Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muuta, jolta kysytään usein tietä?

Vierailija
26.08.2016 |

Olen tällä viikolla ohjeistanut yhteensä seitsemää eri ihmistä kaupungilla. Tänään puistossa, jossa oli lisäkseni kymmeniä muita kesäpäivän viettäjiä, minulta kysyttiin tietä kaksikin kertaa. :D En häiriinny tästä ollenkaan, mukavaa vain jos pystyn olla avuksi! Ihmetyttää vain mikäköhän on syynä, kun tätä tapahtuu hyvin usein.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokemon?

Vierailija
2/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi.  Jostakin syystä ihmiset tuntuvat joskus oikein odottavan, että ehdin kävellä heidän kohdalleen ja he voivat kysyä tietä juuri minulta.  Myös rahan pummaajat lähestyvät usein.  Luulen, että johtuu siitä, että näytän kiltiltä.  Tätä tapahtuu myös ulkomailla, esim. Pariisissa ranskalaiset tulevat kysymään minulta tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään myös usein tietä tai saattaahan olla, että pääkaupunkiseudulla on sen verran paljon ihmisiä, että tämä kokemus on hyvinkin yleinen.

Kaiken lisäksi olen aika huono neuvomaan, mutta onneksi kännykän reittiopas auttaa.

Vierailija
4/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pelaa kyseistä peliä :) voiha toki olla, että kyselijät ovat yrittäneet jotain pokestoppia(?) löytää

Vierailija
5/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vanhukset ja turistit kysyy tietä ja aikatauluja,kun liikun Helsingissä.Olen ajatellut,että lastenvaunujen kanssa likkuessani en näytä pelottavalta enkä sellaiselta,joka vetäisee turpaan kysyjiä. Kyllä itsekin valkkaisin vaarattoman näköisen tyypin,jos jotain pitäisi kysyä.

Vierailija
6/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niim tietysti paikoissa missä on paljon turisteja/ulkopaikkakuntalaisia todennäköisyys että pyydetään neuvoa on korkeampi, kuin pienemmillä paikoilla! Totta!

Ap

Vierailija
7/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vitsailin välillä, että lukeeko mun otsassa OPAS kun tien kysyjiä riitti. Nyt ajattelen, että olen kiltin, suomalaisen näköinen, ja siksi minulle uskaltaa puhua.

Vierailija
8/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep 😊

Tänä aamuna viimeksi lenkillä myöhäinen ranskalaisjuhlija lähestyi ja kyseli ohjeita hotellilleen. Melkeinpä maasta riippumatta (olemme asuneet siis useassa eri maassa työkomennuksilla) aina on joku tienneuvojaa vailla ja lähestyy. Hyvähän se on, jos voi olla avuksi. Taidan sitten näyttää paikalliselta (?), helposti lähestyttävältä tai jotain.

Vierailija
9/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse pelaa kyseistä peliä :) voiha toki olla, että kyselijät ovat yrittäneet jotain pokestoppia(?) löytää

Niin, ja sinä paikallisina tiedät lyhimmän reitin so jonkun oikotien. Osaatko neuvoa vai onko vastauksesi tyyliin: "That way." ja käden heilautus siihen suuntaan. ;)

Vierailija
10/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietä kysyessä pyrin valitsemaan henkilön, joka ei ole liian omiin maailmoihinsa sulkeutunt (puhelin/kuulokkeet), on ulospäin ystävällisen oloinen, ei vaikuta kiireiseltä ja mieluummin nainen kuin mies (en tiedä mistä tämä johtuu, miehet ehkä ujostuttavat minua enemmän)

Vierailija
11/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tietä kysyessä pyrin valitsemaan henkilön, joka ei ole liian omiin maailmoihinsa sulkeutunt (puhelin/kuulokkeet), on ulospäin ystävällisen oloinen, ei vaikuta kiireiseltä ja mieluummin nainen kuin mies (en tiedä mistä tämä johtuu, miehet ehkä ujostuttavat minua enemmän)

Oletpa taitava, täytyy sanoa. Mä kysyn henkilöltä joka on lähimpänä.

Vierailija
12/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no en mäkään ala mitää check-it -listaa täyttelemään, mutta jos paikalla on monia ihmisiä niin vähän yritän arvioida keneltä viitsin kysyä. Totta kai esim. paikalla missä kulkee ihmisiä silloin tällöin, kysyn ensimmäiseltä vastaantulijalta.

Vierailija
13/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tullaan usein kadulla kysymään, vaikka mulla on kuulokkeet korvilla. Tunnen itse olevani tosi huono selittämään, niin ahdistaa nää tilanteet kun haluaisin auttaa, mutten ole kovin hyvä auttamaan.

Vielä vähän aikaa sitten olin asiakaspalvelutyössä (kauppa) ja tuntui että se oli ihmisille joku infopiste, niin moni tuli kysymään missä on se ja se. Oppi itsekkin melko nopeaan tuntemaan sen ennen melko tuntemattoman ympäristön, kun joka päivä sai jotakuta neuvoa jonnekkin.

Vierailija
14/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no en mäkään ala mitää check-it -listaa täyttelemään, mutta jos paikalla on monia ihmisiä niin vähän yritän arvioida keneltä viitsin kysyä. Totta kai esim. paikalla missä kulkee ihmisiä silloin tällöin, kysyn ensimmäiseltä vastaantulijalta.

:)

Vierailija
15/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi välttyä kyselyiltä jos asuu esim kilometrin säteellä Sibelius-monumentilta.

Vierailija
16/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään usein. Asumme suosittujen pyöräily-ja ulkoilureittien läheisyydessä ja kuljen siellä usein koiran kanssa. Varmaan ajattelevat, että asun lähellä ja tunnen paikat kun siellä koiraa ulkoilutan. Ja pitäähän se paikkansa. Ei häiritse mua.

Vierailija
17/17 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähestyy eri uskonlahkon edustajat ja vanhemmat ihmiset.Kaupassa oon neuvonut ihmisiä monet kerrat.Jostain syystä 2 kertaa lyhyellä ajalla etsin kysyjälle talkkunajauhoja.:D

Pari kertaa luultu puutarhakaupan myyjäksi.(oonkohan jotenkin maanläheisen näköinen??)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä