Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko inssissä tulla hylkäys liian hitaasta/varovaisesta ajosta?

Vierailija
25.08.2016 |

Otsikossa siis kysymys. Esim. Jos 50 kympin alueella ajelee 40? Tai vaikka 35.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole vielä valmis inssiin. Risteyksissä ym pitää liikkuminen olla sujuvaa ja liika varovaisuus aiheuttaa vaaratilanteita normaalinopeudella liikkuville.

Vierailija
22/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinäon vaikeaa, nopeusrajoitusten mukaan, jos matelee, eikä pysy liikennevirran mukana on huono seikka. