Kuuluuko asia exäni nykyiselle tyttöystävälle?
Elikkäs olemme eronneet ja lapset on meillä vuoroviikoin. Ei makseta elatusmaksuja vaan on menot jaettu vähän sinnepäin tasan ja juoksevia kuluja sovitaan aina mitä kulloinkin tulee eteen. Ollaan aktiivisesti yhteydessä lasten asioista. Jos toisella on ollut jostain riitaa tai sanomista lapsen/lasten kanssa niin siitä infotaan tarvittaessa toista. Muutenkin ylipäätään lasten asioista puhutaan ja sovitaan yhdessä. Välillä ihan viestein ja välillä puhelimitse.
Exäni nykyinen tyttöystävä no lapseton ihminen. Kylläkin ihan aikuinen, yli 30vuotias. ELi ei mikään parikymppinen tyhjäpää.
Minulla on koko ajan ollut täysin avoin suhtautuminen tähän exäni uuteen. Minulla ei ole mitään vastaan heidän seurusteluaan ja olen tyytyväinen siihen, että lapset on ottaneet tämän ihmisen hyvin vastaan.
Nyt kuitenkin kuulin, että tämä nainen on hämmästellyt sitä miten paljon me olemme yhteydessä EDELLEEN ja pitää sitä ilmeisesti tarpeettomana. No meillä on EDELLEEN ne lapset yhteisesti huolettavana ja koska molemmat elää arkea niiden lasten kanssa niin meidän mielestä se yhteydenpito on ensiarvoisen tärkeää kaikkian kannalta ja on toiminut todella hyvin. Kaverit, koulut ja harrastusporukat ovat kiitelleet meitä esimerkillisesti asioiden hoitamisesta.
Eli kuuluuko se exäni tyttöystävälle minkä verran me pidämme yhteyttä? Onko hän vain epävarma vai onko se vain tietämättömyyttä,kun ei kerran itsellä ole lapsia?
Kommentit (41)
No periaatteessahan asia ei kuulu nykyiselle tyttöystävälle, mutta kyllä minä minimoisin yhteydenpidon ihan siihen välttämättömimpään. Asia ei tietty ole sinun ongelmasi, vaan exäsi, mutta kunnioittaisin uutta parisuhdetta ja olisin mahdollisimman vähän yhteydessä.
Ei sitä kokoajan tarvitse yhteydessä olla, vaikka lapsia onkin. Kerran viikkoon yhteenveto riittää varsin hyvin, lapsen kasvaessa ei sekään ole tarpeellista. Tietenkin jos jotain kovin erityistä tapahtuu, niin sitten.
Kyllähän se kuuluu, koska kyse on hänen miehestään ja heidän parisuhteestaan. Jos siis yhteydenpidollanne on jotain haitallista vaikutusta heidän parisuhteelleen. Mutta asia ei ole sinun ongelmasi vaan exäsi itse päättää, miten jatkossa toimii.
No, kun tekee sinappikoneita, niin nämä uusiohenkilöt saa ihan kaupan päälle kun ero tulee, halusi tai ei. Koeta tottua...
Joudumme siis jo pelkästään lasten harrastuskyytien vuoksi olemaan yhteydessä useita kertoja viikossa. Lisäksi vaihtelevasti tietysti mistä asioista milloinkin tarvitsee sopia.
Ja lapset on 13v, 11v ja 8v eli ei mitään pikkulapsia enää. Itse vain vihaan sellaista, että lasten kautta viestitään, koska olen itse joutunut elämään sellaista elämää lapsena ja nuorena.
Kuulit että hämmästeli. Jaaha. Ja mitä sitten. Hämmästelkööt, ei kai se ole rikos. Mikä tässä nyt on ongelma. Miksi naisille on kaikki aina noin hankalaa.
Jos lapset jo noin isoja niin voisi tehdä jo selvät säännöt asioiden suhteen eikä jatkuvaa sopimista ja miettimistä asioiden suhteen. Helpottaa molempien elämää ja varsinkin uusien puolisoiden elämää myös, kun tiedetään asiat etukäteen eikä joka päivä sovita jotain uutta. Yhteydenpito 1-2 kertaa viikossa pitäisi riittää. Asioista voi tehdä pitkän tähtäimen sopimukset eikä jatkuvasti säätää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset jo noin isoja niin voisi tehdä jo selvät säännöt asioiden suhteen eikä jatkuvaa sopimista ja miettimistä asioiden suhteen. Helpottaa molempien elämää ja varsinkin uusien puolisoiden elämää myös, kun tiedetään asiat etukäteen eikä joka päivä sovita jotain uutta. Yhteydenpito 1-2 kertaa viikossa pitäisi riittää. Asioista voi tehdä pitkän tähtäimen sopimukset eikä jatkuvasti säätää asioita.
