Kolmekymppisenä äidiksi tullut, kuinka nopeasti tulit raskaaksi ?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ihan heti molemmilla kerroilla. Oiskohan ollut kahdet kuukautiset pillereiden lopettamisen jälkeen. Toinen tuli ihan heti
Juuri näin mullakin.
Heti ehkäisyn poisjätettyä, seuraavista kuukautisista huomasi. Olin 36 vuotta tuohon aikaan ja esikoinen syntyi, kun olin 37.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa myös. Ja se, että onko tärpännyt ilman hoitoja pitkän yrityksen jälkeen. Täällä 3v ilman ehkäisyä eikä mitään. Kummassakaan ei mitään vikaa. Päinvastoin. Hoitoihin ei lähdetä. Clomifenilla mennään jokunen kuukausi ja toivotaan parasta.
Meillä sama, ollaan minä 30 ja mies 32, mutta sellaista on-off -yritystä/tärppää jos tärppää -ajattelua takana viisi vuotta. Mulla taustalla abortti 18-vuotiaana ja parikymppisenä keskenmeno/kohtukuolema rv 22. Parista varhaisesta keskenmenosta olen aika satavarma parin vuoden sisään, mutta muuten ei oo ollut mitään raskauteen viittaavaa. Hoitoihin ei haluta. Jos "luoja suo", niin joskus tärppää, jos ei, niin sitten ei. Pahimman kuumeilun aikana iskee kyllä aina ihan järkyttävä epätoivo ja stressi, varsinkin kun gynekin ahdistelee ikävuosistani ja huononevista mahdollisuuksista.. siksi ollaan yritelty ajatella, että luonto on päättänyt, ettei kaikista vaan vanhempia tule ja thats it.
14 kuukautta kesti. Hoitoihin hakeuduin ja heti elqsya hoidosta onnistui.
Esikoinen tuli kun olin 29, kuopus 2,5 v myöhemmin, eli noin kolmekymppisenä sain molemmat. Kummallakin kerralla se oli yllä laakista lappalainen, eli raskaana viikon sisällä siitä kun alettiin yrittää.
Eka lapsi ,pari viikkoa yritystä ikää 27 v itsellä. Toka 1,5 vuotta. Tulin tosin heti raskaaksi, mutta meni kesken alkuvaiheessa. Uudelleen raskaaksi tuleminen kesti. Kolmas tuli ennenkuin ennätettiin edes yrittää 36 v.
8 v yrittämisen jälkeen, tosin aloimme yrittämään ollessani 24-vuotias, joten en tiedä koskeeko kysymys minuakin. Seuraavat raskaudet alkoivat nopeasti, pian raskauden jälkeen on ilmeisesti helpompi tulla raskaaksi.