Olen ylipainoinen, mutta mahdun koon 38 vaatteisiin?
Kävin äsken puntarilla. Olen viimeksi punninut itseni pari vuotta sitten, koska vaakani on rikki, eikä ole ollut mielestäni mitään syytä. Olen mielestäni viimeisen vuoden aikana hoikistunut, sillä olen syönyt järkevämmin ja aloittanut fyysisesti raskaan työn. Kuitenkin, vaa'an mukaan olen lihonut viime punnituksesta 6 KILOA, normaalipainosta ylipainon puolelle. Vaatteeni ovat kokoa 38, enkä kuvissakaan näytä suurelta/ylipainoiselta. Masennuin syvästi tästä huomiosta. Pitääkö minun nyt laihduttaa?
Kommentit (23)
Kyllä ihminen voi olla hyvännäköinen ja terve myös lievästi ylipainoisena, mikäli harrastaa liikuntaa (ja on hyvien geenien ansiosta kurvit oikeissa paikoissa). Suosittelen kuitenkin ylipainon ylittäneitä tarkkailemaan painoaan säännöllisesti, vaikka olisivat itseensä tyytyväisiä. En tarkoita mitään pakkomielteistä kyttäämistä, vaan silmällä pitämistä ihan vaan siksi, ettei se salakavalasti nousisi reippaasti epäterveellisiin lukemiin. Viisi tai kymmenen lisäkiloa "katoaa" vankkarakenteiseen ihmiseen paljon helpommin kuin siroon, jolloin omaa lihomista on vaikeampi pitää silmällä etenkin pitkällä aikavälillä. Vaikka olisi hyvinvoiva ja harrastaisi liikuntaa lihavanakin, niin suuri paino on taakka nivelille: kulumien, loukkaantumisten ym. riski kasvaa.
Niin. Olet ennen kaikkea LYHYT ja hiukan ylipainoinen. Lisäksi tuo vanity sizing. Eipä siinä sen kummempaa.
Jasmiini:
34: xs
36: s
38: m
40: l
Tulisit sinäkin nyt jo todellisuuteen :D