Saako perätilavauvan kääntöyrityksestä kieltäytyä?
Kommentit (13)
Mulla ei perätilassa ollutta vauvaa edes yritetty kääntää. Synnytin alateitse. Meni ok. Tsemppiä!
Ja saa vaatia sektionkin tuosta syystä.
Ei se kääntäminen aina onnistu eikä ole turvallista. Jos sulla on sellainen fiilis ettet halua niin älä suostu. Aika usein kun sillä vauvalla on joku syy olla nurinperin esim. on kietoutunut napanuoraan eikä yletä kääntymään.
Hah hah.. No ei ihan joka sairaalassa saa sektiota perätilan takia!! Ei ainakaan täällä! Alateitse synnytetään kaikki perätilavauvat!
mahdollista (niin tein siis minäkin).
mä en itse synnyttäis alateitse perätilavauvaa, vaikka alatiesynnytksen kannattaja olenkin. Kaverilla repes paikat niin pahasti et huhhuh.. tuttu synnytyslääkäri myös itse kiletäyty synnyttämästä perätilavauvaa alateitse, niin paljon oli nähny vauvojen vammautumisia..mut jokainen päättää itse.
mutta MIKÄÄN ei ole pakko paitsi verot ja kuolema.......
Itse olen saanut perätilavauvani Saksassa ja siellä oli itsestäänselvyys, että lantio kuvattiin, jotta nähtiin tarkalleen minkä kokoinen lantio ja minkäkokoinen vauva, jotta mahtuuko se lainkaan edes tulemaan sieltä alateitse. Eipä olisi mahtunut, joten tehtiin leikkauspäätös.
Vauvaani ei edes yritetty kääntää, sillä ei kuulemma ollut tarpeeksi lapsivettä. Vauvan kääntäminenhän on aina riski. Kaikki eivät myöskään pysy käännettyinä vaan kääntyvät takaisin perätilaan.
väärän mallinen tms. Jos perätila johtuu vaan esim. äidin lihasjännityksistä (vauva ei siksi pääse kääntymään/ sen olo rt:ssa on epämukava), niin vyöhis toimii.
vai tehdäänkö sektio kun esikoinen oli perätilassa.Halusin synnyttää normaalisti joten lantio kuvattiin ja katsottiin että vauva mahtuu tulemaan.Ihan ok meni vaikka olikin rankempi synnytys.
Vauva oli perätilassa ja kysyttiin haluanko, että yritetään kääntää, synnytänkö alakautta vai leikataanko. Röntgenkuvien mukaan lantiossani on tilaa runsaasti, joten olisi hyvin mahtunut. Ei yritetty painostaa millään tavalla. En tiedä vaikuttiko asiaan, että olen terveydenhoitaja. Halusin sektio vauvan vähäisempien riskien takia ja sen sain.
Nyt rv31+ ja vauva perätilassa, ellei ole nyt kääntynyt. Ja en lähde synnyttämään normaalisti.
eräs kätilö jopa neuvoi kieltäytymään ja vaatimaan sectiota
helpolla eivät takuul luovuta, mut pidä pintas jos olt päätökses tehny.