Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menisin töihin, kun ulosotossa on velkaa?

Vierailija
27.08.2016 |

Ei ammatti, ei koulutusta. Siivouksesta jonku verran kokemusta kesätyö ajoilta, jos alkaisin siivoojaksi, palkka ois noin (nettona) 1300€. Siitä vuokra 600€ jäis 700€ ja siitä kaikki muut menot.. Ruokaanki menee noin 250€ jäis 450€ ja siitä sitten muut laskut.

Mulla jää noin 200€ enempi rahaa tälleen olla vaan, kuin et kävisin töissä. Joten miks vitussa mennä töihin? En jaksa tapella enään näiden velka juttujen kanssa. Oon koittanu hyväksyä sen että tilanne on tämä ja tästä ei paremmaksi voi muuttua.

En ymmärrä vaan, että nousisin joka aamu töihin ennen kukon pierasua ja rahaa jää VÄHEMPI kuin maleskellessa kotona.

Ei ole motivaatiota. Haluaisin että olisi, haluaisin elämästäni paremman. Sen sijaan oon päätyny ruikuttamaan, yhyyy, omapa on vikani joo tiedän.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, mutta älä ala vapaaehtoisesti lyhentää ulosottoja. Kun ulosottovirasto alkaa ulosmitata velkaa palkastasi, hae toimeentulotukea.

Sossu ottaa menona huomioon pakolla perityt ulosotot, sinulle pitäisi jäädä vuokran, sähkön ja terveysmenojen jälkeen 485€ käyttöön.

Ja tässä toinen opastaa miten suhmuroida tuilla. Älä ihmeessä tosiaan maksa mitään velkojasi pois. Anna meidän muiden hoitaa. Toimeentulotuki on viimeinen hengissäpitoraha, eikä mikään helvetin kikkakolmonen, jolla vältellään omien maksamattomien velkojen maksua. Vittu että sapettaa kun jengi kusettaa näillä tuilla minkä kerkeää... Itsellä veroprosentti todella korkea, juuri näiden toimeettomien pummien takia. Kannattaisiko käyttää tuo energia mikä menee tukikikkailuihin aivan oikean työn tekemiseen ja yhteiskunnan kehittämiseen? Saatanan jarrupalat.

Vierailija
22/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että velat pitää maksaa. Mutta ulosottosysteemi on kyllä syvältä, itsellä oli alunperin velkaa reilu tonni, ulosottomaksujen, korkojen ja oikeudenkäyntikulujen myötä velka kasvoi yli neljään tonniin. Ja jokaisesta maksusta ulosottomies vie korvauksen. Jotain pitäisi tehdä systeemille, aivan järkyttävät kulut nostavat maksamiskynnyksen toivottomaksi monelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että velat pitää maksaa. Mutta ulosottosysteemi on kyllä syvältä, itsellä oli alunperin velkaa reilu tonni, ulosottomaksujen, korkojen ja oikeudenkäyntikulujen myötä velka kasvoi yli neljään tonniin. Ja jokaisesta maksusta ulosottomies vie korvauksen. Jotain pitäisi tehdä systeemille, aivan järkyttävät kulut nostavat maksamiskynnyksen toivottomaksi monelle.

Tonnin takia ei kyllä kannata lähteä käräjille. Tuon verran nyt kuka tahansa saa rahaa jostain, ettei joudu kalliiseen ulosottokierteeseen. Koulussa vissiin pitäis opettaa elämän hallintaa ihmisille. Velkajärjestelyillä saa kaiken aikanaan maksettua. Tonni on todella pieni summa joutua ulosottoon.

Vierailija
24/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikaiset selkäsi ja otat vastuun omasta elämästäsi. Hoidat velat pois ja jatkat elämää veloista vapaana.

Sosiaalipummina on raskasta elää. Voithan vielä kouluttautuakin johonkin uuden työhön.

Vierailija
25/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koko ulosottosysteemin ylläpito maksaa, joten jostain sen systeemin pyörittäminen on myös maksettava ja sen työn, jota ulosottovirasto tekee hankkiakseen velkojalle hänen saatavansa.

Vierailija
26/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni arvostaa enemmän henkilöä joka maksaa velkansa, kuin sitä jota ei tippaakaan kiinnosta kantaa vastuutaan. Kumpi näistä haluaisit olla?

Vierailija
27/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa jäis vain vähän enemmän, eläke kertyisi silti. Nyt ei kerry. Mietipä mitä elämäsi on vanhana jos jatkat nykyisellä tyylillä. Sinuna minä menisin töihin mikäli  työpaikka  irtoaisi ja pyrkisin maksamaan velat pois jotta saisin luottotiedot puhtaaksi.Mieti missä haluat olla 30v kuluttua. Kun velat on maksettu, voi alkaa kerätä omaisuutta.

Vierailija
28/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh, haukkukaa vaan. Ihmisarvo on jo menetetty. Ne menettää heti, kun luottotiedot menee. Oli syy niiden menetykseen mikä tahansa. 

Viimeset rahani käytän viinaan. Muu ei kiinnosta. Oon vasta 25v muttta kaikki menny pilalle. En vain tiedä, mistä helvetistä saisin voimaa tähän elämään, töihin menoon ja velkojen maksuun.

AP

Vierailija
29/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh, haukkukaa vaan. Ihmisarvo on jo menetetty. Ne menettää heti, kun luottotiedot menee. Oli syy niiden menetykseen mikä tahansa. 

Viimeset rahani käytän viinaan. Muu ei kiinnosta. Oon vasta 25v muttta kaikki menny pilalle. En vain tiedä, mistä helvetistä saisin voimaa tähän elämään, töihin menoon ja velkojen maksuun.

AP

Ei ihmisarvo mene luottotietojen menetykseen todellakaan. Mutta arvostusta voi vähentää se, jos ei ole yritystä, halua eikä viitseliäisyyttä yrittää maksaa velkojaan siltä osin kuin niiden maksamattomuuden syy ei ole ulkopuolelta johtuva ts. työkyvyttömyys tai se että ei aktiivisesta yrittämisestä huolimatta saa töitä.

Vierailija
30/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hölmöintä noissa perintäkuluissa on se, että perintätoimisto voi myydä perittävät velat toiselle perintätoimistolle ja taas kasvaa perintäkulut. Perintätoimistoissa voi kuitenkin olla sama omistuspohja.

Vierailija
31/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko moraali tuttu sana? Velan maksaminen liittyy siihen.

miksi olla itse moraalinen kun koko laina ja velkasysteemi on absoluuttisen moraaliton.

nyt ei eletä 60 lukua.

Vierailija
32/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten valittaa kun tuet tulee myöhässä, tai etuuksia leikataan tai käsketään hakemaan töitä yms. Sekin on aina jonkun muun syy kuin sen kotona lorvailijan.

Vierailija
33/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin riippuu paljonko sitä on. En mäkää menis jos on raskas taakka.

Mikäs se konkurssi juttu on ? Armahdus,velkoje mitätöinti ja saa aloittaa puhtaalt pöydält.

Ite teet ratkasus

Vierailija
34/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tulla parempi olo jos menis töihin ja yrittäisi hoitaa velkansa. Miten sä haluat käyttää sun loppuelämän, miettimällä tätä himassa köyhyydessä ja katkeroitumassa? Parempi herätä vaikka kukonpierun aikaan.

Vierailija
35/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia neuvoja täällä. Kaikki on kiinni siitä mitä velkoja on ja minkä verran.

-kansaeläke on samaa tasoa suojaosuuden kanssa joten ei elintaso mihinkään laske.

-vaikka kuinka kävisi töissä ei velka lopu yhtään nopeammin jos summa on iso

-Kaikki ei pääse velkajärjestelyyn

-kaikissa veloissa ei ole henkilö odottamassa rahojaan.

-veloissa on erilaisia vanhenemisaikoja.

- töihin ei vain mennä, sinne päästään

-velat ei aina ole omaa syytä

-jos ei ole pienintäkään mahdollisuutta maksaa sitä velkaa miksi roikkua oravanpyörässä kitumassa?

Vierailija
36/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Etsiydy jonkin ulkopuolisen neuvojan puheille. Sosiaaliviranomaisista voi löytyä joku, ja esimerkiksi TE-toimistosta voit kysyä TYPin monialaisen tiimin mahdollisuutta.

Olet niin nuori, että ehdit nostaa itsesi jaloillesi - montakin kertaa, jos on tarpeen. Sinun kannattaa yrittää, koska elämästäsi voi vielä tulla monin kerroin vaikeampi, jos jatkat tuolla tiellä. Muutaman vuoden kituminen oikeasti kannattaa.

Minä jouduin viisikymppisenä yritykseni konkurssin myötä niin hirveään tilanteeseen, etten koskaan selviä veloistani. Töihin en pääse, eikä työnteosta olisi liiemmin hyötyäkään. Ei ole enää aikaa korjata mitään. Sinä et oikeasti halua tähän helvettiin.

Vierailija
37/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia neuvoja täällä. Kaikki on kiinni siitä mitä velkoja on ja minkä verran.

-kansaeläke on samaa tasoa suojaosuuden kanssa joten ei elintaso mihinkään laske.

-vaikka kuinka kävisi töissä ei velka lopu yhtään nopeammin jos summa on iso

-Kaikki ei pääse velkajärjestelyyn

-kaikissa veloissa ei ole henkilö odottamassa rahojaan.

-veloissa on erilaisia vanhenemisaikoja.

- töihin ei vain mennä, sinne päästään

-velat ei aina ole omaa syytä

-jos ei ole pienintäkään mahdollisuutta maksaa sitä velkaa miksi roikkua oravanpyörässä kitumassa?

Hyvin tiivistetty. Tällä palstalla ei ole monta ihmistä, joka osaa hahmottaa sen, että mitään sapluunaa ei ole olemassa.

Vierailija
38/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP koska kohta leikataan sitä sun loisintaturvaa ja aloittamalla työnteon nyt olisit silloin jo edellä.

Vierailija
39/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvis nöyrtyä toisten rahoilla elämään.

Vierailija
40/52 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi ulosotossa isompi summa, niin mä en ainoastaan lopettaisi työntekoa täydellisesti siihen vaan alkaisin vielä tehtaileen esim petoksia liukuhihnalta. Myisin olematonta netissä, varastaisin kaupoista minkä kerkeisin, söisin ravintoloissa maksamatta joka päivä, jonkun autonovi auki ja avaimet sisällä, niin mulla olisi uusi kulkupeli heti käytössä jne jnejne. Siinä olisi vapaa tekemään lähes mitä vaan.

No kyllä rikosrekisteri on pysyvämpi asia kuin velat. Jos tuolle linjalle lähdet sun velkasi ei vanhene koskaan.

Se vapaus koittaa siinä vaiheessa kun ottaa opiksi ja varoo uutta velkaa kuin ruttoa. Niinpä 5-10-15-20 tai 25 vuoden kuluttua sinulla on vapausrehdä mitä vaan esim. Ottaa lainaa, vakuutus, puhelinliittymä ja ostaa tai vuokrata asunto. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen mikä ei ole vapautta jos niitä ei ole. Samoin voit työllistyä sinne missä ei luottotiedottomia palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän