöön on avioehto, samoin kuin kaikkeen muuhunkin miehen perimään omaisuuteen. Ainoa, mihin avioehtoa ei ole on meidän talo, eli jos se myydään saan ehkä 200 000 max velkojen maksun jälkeen.

Jään nyt ihan puille paljaille, jos mies toteuttaa uhkauksensa. Hän valittaa, että kaikki ansiot mennyt minun elättämiseen. En voi uskoa, ettei meillä ole jäänyt yhtään yhteistä rahaa, mies on kuitenkin kovapalkkainen asiantuntija. Luulen, että on piilottanut rahaa, mutta väittää kiven kovaa että kaikki mennyt elämiseen.

Nyt siis uhkaa erolla, eikö olekin törkeetä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon asia!

Vierailija
22/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaatii, että mä otan ihan mitä työtä tahansa, vaikka siivousta.

Se sika haluaa vaan nolata minut muiden naapuruston rouvien silmissä, joiden miehet päivittää niille joka toinen tai kolmas vuosi uudet Audit tai Skodat ja vie niitä Etelään. Ja mä siivoisin siinä sitten jotain kunnan toimistoa tai pahimmassa tapauksessa niiden koteja.

En varmaan saa mitään muuta työtä kuin kaupan kassa tai siivooja.

Luulin, että olin rikkaissa naimisissa mutta näin ei sitten tainnut ollakaan. Mies sanoo, että mun luottokorttilasku on yli 4 tonnia kuussa, mikä sisältää ruuat ja bensat ja myös lasten vaatteet ja harrastusvälineitä. Minä siis maksan ja hoidan kaiken ja mies väittää, että tuhlaan??!!! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole  töitä , älä viitti iso ihminen ja vielä lukenutkin.

Norjan kalatehtailta saa heiti töitä, ei tartte puhua kieliä työn aikana  ja urakkapalkkakaan ei ole kehno.

Vierailija
24/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on lompakkoloismiehen kirjoittama provo.

Tämä. Täysin selvä tapaus. Yrittäisi nyt edes vähän.

Vierailija
25/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaatii, että mä otan ihan mitä työtä tahansa, vaikka siivousta.

Se sika haluaa vaan nolata minut muiden naapuruston rouvien silmissä, joiden miehet päivittää niille joka toinen tai kolmas vuosi uudet Audit tai Skodat ja vie niitä Etelään. Ja mä siivoisin siinä sitten jotain kunnan toimistoa tai pahimmassa tapauksessa niiden koteja.

En varmaan saa mitään muuta työtä kuin kaupan kassa tai siivooja.

Luulin, että olin rikkaissa naimisissa mutta näin ei sitten tainnut ollakaan. Mies sanoo, että mun luottokorttilasku on yli 4 tonnia kuussa, mikä sisältää ruuat ja bensat ja myös lasten vaatteet ja harrastusvälineitä. Minä siis maksan ja hoidan kaiken ja mies väittää, että tuhlaan??!!! Ap

Jos kävisit töissä, ehtisit tuhlaamaan vähemmän. Rahaa jäisi taloon ja voisit sitten saada sen uuden Skodankin... Mietippä sitä.

Vierailija
26/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei ole jo ennen eronnut. Äänestät varmaan vihreitä tai vasureita ja olet sitä mieltä, että tasa-arvoa on se, että mies elättää ja sinä shoppaat ja kaivat persettä, koska synnytys.

mitä vihreillä tai vasureilla tän kanssa on tekemistä? jos jotain, niin kokoomuslaista tai keskustalaista arvomaailmaahan tuo kotirouvaihanne ja perheenelättäjämiehen rahoilla eläminen edustaa.

Niin tosiaan, viherpölhöt ja vasurit makaa kotona oli lapsia tai ei tai miestä. Elättävät itsensä yhteiskunnalla miehen sijaan.

Vierailija
27/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala YouTube staraksi!

Vierailija
28/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ensin. Käännä uusi sivu ja aloita oma, itsenäinen elämä ilman nalkuttavaa ukkoa. Kaikki voittavat ja sinä saat tervettä itseluottamusta. Olet kuitenkin VASTA 40-vuotias, nainen parhaassa iässä.

Kerran se kirpaisee, mutta antaa myös uutta virtaa kummasti.

Vierailija
29/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko aloitusta, mutta tuollainen tilanne voisi olla totta. Nyky-Suomessa ei todellakaan ole helppoa kielten maisterilla edes silloin, kun on tuoreet paperit taskussa. Nelikymppinen ja ilman työkokemusta on lähes toivoton tapaus omalle alalle työllistymiseen tai ei toivoton, mutta vaatii ammattitaidon päivitystä. Kun nainen jää kolmekymppisenä kotiin hoitamaan lapsia, niin äkkiä hän onkin neljäkymmentä. 