Helppo sanoa silloin,kun ei tiedä kokonaiskuvaa asiasta. Mutta lasten harrastukset vaatii jatkuvaa kyyditystä ja ne harrastusaikataulut myös aika paljon elää. Esimerkiksi äsken juuri luin sähköpostistani tämän viikon muutoksista vanhimman lapsen osalta ja torstai on täysin avoin. Lisäksi pelit ja leirit vaikuttaa eli mitään pitkäntähtäimen suunnitelmia ei täysin sitovasti pysty tekemään.
Eikä me sovita joka päivä jotain uutta, mutta tarvittaessa niitä vaan pitää muuttaa. Lapset on vuoroviikoin eli se ei muutu, ei olla sekoitettu aikataulua missään vaiheessa yhtään siltä osin. Meistä riippumatonta on sitten noi harrastusjutut. Lisäksi tosiaan välillä tulee jotain ihan muuta.
No kannattiko erota jos ei elämä erillään onnistu? Se hoitaa lapset kenen luona ne sillä hetkellä ovat, sillä nyxälläkin on oikeus elämään.
Ap:n sävy on sellainen, ettei ihme että miehen nykyinen tuntee olonsa epävarmaksi. Ap on näitä "me ollaan ihan parhaat kaverit exän kanssa"- naisia. :D
Ap, olitko sinä parikymppisenä tyhjäpää, oliko ex-miehesi parikymppisenä tyhjäpää?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n sävy on sellainen, ettei ihme että miehen nykyinen tuntee olonsa epävarmaksi. Ap on näitä "me ollaan ihan parhaat kaverit exän kanssa"- naisia. :D
Missä ap sanoi, että "ollaan parhaat kaverit exän kanssa". Sanoi mielestäni aika selkeästi, että yhteydenpito on lapsiin liittyvää. Eivät ole kuitenkaan mitään biletysiltoja tai lomamatkoja suunnittelemassa, eikä käsittääkseni mitään arjen huoliakaan olla jatkuvasti toisilleen purkamassa.
Itselläni täsmälleen samanlainen tilanne, paitsi että tietääkseni uusi tyttöystävä ei ole yhteydenpitoa ihmetellyt. Minusta tämä on ihanteellinen tilanne.
Jos lapset vuoroviikoin niin eikö ne kuljetukset hoida se, jonka luona lapset on?
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko erota jos ei elämä erillään onnistu? Se hoitaa lapset kenen luona ne sillä hetkellä ovat, sillä nyxälläkin on oikeus elämään.
Siis mitä ihmettä? Sekö on yhdessä elämistä, jos kommunikoidaan lasten asioista?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset vuoroviikoin niin eikö ne kuljetukset hoida se, jonka luona lapset on?
Kyllä kai pääsääntöisesti, mutta kyllähän nyt apua voi siltä toiselta vanhemmalta kysyä tietenkin. Minusta olisi naurettavaa, että mies soittelisi kaikki sukulaiset läpi tai pyytäisi töistä vapaata, että saa lapsen kuskattua hammaslääkärin, jos minä olen silloin vapaalla.
Olen siis se, jolla sama tilanne kuin ap:lla.
Tuttavani tilanne oli joskus sellainen että miesystävä meni alussa exänsä luo tapaamisviikonloppuina koska tilanne nyt vaan oli sellainen. Yhdessä ovat edelleen, jo 15 vuotta. Täytyypä nostaa hattua, minusta ei tuohon olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap onkin niitä "lapset ennen isin uutta pilluhurmosta"-naisia? Kertoi, että ei joka päivä viestittele ja että tilanteet muuttuvat, joten on pakko ottaa yhteyksiä. Ja hieno tuo mies, kun laittaa myös lapset etusijalle! Liian moni jättää erossa hyvästit myös omille lapsille!
Tuota isin nyxän "selibaattia" ei niin kauan kestä vuosissa, etteikö noita kersoja saa sen verran isoiksi, ettei tarvitse viestitellä. Toivottavasti se nyxä myös tajuaa, että suurimmat viestittelyt ja ongelmat ovat kuitenkin vasta edessäpäin :) joten turha uikuttaa. Olisi onnellinen, että on saanut noin hyvin lapsistaan huolehtivan miehen!
Kuuluuko se asia jotenkin sulle mitä nyxä ihmettelee ja vaikka jotakin kautta kuuluisikin et voi asialle mitään. Keskity asioihin joita voit ratkaista itse.
Jos kuulit tämän ex-mieheltä, voisit ehkä pyytää häntä kertomaan, että kyse on lasten asioista. Mies voisi vaikka antaa nyxän lukea viestinne, niin hän näkisi, ettei ole mitään, mikä vaikuttaisi heidän suhteeseensa.
On varmaan epävarma ja tietämätön, mutta se on ihan luonnollista. Kyllä se siitä. Itse olen ollut samanlaisessa asemassa, tosin sellaisena parikymppisenä tyhjäpäänä (kiitos vaan) ja muistan olleeni mustasukkainen puheluista ja yhteyenpidosta, vaikka nyt ymmärrän olleeni epävarma ja epäreilukin.