Vegaani ystäväni häiriköi facessa.
Muuten ihan kiva ystävä, mutta nyt on alkanut nyppiä sen verran, että tekisi mieli tiputtaa kavereista pois. Ihminen ei ymmärrä, että on jonkun verran loukkaavaa pistää omia vegaaniajatuksia minun facekenttääni. Esim. näin kesäisin tapanani on laittaa silloin tällöin muutama kuva grillissä tirisevistä pihveistä ja makkaroista ja kehua hyvistä ruuista yms seurausta.
Sitten tämä vegaani kaveri laittaa jotain viestejä julkiseen päivitykseeni, että liha on murha ja youtubepätkiä kun elämiä teurastetaan. Mitä mieltä?
Kommentit (18)
No poista se kavereista äläkä murehdi enempää.
Onko eettisempää syödä eläimen ruoka kuin se eläin?
Lemppaaminen kaverilistalta taitaa olla ainoa vaihtoehto. Olen itse kiinnostunut kasvissyönnistä ja arvostan kasvissyöjiä, mutta ideologinen tuputus ahdistaa minuakin. Ihmisen, joka on vakuuttunut siitä, että hänen tapansa elää on ainoa oikea, voi olla mahdotonta tajuta, miksei hän saisi mainostaa omaa ideologiaansa muillekin.
Kas. Päivän vegaaniprovo, olenkin jo odottanut sinua.
No mitä teet tuollaisella ihmisellä elämässäsi?! Miksi rutiset täällä, mitä se muka auttaa??
Moinen hihhuli lähtisi kaverilistaltani kuin leppäkeihäs.
Otatteko te tän ihan oikeesti tosissanne?
Postaa sen seinälle uutisia vegaanivanhemmista, jotka ovat tappaneet lapsensa näännyttämällä ne puutostiloihin ja kituen kuoliaaksi.
Aloitus ei ole mikään provo vaan ihan totta. Tämän youtubelinkin hän pisti kuvapostaukseni perään. Minun kuvissa oli kuva grillivartaista ja makkaroista joiden ympärille oli kiedottu pekonia. En oikein tiennyt mitä olisi pitänyt sanoa. Menin ihan lukkoon. Siis ihminen on kuitenkin luonnostaan sekasyöjä. Sillä on hampaat ja suolisto sellaisiksi luotu. En vastannut kuitenkaan mitään. Haluan pistää jatkossakin kuvia joskus liharuuista, mutta minua on alkanut vähän pelottamaan kaverini käytös. Pakko varmaan dropata kaverilistalta ja muutekin oikean elämän kaverilistalta. Ap
En usko ettei olisi provo. Ja vaikka ri olisikaan tuossa ihmisessä ei olisi vikana se, että hän olisi vegaani vaan se että hän olisi muuten rasittava. Doh.
Ikävää että sulla on tuollainen urpo kaverina. Fanaattiset tyypit ja oman erinomaisuutensa sokaisemat ihmiset ovat toisinaan... raskasta seuraa. Harvoin järkipuhe auttaa. Olen kasvissyöjä, en vegaani, ja muutamaa sekasyöjä-kaveriani tämä selkeästi nyppii. Kerran heitetty "mun ruoka syö sun ruokaa" -vitsi on vielä muka-hauska juttu, mutta kun tämäntyyppistä kuulee tarpeeksi usein, niin kertoohan se ettei toinen käy täysillä. Aikuisen ihmisen valintojen arvostelu vailla mitään tietoa kertoo lähinnä toisen tyhmyydestä.
Sitä ihmettelen, että miksi vegaanit vaativat ystäviään katsomaan youtube -videoita esim. teurastuksesta, tms. On päivänselvää, että kyseiset ohjelmat taatusti ovat raakoja, jne. Mutta mitä lisäarvoa vegaanit siitä saavat, että pakottavat sekasyöjän katsomaan youtubesta pätkiä lihantuotannosta...Onko tarkoitus osoittaa, että "olen oikeassa", "muut (sekasyöjät väärässä)"?
En ymmärrä vegaaneja tippakaan. Murehditaan maailman tuhoutumista, eläinten kivuista, yms. mutta samaan aikaan viis veisataan maailman ihmisten kärsimyksestä, esim. tyttöjen alistetusta asemasta, sodista, jne. Mutta hey, kunhan "mun omatunto on puhdas ja mä teen oikein, niin kaikki hyvin!"
Minä syön lihaa ja mulla ei ole mitään ongelmia katsoa videota asiallisesta teurastuksesta, enkä sulje silmiäni lihatuotannolta tai sen epäkohdilta. Siinä kohtaa on minusta vähän tekopyhää mussuttaa sitä pihviä, jos ei kestä katsoa, kun se lehmä tapetaan. Itse voin tappaa vaikka itse, jos saan asianmukaiset välineet ja perehdytyksen. Mielestäni ihmisen, joka pitää tappamista vastenmielisenä, pitäisi kuunnella itseään ja ryhtyä vegaaniksi. Ja meidän kaikkien välittää noin yleensä siitä, miten ja millaisissa oloissa ruokamme tuotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko eettisempää syödä eläimen ruoka kuin se eläin?
Mä syön lihaa, mutta voi vittu kuinka mua vituttaa nää mukahauskat "nokkeluudet", kuten että mulla on pupujen kanssa sopimus, että ne ei syö mun ruokaa ja mä en syö niiden etc. typeryydet. Kertoo tasan laukojansa älykkyysosamäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että miksi vegaanit vaativat ystäviään katsomaan youtube -videoita esim. teurastuksesta, tms. On päivänselvää, että kyseiset ohjelmat taatusti ovat raakoja, jne. Mutta mitä lisäarvoa vegaanit siitä saavat, että pakottavat sekasyöjän katsomaan youtubesta pätkiä lihantuotannosta...Onko tarkoitus osoittaa, että "olen oikeassa", "muut (sekasyöjät väärässä)"?
En ymmärrä vegaaneja tippakaan. Murehditaan maailman tuhoutumista, eläinten kivuista, yms. mutta samaan aikaan viis veisataan maailman ihmisten kärsimyksestä, esim. tyttöjen alistetusta asemasta, sodista, jne. Mutta hey, kunhan "mun omatunto on puhdas ja mä teen oikein, niin kaikki hyvin!"
Mihin ihmeeseen toi sun oletuksesi perustuu? Kyllä mun nähdäkseni tosi iso osa vegaaneista on muutenkin yhteiskunnallisesti valveutuneita, ja todellakin välittävät kaikkien kärsimyksestä.
TOinen asia sitten on, kenellä on oikeus määritellä se järjestys, missä maailman asioista saa olla huolissaan. Että eikö tosiaan saa olla vegaani ja puhua aatteen puolesta, jos ei samaan aikaan pelasta maailmaa kaikilla muillakin osa-alueilla?
T:Lihaani, jolla paljon vegaaniystäviä
Itse pidän kunnia-asiana yrittää tajuta muidenkin ajatusmaailmoja kuin omiakin, vaikken samaa mieltä olisikaan.
Laita sun kaverin sivulle tämä linkki 😃
Antaa ihmisten tehdä mitä haluaa. Urpo kaveri jos tulee tuputtamaan omaa ideologiaansa sun kuviin. Ja mä olen vegetaristi, mutten tuputa sitä missään.