Vierailija
30/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tämän on olla provo. Onhan?

Kenen pitää edes kysyä tätä?

Vierailija
31/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaaplaaplaa, hyvä provoiluyritys.

Vierailija
32/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pää- ja sivuaineyhdistelmä on tosi surkea, pääaine sellainen kieli, jota oli helppoa päästä lukemaan, mutta jota opetetaan aika harvassa koulussa ja sivuaine vähän yleisempi, mutta sitä osaan naurettavan huonosti, kun pedagogian opinnot vei niin paljon opintopisteitä.

Voisin mennä johonkin täydennnyskoulutukseen mutta maksetaanko siitä mitään, edes päivärahaa.

Ja mua raivostuttaa se, että mun mies aikoinaan halusi just koilutetun ja kielitaitoisen trophy wifen jota voi esitellä työtovereille ja kavereille. Ja nyt kun on tullut enempi ikää, niin siitä vaan ämmä siivoomaan niiden samojen tyyppien nurkkia. Se haluaa vaan tahallaan nöyryyttää minua.

Ohiksena, että mies on jo toista kertaa aviossa ja minua 14 vuotta vanhempi. Otti eron ekasta vaimostaan, kun tämä ei tullut paksuksi. Että sellainen mies mulla. Ap

Vierailija
33/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että tämä ei ole provo niin olet koko ajan tiennyt että menet töihin vielä joskus, miksi olet sitten unohtanut kaiken kielitaitosi etkä harjoittanut ja ylläpitänyt kertaakaan 13 vuodessa? Omaa tyhmyyttäsi, joko opettelet uudestaan tai menet duunarihommiin ja niihin paskaduuneihin.

Vierailija
34/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, elävätkö ihmiset nykyään jossakin virtuaalimaailmassa ja kuvittelevat tietyn roolin missä elävät ja sen pajunköyden yrittävät syöttää myös muille.

Ja sekin on huolestuttavaa, ettei joillakin ole ystäviä tai läheisiä, jonka kanssa jakaa elämän ilot ja surut, vaan mieluimmin tehtaillaan aloituksia päivät pitkät ja jätetään oma elämä elättämättä.

Tämäkin on kirjoitustyylistä päätellen 100% provo, joissa ap.haluaa lietsoa naisvihaa ja syyllistää kotiäitejä lastensa kotihoidosta.

Hyvä ap. ulkona on kaunis syys sää, mene ulos. Kukaan ei usko sun tarinaa, kun siinä ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
35/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulin, että olin rikkaissa naimisissa mutta näin ei sitten tainnut ollakaan. Mies sanoo, että mun luottokorttilasku on yli 4 tonnia kuussa, mikä sisältää ruuat ja bensat ja myös lasten vaatteet ja harrastusvälineitä. Minä siis maksan ja hoidan kaiken ja mies väittää, että tuhlaan??!!! Ap"

Nyt en ymmärrä: sanot, että maksat ja hoidat kaiken. Ethän sinä mitään maksa, jos mies kerran antaa sinulle kaikki rahat.

Itse olet päättänyt olla kotona noin pitkään. Onneksi et enää tullut raskaaksi, ei niitä lapsia pidä hankkia vain siksi, että saisi olla kotona.

Opiskele uusi ammatti. Ammattikouluissa on paljon aikuisten linjoja.

Moni hakee niitä siivoajan töitä eikä saa niitäkään. Niitäkin paikkoja voi hakea sinua 10-20 vuotta nuoremmat, joilla on jo työkokemusta.

SInä osaat hoitaa lapsia ja laittaa ruokaa. Ala perhepäivähoitajaksi. Tai opiskele lähihoitajasi ja mene päiväkotiin töihin.

Olet tehnyt miehesi kanssa sopimuksen ja nyt koitat luistaa siitä. Hänellä on oikeus vaatia, että menet töihin niin kukin olet luvannut.

Minä ja mieheni ansaitsemme yhteensä vähemmän kuin 4000€ kuussa. Miten ihmeessä sinun luottokorttilaskusi voi olla noin suuri?!

Vierailija
36/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan perheen ruuat, kaiken kotiin, lasten vaatteet, koulutavarat ja harrastusvälineet, miehellekin silloin tälllöin vaatteita ja tietysti mitä tarvitsen itse. Miehen ei tarvitse tehdä mitään ja kauhea vinkuna kun menee rahaa. Ap

Vierailija
37/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun lompakkoloinen. Käytä nyt sitä naisenergiaas ja nosta se perse kahvipöydästä. Et ole mikään eläkeläinen etkä pakolainen niin, että töihin vaan niin kuin me kaikki muutkin. Sitäpaitsi 4 tonnia kuussa on aivan helvetin liikaa, sää et osaa yhtään huolehtia perheen taloudesta.

Ei millään pahalla.

Vierailija
38/38 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosi törkeetä.

-5/5