Muita joiden mielestä DELFIINEISTÄ uutisointi mennyt täysin överiksi?
Heräsin tänä aamuna siihen, että Yle, Mtv3, Hesari, Iltalehti, Iltasanomat, Aamulehti kertovat pääuutisena parin eläimen siirrosta uima-altaasta a altaaseen b. On seurattu minuutin tarkkuudella rekkojen ja lentokoneen etenemistä.
Onko tämä todellakin maailman tärkein asia? Miksei minua kiinnosta? Olenko epänormaali?
Kommentit (71)
Ihmisiä kiinnostaa nuo delfiinit, ei niistä muuten kirjoiteta.
Särkänniemellä oli hyvät perustelut sekä siirrolle että siitä vaikenemiselle. Taas kerran media itse loi kohun ja paisutteli sitä, kun heti kaikki asianosaiset eivät vastanneet kiltisti puhelimeen.
Siis oikeasti voi vi**tu. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin taivastella joidenkin delfiinien siirtoa?!?1 Väkisinkin tulee mieleen, että nämä järkyttyjät eivät ole älyllisesti kovin lahjakkaita. Veikkaanpa, että kukaan työlleen omistautunut ihminen ei ehdi edes murehtimaan koko asiaa, muitakin murheita murehditttavana.
Tämähän on ihan klassinen median harhautustemppu, tehdään pienestä jutusta iso niin ihmisiltä jää huomaamatta moni isompi ja tärkeämpi asia.
Minua kiinnostaa. Saammeko Kreikan päästä tietoa tai kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti voi vi**tu. Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin taivastella joidenkin delfiinien siirtoa?!?1 Väkisinkin tulee mieleen, että nämä järkyttyjät eivät ole älyllisesti kovin lahjakkaita. Veikkaanpa, että kukaan työlleen omistautunut ihminen ei ehdi edes murehtimaan koko asiaa, muitakin murheita murehditttavana.
Jaatko itse työksesi postia ja yrität tavata osoitteita? Ymmärrän siinä tapauksessa murheesi. Vaikutat itse todella kylmältä ja vähemmän älykkäältä ihmiseltä. Kannattaa alkaa murehtia ainakin sitä, ettei osaa kunnolla kirjoittaa suomea.
Ensin kiristää kun niitä kohdellaan huonosti ja sitten kitistään kun ne siirretään toiseen paikkaan jossa tarjolla paremmat olosuhteet. Joillekin ei mikään kelpaa.
Ihmisistä nyt on vain tullut tuollaisia hörhöjä. Suloiset tarinat hellyttävistä koirista, jotka tekevät jotain söpöä, ovat niin ihania, mutta makuuhaavoissaan kituvat vanhukset ei kiinnosta ketään. Eläimet on lähellä sydäntä, toisaalta myös eläinten nahasta tehdyt trendilaukut.
Tekisi hyvää kaikille urbaaneille hipstereille olla vuoden päivät töissä maatilalla. Nähdä luonnon kiertokulkua, ja joutua itse ratkaisemaan muutamia eläimiin liittyviä probleemeja. Varmaan joku piipertäjä vapauttaisi lehmätkin, jotka ei ole koskaan tulleet toimeen omillaan.
Karannut täysin käsistä. Ihmiset meuhkaavat ettei heille ole tiedotettu mitään siirrosta. Aivan varmasti kaikki tahot jotka tietoa ovat tarvinneet, ovat sen myös saaneet. Muille riittää myöhemmin julkaistava tiedote.
Vierailija kirjoitti:
Särkänniemellä oli hyvät perustelut sekä siirrolle että siitä vaikenemiselle. Taas kerran media itse loi kohun ja paisutteli sitä, kun heti kaikki asianosaiset eivät vastanneet kiltisti puhelimeen.
Lehtien pitää tehdä jostain tulosta näin lama-aikana, eli hörhöttää milloin mistäkin. Vastuu jää lukijalle.
Mä ymmärrän täysin Särkänniemen toimintatapaa tässä asiassa. Mitä salaisemmin asiassa toimitaan, sitä vähemmän harmia saa eläinsuojeluterroristit tehtyä delfiineille ja niille ihmisille, jotka delfiinien asioista paremmin tietävät.
Silläkin uhalla, että heille tulee asiasta paskaa niskaan. Paskaa tulee joka tapauksessa, joska eläinsuojeluterroristit eivät ole koskaan tyytyväisiä, aina tehdään väärin tehtiin mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan klassinen median harhautustemppu, tehdään pienestä jutusta iso niin ihmisiltä jää huomaamatta moni isompi ja tärkeämpi asia.
Nurmijärvi! Siellä tapahtuu mutta media on hiljaa. Delfiinien siirto sai toimia harhautustemppuna.
Toimittajat meuhkaavat. Ihmisiä ei kiinnosta.
Aktivistit eivät osaa ajatella järjellä. Luontoon ei voi päästää, ylläpito on liian kallista ja ihmiset ovat kaikonneet delfinaariosta. Mitä muitakaan vaihtoehtoja jää jäljelle??? Lopettaako olisi pitänyt? Kukaan ei maksa hyvää hyvyttään ylläpidosta jos kasaantuu vain velkaa.
Delfiineistä ei voi koskaan puhua liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, valitettavasti. Olen työskennellyt aikaisemmin uutistoimittajana (vaihdoin alaa pari vuotta sitten), ja voin kertoa että kyse ei ole tietoisesta harhautuksesta vaan tyhmyydestä. Media-alalla on hämmästyttävän paljon vähä-älyistä porukkaa, joista monet punavihreitä maailmanparantajia. Heidän ymmärryksensä ja sivistyksensä ei vain riitä vaikeiden aiheiden käsittelyyn. "Vaikeita" aiheita ovat esim eu-asiat, talous, verotus, kunnallispolitiikka, julkiset hankinnat, kaavoitus, sote-uudistus. Niissä liikkuu valtavasti rahaa ja paljastettavaa olisi kansalle sivutolkulla, mutta perus ituhippitoimittajan äly ja kiinnostus ei riitä näiden käsittelyyn. Sitten kirjoitetaan delfiineistä.
Nauroin katketakseni aamulla delfiiniuutiselle. Mikään ei ole niin sekaisin kui eläinaktivisti. Joku Animalian pösilö itki että kuljettaminen on delfiineille kauhean stressaavaa. Ja milläs ne elukat sieltä muuten saadaan pois kuin kuljettamalla :D
Se on tietenkin typerää että joutuvat paikkaan jossa eläimiä vissiin kuolee liikaa mutta eläimiä ne nyt vaan ovat, ja näissä asioissa vaikuttaa moni tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä nyt on vain tullut tuollaisia hörhöjä. Suloiset tarinat hellyttävistä koirista, jotka tekevät jotain söpöä, ovat niin ihania, mutta makuuhaavoissaan kituvat vanhukset ei kiinnosta ketään. Eläimet on lähellä sydäntä, toisaalta myös eläinten nahasta tehdyt trendilaukut.
Tekisi hyvää kaikille urbaaneille hipstereille olla vuoden päivät töissä maatilalla. Nähdä luonnon kiertokulkua, ja joutua itse ratkaisemaan muutamia eläimiin liittyviä probleemeja. Varmaan joku piipertäjä vapauttaisi lehmätkin, jotka ei ole koskaan tulleet toimeen omillaan.
Miten ihmeessä pystyt puhumaan luonnon kiertokulusta tässä delfiinien tapauksessa? Nyt ei ymmärrä maalta kotoisin oleva ihminenkään. Pelottaa oikein ajatella, että miten meidän maatilojen eläimet voivat, jos ajattelu ja arvomaailma tuota luokkaa.
Kyllä mulla vähän samanlaiset fiilikset on. Eläinten kohtelu on toki otettava vakavasti, mutta onhan tämä kohu nyt saanut aivan ylimitoitetut mittasuhteet. Vastustan itsekin siis delfiinien kohtelua, mutta rajansa kohu-uutisoinnilla ja ammattiloukkaantumisellakin.
Prioriteetit ovat vähän hukassa. Tässä maassa on ihmisiäkin, jotka tarvitsisivat apua. Kyllä ihminen pitää eläimen edelle laittaa, loppupeleissä.