Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menisin töihin, kun ulosotossa on velkaa?

Vierailija
27.08.2016 |

Ei ammatti, ei koulutusta. Siivouksesta jonku verran kokemusta kesätyö ajoilta, jos alkaisin siivoojaksi, palkka ois noin (nettona) 1300€. Siitä vuokra 600€ jäis 700€ ja siitä kaikki muut menot.. Ruokaanki menee noin 250€ jäis 450€ ja siitä sitten muut laskut.

Mulla jää noin 200€ enempi rahaa tälleen olla vaan, kuin et kävisin töissä. Joten miks vitussa mennä töihin? En jaksa tapella enään näiden velka juttujen kanssa. Oon koittanu hyväksyä sen että tilanne on tämä ja tästä ei paremmaksi voi muuttua.

En ymmärrä vaan, että nousisin joka aamu töihin ennen kukon pierasua ja rahaa jää VÄHEMPI kuin maleskellessa kotona.

Ei ole motivaatiota. Haluaisin että olisi, haluaisin elämästäni paremman. Sen sijaan oon päätyny ruikuttamaan, yhyyy, omapa on vikani joo tiedän.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moraali tuttu sana? Velan maksaminen liittyy siihen.

Vierailija
2/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania eläkepäiviä sulla joskus edessä. Leipäjono kutsuu 👏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran velkaa, saisitko sen kuitenkin edes joskus maksettua työtä tekemällä? Aikanaan jäisi sitten palkasta enemmänkin käteen, kun velka on maksettu.

Vierailija
4/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksipä sinun pitäisi ottaa mitään vastuuta elämästäsi? Ennen otit velkaa ja jätit maksamatta ostoksesi, nyt olet olevinasi parempi ihminen, vaikka elät edelleen vain muiden rahoilla.

Vierailija
5/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä maksan palkka+soviteltu pr (yhteensä n. tonnin) ulosottoon osan, ei jää mitään käteen.

Vierailija
6/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hienoa saada se vika kuitti maksetuista uo-veloista ja pari vuotta sen jälkeen puhtaat luottotiedot. Eräänlainen saavutus.

Vierailija
7/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi ulosotossa isompi summa, niin mä en ainoastaan lopettaisi työntekoa täydellisesti siihen vaan alkaisin vielä tehtaileen esim petoksia liukuhihnalta. Myisin olematonta netissä, varastaisin kaupoista minkä kerkeisin, söisin ravintoloissa maksamatta joka päivä, jonkun autonovi auki ja avaimet sisällä, niin mulla olisi uusi kulkupeli heti käytössä jne jnejne. Siinä olisi vapaa tekemään lähes mitä vaan.

Vierailija
8/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa vituttaa eläkkeellä, kun pitää päättää, ostaako ruokaa vai lääkkeet.

Vierailija
9/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväen edustajalla aika laadukas elämä tiedossa, ei saatana............ :)

Olet kurjuutesi täysin ansainnut, ei tipu myötätuntoa.

Vierailija
10/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet syy siihen, että tää maa tekee kohta mahalaskun.

Tee äkkiä lisää velkaa ennenkun luottotiedot menee. Elät sitten niillä kun sulla ei ole vanhana varaa asumiseen eikä ruokaan.

Se on tulevaosuus, ja siksi tuet kohta poistetaan kokonaan.

Vierailija
11/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oli hienoa saada se vika kuitti maksetuista uo-veloista ja pari vuotta sen jälkeen puhtaat luottotiedot. Eräänlainen saavutus.

Tämä.

Sai oman elämänsä takaisin omiin käsiin. Se on kärvistelyn arvoista.

Vierailija
12/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite teen pätkäduunia eri paikoissa, ei ole vouti kerennyt ikinä välistä viemään.

Vierailija
13/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietysti tiedä, millaista velkaa sinulla on, mutta tässä on tullut jo hyviä pointteja esim. moraalista ja haluisin siihen liittyen esittää vielä yhden näkökannan.

Velkojakin on ihminen. Jossain on yritys tai yksityishenkilö, jolle olet velkaa ja joka tarvitsee ja jolla on oikeus rahoihinsa. Esimerkkinä tällainen, että olen asuntosijoittaja. Koskaan ei ole ollut ongelmia vuokralaisten kanssa ja vuokra on tullut ajallaan, mutta jos joku jättäisi maksamatta, menisi useampi kuukausi, jopa puoli vuotta, että saisin hänet häädettyä. Tänä aikana asunnosta olisi pelkkiä kuluja. Miksi minulla ei tällöin olisi oikeutta saada takaisin sitä summaa, jonka vuokralainen on velkaa. Ei velkojakaan elä ns. pyhästä hengestä, oli hän sitten yksityishenkilö tai vaikka muutaman ihmisen tiukoilla oleva pienyritys. Aina ei pysty maksamaan velkojaan, vaikka yrittää. Se on totta ja se on tappio, johon yritys tai sijoittaja sitoutuu, vaikka pyrkiikin esim. luottotietojen tsekkaamisella pienentämään riskiä. Ja parhaansa yrittäminen ja se että maksaa edes osan veloista, on hienoa. Mutta se ajatus, että ei edes yritä maksaa sitä rehellistä velkaa, jolla on olemassa oikeudellinen velkoja niin se ei ole tyylikästä, eikä arvostettavaa.  Se on sellaista itsensä velkojan yläpuolelle asettamista, jota ei voi hyväksyä.

Vierailija
14/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ammatti, ei koulutusta. Siivouksesta jonku verran kokemusta kesätyö ajoilta, jos alkaisin siivoojaksi, palkka ois noin (nettona) 1300€. Siitä vuokra 600€ jäis 700€ ja siitä kaikki muut menot.. Ruokaanki menee noin 250€ jäis 450€ ja siitä sitten muut laskut.

Mulla jää noin 200€ enempi rahaa tälleen olla vaan, kuin et kävisin töissä. Joten miks vitussa mennä töihin? En jaksa tapella enään näiden velka juttujen kanssa. Oon koittanu hyväksyä sen että tilanne on tämä ja tästä ei paremmaksi voi muuttua.

En ymmärrä vaan, että nousisin joka aamu töihin ennen kukon pierasua ja rahaa jää VÄHEMPI kuin maleskellessa kotona.

Ei ole motivaatiota. Haluaisin että olisi, haluaisin elämästäni paremman. Sen sijaan oon päätyny ruikuttamaan, yhyyy, omapa on vikani joo tiedän.

Onks sulla peiliä? Katso siihen. Mitä näet?

Oleksä ylpeä vai hävettääkö? Kauanko ajattelit vielä maata tuossa paskalätäkössä?

Vierailija
15/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun persettä myymään, sovit siihen

Vierailija
16/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, mutta älä ala vapaaehtoisesti lyhentää ulosottoja. Kun ulosottovirasto alkaa ulosmitata velkaa palkastasi, hae toimeentulotukea.

Sossu ottaa menona huomioon pakolla perityt ulosotot, sinulle pitäisi jäädä vuokran, sähkön ja terveysmenojen jälkeen 485€ käyttöön.

Vierailija
17/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sanotaan, että tuet on työttömällä liian pienet. Kaveri vois mennä töihin muttei viitsi...

Ja tiedoksesi, se että velat menee ulosottoon ei tee niistä sen kummempia. Ne on edelleen rahaa jotka lainasit, joita et maksanut takaisin, tai lasku jonka jätit maksamatta, mutta nautit silti hyödykkeestä. Ymmärrät varmaan, että luottolaitokset ja firmat, jotka jäävät nuolemaan näppejään sinun saatavista maksattavat ne meillä muilla korkeampina marginaaleina, palvelumaksuina tai perivät tuotteen hinnassa.

Eli kun sinä makaat ja jätät laskut maksamatta, me muut maksetaan ne sun puolesta, ihan jokainen lasku.

Miten joku edes kehtaa sanoa, että en mene töihin kun te muut maksatte mulle niin hyvin tästä joutenolosta? Tosin mehän tässä tyhmiä ollaan kun suostutaan sua hengissä pitämään. Kaveri on pelkkä taakka.

Vierailija
18/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi menisit töihin? No tietenkin tienataksesi rahaa, jolla voit maksaa ne velat pois.

Vierailija
19/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ite teen pätkäduunia eri paikoissa, ei ole vouti kerennyt ikinä välistä viemään.

Vielä se voutikin pääsee jyvälle. Sitten saat oikein korkojen kanssa maksaa ne velat!

Vierailija
20/52 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietysti tiedä, millaista velkaa sinulla on, mutta tässä on tullut jo hyviä pointteja esim. moraalista ja haluisin siihen liittyen esittää vielä yhden näkökannan.

Velkojakin on ihminen. Jossain on yritys tai yksityishenkilö, jolle olet velkaa ja joka tarvitsee ja jolla on oikeus rahoihinsa. Esimerkkinä tällainen, että olen asuntosijoittaja. Koskaan ei ole ollut ongelmia vuokralaisten kanssa ja vuokra on tullut ajallaan, mutta jos joku jättäisi maksamatta, menisi useampi kuukausi, jopa puoli vuotta, että saisin hänet häädettyä. Tänä aikana asunnosta olisi pelkkiä kuluja. Miksi minulla ei tällöin olisi oikeutta saada takaisin sitä summaa, jonka vuokralainen on velkaa. Ei velkojakaan elä ns. pyhästä hengestä, oli hän sitten yksityishenkilö tai vaikka muutaman ihmisen tiukoilla oleva pienyritys. Aina ei pysty maksamaan velkojaan, vaikka yrittää. Se on totta ja se on tappio, johon yritys tai sijoittaja sitoutuu, vaikka pyrkiikin esim. luottotietojen tsekkaamisella pienentämään riskiä. Ja parhaansa yrittäminen ja se että maksaa edes osan veloista, on hienoa. Mutta se ajatus, että ei edes yritä maksaa sitä rehellistä velkaa, jolla on olemassa oikeudellinen velkoja niin se ei ole tyylikästä, eikä arvostettavaa.  Se on sellaista itsensä velkojan yläpuolelle asettamista, jota ei voi hyväksyä.

Rikas pääomasijoittajan puoliso, nettikauppias , ei ole maksanut köyhille asiakkaille palautetuista paketeista rahoja takaisin eikä muitakaan osakeyhtiönsä velkoja,liike lopetettu ja oy on varaton, kun ei ole henk koht veloista vastuussa, vaikka varaa olisi.Perusti vain uuden oy:n ja uuden nettikaupan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi