Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taapero ei tunnista isäänsä

Vierailija
25.09.2025 |

Otsikossa asia. Olen itse vielä kotona hoitamassa lasta. Mies tekee pitkiä päiviä arkisin, ja viikonloppuisin harrastaa ja hengaa kavereidensa kanssa. Olen jatkuvasti pyytänyt, että viettäisi enemmän aikaa lapsensa kanssa, mutta mies on sanonut suoraan, että ei viihdy lasten kanssa. Ja tietenkin hän oli se, joka vuosia sitten ensin ehdotti, että hankitaanko perheenlisäystä. Nyt taapero ei tunnista isäänsä. Eihän hän näe isäänsä kovinkaan usein! Mies lähtee töihin aamuvarhain ja tulee lapsen nukkumaanmenon jälkeen kotiin. Milloin jää töiden jälkeen katsomaan urheilua, milloin menee urheilemaan, milloin mitäkin. Silloin kun lapsi näkee isäänsä, niin lapsi istuu sylissäni minua halaten, ja selvästi epäluuloisena seuraa katsellaan tätä "tuntematonta" miestä. Nyt tämä tapahtui: pyysin lasta viemään isälleen kirjan jota lukea yhdessä, ja lapsi ei selvästi tunnistanut sanaa "isä". Ei tunnistanut nimeäkään, "vie Tuomas-isälle". Tunnistaa kyllä äidin, tädit, sedän ja isovanhemmat titteleiltään ja nimiltään. En oikeasti tiedä mitä tehdä. Mies suuttui ja lähti ulos, itse jäin lapsen kanssa sisälle. Miten tässä pääsee eteenpäin? En tiedä haluaako mies edes jatkaa perheenä, ei suostu puhumaan minulle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapselle, että Tuomas-isällä on toinen perhe. Jutun perusteella ainakin kuulostaa siltä.

Vierailija
2/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ansaitse isän titteliä! Hävetköön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
4/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin stereotyyppistä. Mies haluaa lapsia, mutta karkaa perhe-elämää töihin ja baareihin. Ehkä nelivuotiaan kanssa voi jotain touhuta, mutta sitten alkaakin uhmaikä. Kymmenenvuotiaan kanssa voi taas touhuta jotain, mutta sitten alkaa teini-ikä. Seuraavan kerran lapsen kanssa halutaan viettää aikaa, kun lapsi on kolmekymppinen.

Vierailija
5/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutkö sinä jatkamaan perheenä tuommoisen miehen kanssa?

Vierailija
6/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa trolli aloitukselta. 

Vierailija
7/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin stereotyyppistä. Mies haluaa lapsia, mutta karkaa perhe-elämää töihin ja baareihin. Ehkä nelivuotiaan kanssa voi jotain touhuta, mutta sitten alkaakin uhmaikä. Kymmenenvuotiaan kanssa voi taas touhuta jotain, mutta sitten alkaa teini-ikä. Seuraavan kerran lapsen kanssa halutaan viettää aikaa, kun lapsi on kolmekymppinen.

Monelle miehelle se on niin, että jotenkin kuuluu olla lapsia, mutta ei heidän kanssaan  vietetä aikaa ja lapset ja heidän asiansa eivät  kiinnosta miestä. Muutenkin monet miehet  elävät perheellisinä samalla tavalla kuin olisivat sinkkuja. Lapsien hoito jää äidille, kotitöistä puhumattakaan. Lisäksi jos/kun äitikin käy töissä ei ihme, jos naista alkaa miehen touhut vi tuttaa.

Vierailija
8/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks elätte noin, tehän olette perhe.

Vierailija
9/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä trolli?

Hyvä sellainen jos oli. Jos ei ja miehellä ei ole muita kuvioita ja keskinäinen luottamus on kunnossa, niin pysähdyksen paikka.

Lapsen ja isän olisi korkea aika tutustua toisiinsa. Äidin ja isän pitäisi käydä pitkiä keskusteluja parisuhteen tilasta, työnjaosta perheessäni ja muusta perusjutuista elämässä.

Vierailija
10/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutati taas vauhdissa. Sinulla on nyt näitä trollialoituksia riittänyt.

Vierailija
11/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tuollaisen miehen kanssa mennyt lisääntymään, joten pulinat pois! Oma työkaveri myös ulisee, kun mies sitä ja tätä.

Vierailija
12/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma siitä, kuka on lapsen isä? Eihän lapsi vierasta miestä voi isäkseen tunnistaa!

Vierailija
13/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks elätte noin, tehän olette perhe.

Ei kylläkään yhtään tunnu perheeltä. Ei mies vietä edes apeen kanssa aikaa.

Vierailija
14/14 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostutkö sinä jatkamaan perheenä tuommoisen miehen kanssa?

Etsin täällä neuvoja ja keinoja, joiden avulla jatkaa perheenä. Miten saada mies ymmärtämään, että hänen oma käytöksenä on tähän tapahtuneeseen syy? Tai luulen miehen ymmärtävän kyllä, mutta pakoilee totuutta silti. Haluan uskoa, että tämä töihin ja harrastuksiin pakeneminen on miehen tapa käsitellä muuttunutta arkea, ja että tästä noustaan kyllä yhdessä.

- ap