Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ollut huonoin/kaduttavin/omituisin parisuhde, joka sinulla on ollut?

Vierailija
27.08.2016 |

Kärsin nuorena huonosta itsetunnosta ja ajauduin epäonnisiin ja epätyydyttäviin parisuhteisiin, jotka onneksi olivat usein lyhyitä. Niitä tulee vanhempana ja vähän viisaampana muisteltua aika ristiriitaisin tuntein.

Yksi, jota juuri itsekseni päivittelin oli sinänsä hurmaava nuori mies, joka käytännössä muutti luokseni ensimmäisten treffien jälkeen. Hänellä oli ihmeellinen taito esittää vääryyttä kärsivää uhria ja jollain ilveellä huomasin, että tuo kavereiden nurkissa joitakin viikkona majaillut heebo asuikin yhtäkkiä opiskelijayksiössäni.
Miehellä oli työssäkäynnistä huolimatta krooninen rahapula ja päädyin vielä maksamaan opintotuestani ja pienistä säästöistäni asumiskulumme ja vielä lainaamaan hänelle rahaa "elämiseen" eli suomeksi sanottuna baareissa käymiseen. Meillä oli keskenämme kuitenkin aika kivaa, joten jotenkin siedin tätä sankaria useamman kuukauden. Lemppasin hänet ulos vasta, kun sattuman kautta selvisi, että hänellä oli on-off tyttöystävä toisella paikkakunnalla ja on-vaihetta oli jo lämmitelty jonkin aikaa. Tämän luokse hän kai sitten seuraavaksi lähti kitaroineen ja paria nyssäkkää olallaan kantaen. Kukahan onnellinen häntä tällä hetkellä majoittaa?

Kertokaa kokemuksianne - varmaan näitä epätäydellisempiä kumppaneita on sattunut muidenkin kohdalle!

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde väkivaltaisen miehen kanssa. Sitä kadun kaikista eniten. Pilasi omanarvontuntoni ja terveyteni.

Vierailija
2/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde alkoholistin kanssa. Parisuhde väkivaltaisen narkkarin kanssa. Parisuhde, jossa mies laittoi koulukaverini raskaaksi ja tartutti mulle kondylooman. Nämä kaikki siis eri tapauksia kun olin nuorempi... Nyt onneksi onnellisesti naimisissa kunnon miehen kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että naisilla ollut suhteita jännämiesten  kanssa. Aika harva mies sanoo että ollut suhteessa jonkun narkkarimuijan  kanssa. Naisilla on yleisempiä nuo suhteet narkkarien ja jännämiespaskojen kanssa.

Vierailija
4/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavin oli ensimmäinen suhteeni. Asuimme eri paikkakunnilla melko kaukana toisistamme, emme nähneet kovin usein joten olimme puhelimitse yhteyksissä.. paitsi, että mies laittoi minulle viestiä puolen tunnin välein ja soitteli useasti päivässä! Siis tyyliin, mitä teet, ikävä, missä meet, mitä kuuluu... Ihan koko ajan olisi pitänyt olla vastaamassa johonkin pusipusi puheluun HuH. Yli puoli vuotta jaksoin, sitten oli pakko laittaa poikki, koska mies alkoi hermostumaan, jos en tarpeeksi nopeasti vastannut viestiin/soittoon. Karseaa :s

Vierailija
5/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että naisilla ollut suhteita jännämiesten  kanssa. Aika harva mies sanoo että ollut suhteessa jonkun narkkarimuijan  kanssa. Naisilla on yleisempiä nuo suhteet narkkarien ja jännämiespaskojen kanssa.

Johtuiskohan siitä että isänmalli on ollut perinteinen jääräpää määrääjä joka on alistanut naisen. Tai hylkääjä. Tai vanhempien tunnekylmän avioliiton seuraamisen seuraus. Epäilen että kovinkaan moni meistä naisista ei hae naisenhakkaajaa tarkoituksella. Täydellisen parisuhteen omaavat vanhemmat on ollu aika harvalla. Sitten lisätään siihen epätäydellisyyteen vielä tää perus "älä kuvittele itsestäs liikoja"-kasvatus niin ei se kuule paljon muuta nuorelta tytöltä vaadi vähän eksyillä.

Vierailija
6/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuiskohan siitä että isänmalli on ollut perinteinen jääräpää määrääjä joka on alistanut naisen. Tai hylkääjä. Tai vanhempien tunnekylmän avioliiton seuraamisen seuraus. Epäilen että kovinkaan moni meistä naisista ei hae naisenhakkaajaa tarkoituksella. Täydellisen parisuhteen omaavat vanhemmat on ollu aika harvalla. Sitten lisätään siihen epätäydellisyyteen vielä tää perus "älä kuvittele itsestäs liikoja"-kasvatus niin ei se kuule paljon muuta nuorelta tytöltä vaadi vähän eksyillä.

Eli miehillä on aina hyvät vanhemmat, kun eivät sorru kaikenmaailman örkkeihin niin usein?

Vierailija
7/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oisko noita vastuutomia kuitenkin miehissä suurempi prosentuaalinen osuus? Jännänaisia on aika vähän. Naiset ovat kuitenkin yhteiskunnan kantava voima.

Vierailija
8/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuttomia

Vierailija
9/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde mustasukkaisen alkoholistin kanssa. En olisi ikinä uskonut, että sellainen voi vaikuttaa itsetuntoon niin paljon. Vituttaa vieläkin.

Vierailija
10/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole kauhean dramaattinen kokemus, mutta seurustelu loppui aika lyhyeen miehen kanssa, joka oli jo muutaman viikon jälkeen määräämässä tekemisistäni. Kavereille ei olisi ollut yhtään aikaa, vaan hänen kanssaan olisi pitänyt kyhnätä päivästä toiseen. 

Hän ei myöskään antanut aikaa rauhalliselle tutustumiselle, vaan marssitti minut tapaamaan kaikkia mahdollisia kavereitaan ja sukulaisiaan heti alusta pitäen. Nämä tapahtuivat niin, että kun olimme sopineet menevämme kahdestaan syömään, hän kertoi matkalla ravintolaan, että sinne tulee sitten myös se ja se pariskunta/veli/serkku, jotka hän haluaa esitellä minulle. Pöydässä hän saattoi kysellä toisten kesäsuunnitelmia ja kuultuaan, että perhe viettää sen mökillä, vastasi että Minnalla (eli minulla, nimi muutettu) onkin lomaa heinäkuussa, mehän tullaankin silloin ensimmäisellä viikolla käymään. Tuolloin oli kuitenkin vasta kevättalvi.

Ahdisti ihan älyttömästi ja oli pakko viheltää peli poikki, vaikka miehessä oli paljon hyvääkin.

Vierailija
11/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosista ja masennuksesta kärsivä, kouluja käymätön, myöhemmin myös elämäntapatyötön. Tutustuessamme olin itse angstinen ja päämäärätön nuori, meillä siis synkkasi hyvin, mutta yhdessä vedettiin toisiamme vain alemmas kurjuuteen. Ero paransi omaa elämänlaatuani, kuulemani mukaan hänen ei juurikaan. Olin hänelle perheen ulkopuolinen ainut läheinen. Kyseessä nainen.

Vierailija
12/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin kaduttaa kans yksi mies jonka yhtäkkiä huomasin majailevan luonani ja vielä jättävän pyykkinsä (paskaiset työvaatteet esim) minun pestäväkseni, mitä vittua? Lisäksi häipyi aina iltaisin kaljoittelemaan kavereidensa kanssa, saattoi tulla sieltä ihan tuubassa ja oksennella/kuseskella pitkin kämppää. Ei edes pannut, enkä tajua miksi katselin sitä edes sen yhden kesän jonka "yhdessä" olimme...

Vierailija
13/189 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, olen ollut vain kahdesti parisuhteessa. Molemmat olivat "otan-nyt-tuon-kun-se-haluaa-mut-eikä-ole-muitakaan-vaihtoehtoja-ja-haluan-rakkautta-ja-sellaista-paskaa"-suhteita...

Mutta kerron nyt pahemmasta; eka suhde, erään miehen kanssa vaikka ajattelin olevani lesbo kun hänet tapasin ekoja kertoja, mutta pitihän sitä sitten ottaa vastaan mukava ja ihan kivannäköinen mies joka tykkäsi minusta. Oli ihan mukavaa oltiin molemmat kilttejä ja ujoja mutta myös sulkeutuneita luonteeltamme, joten 3 vuoden suhteen aikana tasan kerran sanoimme toisillemme rakastavamme toisiamme ja sekin tapahtui hirveässä kännissä. Seksi oli pelkkää bondagea, ei ollenkaan sitä mitä itse olisin halunnut. Lukemattomia kertoja sidoin hänet sänkyyn ja menin itse pelaamaan tietokoneella ja juomaan viiniä. :D 

Kun vihdoin uskalsin erota (siihenkin piti keksiä verukkeita, kun ei voinut suoraan puhua mistään asioista, sähköpostitse sitten keskusteltiin erokin selväksi....) niin jonkin ajan kuluttua tulin kaapista ulos - ja olin siis sen suhteen lopettamista miettinyt pitkään ja haikailin naisten perään.

Oli kyllä tosi symppis mies, ei mitään vikaa muuten, enkä kadu sitä aikaa. :)

Vierailija
14/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana seurustelin yhden muslimipojan kanssa. Perhe otti minut hyvin vastaan ja olivat ensin mukavia. Aika pian alkoivat pikkuhiljaa yrittää muuttaa pukeutumistani ja perheen äiti ompeli minulle jopa nilkkoihin asti ulottuvan hameen. Kun sanoin ettei se ole minun tyyliseni, jouduinkin perheen isän puhutteluun. Hän sanoi hyvin selkeästi, että heillä on tapana että kun täyttää 18, niin aloitetaan huivin käyttäminen. Vaihtoehtoja ei ole. Eihän tämä tietenkään tuon pojan vika ollut, mutta siinä kohtaa juoksin karkuun, lujaa.

Vierailija
15/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin nuorena yhdeksän vuotta vanhempaan mieheen.. Hän oli kaikkea, mitä tällainen lihava ja rampa voi toivoa. 24 vuotta suhteessa, minkä seurauksena lapsia lauma, hurjasti velkaa, pahoinpitelyjä, alistamista, ja aivan yksin. Minun ystävät ja perhe jäivät, kun heissä oli jotakin perustavan laatuista vikaa.. En ymmärtänyt. Vasta eron jälkeen tajusin, että exä oli oikeasti narsisti.  

Olen syyttänyt suhteeseen jäämisestä itseäni ja nyt pikkuhiljaa ymmärtänyt, kuinka vaikeaa tuollaisista ihmisistä on oikeasti päästä eroon. 

Sen jälkeen  ajauduin sovinistin kanssa suhteeseen, naimisissa oleva ja uskotteli eroavansa. Se hävettää. Olin tyhmä, riitaa ja anelemista. Petti onneksi, joten se loppui sitten kuin kanan lento. 

Onneksi olen päässyt jo jaloilleni, mutta vaikeaa se on ollut.

Vierailija
16/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin parikymppisenä vähän aikaa miehen kanssa, joka ei selvästi ollut päässyt exästään eroon. Hän vertasi minua koko ajan tähän, välillä aika ilkeästikin. Milloin olin exää lihavampi (olin normaalipainoinen, jopa hoikka) tai käytin väärää hajuvettä. Ilmeisesti siis jotain muuta, kuin exä. Mies myös soitteli exälle milloin mistäkin "käytännön asiasta" ja puhui tästä päivittäin. Lopulta hän rohkaistui kutsumaan exänsä kylään ja valmistautui kuin treffi-iltaan puunaamalla itseään ja vaihtamalla kymmenen kertaa vaatteitaan. Minun oli tarkoitus olla mukana, mutta päätin, että ehkä kannattaa lähteä kotiin ja jättää kyyhkyläiset kahvittelemaan keskenään. Se oli hyvä päätös monella tapaa. Emme tavanneet emmekä soitelleet sen jälkeen enää ikinä, joten jäi arvoitukseksi lämpenikö kauan kaivattu exä rakkaudesta riutuvan miehen jutuille.  

Vierailija
17/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi viimeisin, ei helvetti.

Vierailija
18/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä kaikenlaisia sankareita ollut. En tiedä miksi olen sortunut moisiin, vai onko miesten taso vaan niin surkea, mutta joo...yksi oli pihi kuin saatana, ja aivan naurettavin tavoin. En jaksa edes kertoa esimerkkejä, niistä ei tulisi loppua.

Toinen aivan uskomaton silmät kirkkaina valehtelija, jolla oli monia naisia, kaikki uskoivat seurustelevansa hänen kanssaan eli olevansa ihan oikeassa parisuhteessa ja pian jopa vakiintuvansa...

Sitten yksi himojuhlija, jonka kanssa seksi oli hyvin vähäistä, sillä aina piti vain bailata ja juhlia aivan tolkuttomasti. Mies oli kyllä hyvännäköinen ja rahaa oli, työssään vastuuntuntoinen, mutta heti perjantaina töistä päästyä baila baila tico tico.

No sitten on liuta niitä, joiden luokse olisi pitänyt kaksien, viimeistään kolmien treffien jälkeen muuttaa, ja sitten elämäntapanotkujia, jotka harkitsivat loputtomiin uusia opintoja tai mitä tahansa ryhtiliikettä, jolla pääsisivät pitkittyneestä työttömyydestään, mutta päätöksiä ei vain saanut tehtyä.

Normaalia miestä en ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt. Ne kiltit ja kunnolliset ovat olleet läheisriippuvaisia ja järkyttävän omistushaluisia, lisäksi kaikki pitäisi tehdä aina yhdessä. Liekö vika itsessäni vai tarjonnassa, mutta kyllä nyt on parasta sopeutua olemaan loppuelämä yksin.

Vierailija
19/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä varhaisessa suhteessani miehellä oli lähes pakkomielle painostani. Ihan normaalipainoinen olin. Minun olisi pitänyt painaa tietty kilomäärä, koska eksätkin olivat painaneet sen verran. Muutenkaan en ollut sellainen kuin hän olisi halunnut, väärät intressit, luonne ym. Olin siis "vääränlainen" kaikella tapaa ja minun olisi pitänyt muuttaa itseäni. 

Tästä jäi ongelmia itsetunnon tasolle pitkäksi aikaa. Olin epävarma jo ennen tuota suhdetta, ei todellakaan auttanut asiaa. Vielä hetkittäin koen ahdistusta tuosta kohtelusta, vaikka olen yrittänyt käydä läpi asiaa moneen kertaan läpi ja antaa anteeksi varsinkin itselleni, että jäin suhteeseen liian pitkäksi aikaa. 

Vierailija
20/189 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sinuakin jaksaa kummastuttaa ja pöyristyttää, vaikka ihan luonnollinen ja järkevä selitys tällekin: Aika harva nainen on narkkimuija. SINÄKÄÄN tuskin olet välttynyt siltä faktalta, että päihdeongelmaisista valtaosa on miehiä, joten kai sellaisiin naiset useammin törmäävät kuin miehet vastaaviin naisiin. Siinä sulle triviaalitietoa. Ole hyvä, ei tarvitse kiittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän