Kolmekymppisenä äidiksi tullut, kuinka nopeasti tulit raskaaksi ?
Kommentit (87)
Olwn 37- vuotias ja tulin raskaaksi muutamasta kerrasta, kun ehkäisyä ei käytetty. Olin hämmästynyt, koska olin siinä uskossa, että tässä iässä raskautuminen vie aikaa ja on vaikeaa. Tiedän itseä nuorempia naisia, jotka ovat yrittäneet tulla raskaaksi vuosia, siinä onnistumatta, oma nopea raskauteni oli iloinen yllätys!
Puolitoista vuotta meni. Ainokainen nyt 12 v.
3 vuoden yrittämisellä (lopulta hoidoilla) saatiin kuollut vauva, sen jälkeen ollaan pian vuosi yritetty uutta raskautta. Ikää nyt 31.
Vierailija kirjoitti:
34v ekasta kierrosta
37v 2-3 kierrosta (yritettiin tyttöä)
Osasin kyllä ihan odottaa helppoa raskautumista, niin olen kuulemma itsekin saanut alkuni, ekayrittämällä.
No tuliko tyttö?
Heti, kun pillereiden lopettamisen varoaika oli mennyt umpeen. Oli aikamoinen yllatys kylla.
Puoli vuotta ehkäisyn lopettamisesta mutta ekasta kierrosta sen jälkeen kun minulta oli poistettu iso polyyppi, joka haittasi tai esti raskautumista lääkärin mukaan. Olin tuolloin 34 ja painoindeksi 30.
Alimme "yrittää" kun olin 29 v. Eka endometrioosileikkaus siitä noin parin vuoden päästä, toinen leikkaus siitä ehkä puolitoista vuotta, vuoden sisään eka koeputkihedelmöitysyritys, eka pakastetun alkion siirto ja sitten se onnistunut koeputkituskerta. Kun lopulta tulin raskaaksi, olin 33 v.
38 vuotiaana löytyi mies ja paksuksi pamahdin 4 kk eka tapaamisesta
Yritys aloitettiin, kun olin 30. Kaksi vuotta yritystä, ja monen monta ivf:ää, ja vihdoin saatiin esikoinen aluilleen. Kuopusta yritettiin vuoden verran, sitten mentiin taas hoitoihin ja ainokainen pakastettu alkiomme siirrettiin ja saatiin ihana toinen lapsemme, kun olin 36.
En olisi ikinä voinut kuvitella että näin voi käydä, sillä kaikkialla pelotellaan naisen olevan tyyliin steriili tällä iällä. Mutta, yhdestä ainoasta kerrasta ilman kumia eikä edes menty loppuun asti. 32-v.
Olin 31 ja tärppäsi käytännössä heti kun ehkäisy jätettiin pois.
30v:nä kertalaakista.
Vrt 1. raskautta yritettiin yli vuosi ja oli 1 km. Esikoinen syntyi kun olin 21v
4. raskautta yritettiin yli 3v ja oli 2 km. Kuopus syntyi juuri ennenkuin täytin 42v
Tasan 30-vuotiaana meni melkein vuosi ennen kuin raskauduin luomuna.
Aloin yrittää 29-vuotiaana ja kolmen keskenmenon jälkeen (yksi 10 viikolla ja kaksi tosi aikaista, viiva vain tikussa) vihdoin onnistui ja pysyi 2v 4kk yrittämisen aloittamisesta, niin että aika tasan kolme vuotta meni aloittamisesta siihen että oli vauva kainalossa. Mitään medikaalista syytä ei löytynyt. Opettelin tosi tarkasti oman kierron ja tiesin hyvin milloin on ovulaatio, eli ei mennyt kuukausia hukkaan väärän ajoituksen takia. Karmeaa oli se aika, mutta nyt kun on lapsia tupa täynnä niin muisto vain.
Toinen sitten lähtikin tulemaan pari vuotta myöhemmin tasan yhdesta puuhailukerrasta. Olin 33.
Juuri 40 täytettyäni olimme varomattomia (varmat päivät käytössä vuosia pelkän kalenterin avulla, toimi hyvin, mutta vihdoin tuli yksi kierto jossa ovulaatio ihan poikkeuksellisen myöhään) ja taas tuli saman tien osuma.
Onnea matkaan! Kävi miten kävi, se on seikkailu!
Ekasta kierrosta molemmilla kerroilla (28v ja 32v). Olen aina ollut tosi tietoinen kierrostani enkä ollut enää vuosiin halunnut syödä pillereitä, siispä harrastimme seksiä joka päivä sillä viikolla kun tiesin varmaksi että ovulaatio oli. Ja heti tärppäsi molemmat. Tiedämme myös olevamme valtavan onnekkaita ja olemme kiitollisia.
Ekalla kierrolla kun alettiin yrittämään. Keskeytettyä yhdyntää ollaan ehkäisynä käytetty. Esikoisen aikana kans ekasta kierrosta.
3. kierrosta ehkäisyrenkaan jälkeen. Olen 32-vuotias.
59 jatkaa, ikää oli siis ensimmäistä odottamaan alkaessa 34.