Työkaverin lässytys ottaa pannuun
Työkaverin lässytys ottaa pannuun ihan totaalisesti. Puhuu kuin vajakille tai viisivuotiaalle lapselle. Ikäeroa meillä alle kymmenen vuotta ja ihan aikuisia ihmisiä ollaan. Hän keski-iässä ja minä vasta tulossa siihen.
Saa niskakarvat pystyyn kun ei yhtään normaalia asiaa pysty toimittaan kuten tasavertaiselle aikuiselle ja muutenkaan ei yhtään luota tekemisiin vaan suurennuslasin kanssa etsii virheitä. Jopa niin että itse on kehottanut hoitamaan asiat tietyllä tavalla ja sitten laittaa sen minun virheekseni, tai yrittää laittaa. Onneksi monista asioista on mustaa valkoisella.
Miksei ihmiset pysty luottamaan siihen että toisetkin osaa ja voi osata jopa paremmin jos saatana annettaisi mahdollisuus?! Että se oma muka paras tapa ei aina ole se ainoa tapa toimia...
Kommentit (6)
No kun en ole. Toinen mokailee itse ja koittaa saada kaiken mun piikkiin. Eikä voi mitään saakelin yksinkertaistakaan asiaa antaa toisten tehdä vaan pitää aina päästä kommentoimaan tai lähinnä haukkumaan. Ainoa helpotus tässä on se (mistä myöskin tiedän etten ole mikään töhö) on se, että hän jakaa tätä autuasta iloaan kaikille juuri samassa mittakaavassa. Eli kaikki muut ovat perseestä paitsi hän. :)
Työ(nais)porukoissa vallitsee aina tietynlainen hierarkia.
On oma epävirallinen pomonsa, nainen, joka on yleensä muutenkin tottunut vetämään kaikkia naruista ja perässään, yksi-kolme hovinarria ja nuoleskelijaa, hiljaisempaa tyttöä jotka tekevät mitä tahansa tämä pomo käskee tai pyytää, porukassa on myös usein kaunis mutta syrjitty nainen, nk. oman tiensä kulkijoita, tantta, äijä, epäseksikäs ja sitten on sinun kohtaamasi mamma-rooliin omaava ja he huolehtivat kanaemon lailla nuoremmista työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Työ(nais)porukoissa vallitsee aina tietynlainen hierarkia.
On oma epävirallinen pomonsa, nainen, joka on yleensä muutenkin tottunut vetämään kaikkia naruista ja perässään, yksi-kolme hovinarria ja nuoleskelijaa, hiljaisempaa tyttöä jotka tekevät mitä tahansa tämä pomo käskee tai pyytää, porukassa on myös usein kaunis mutta syrjitty nainen, nk. oman tiensä kulkijoita, tantta, äijä, epäseksikäs ja sitten on sinun kohtaamasi mamma-rooliin omaava ja he huolehtivat kanaemon lailla nuoremmista työntekijöitä.
Ja tämä kaikki on vaan sitä, että on erilaisia ihmisiä. Taito tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa opitaan jo päiväkoti-iässä, ja työpaikka ei ole kaverikerho, jossa voi valita kenen kanssa tekee töitä vaan pitää oppia sietämään erilaisuutta.
Sinäpä sen sanoit. Keski-ikäinen elämäänsä ahdistunut nainen, jos arvaan? Pelkää että viet jotain ja yrittää kontrolloida vielä kun voi. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! :)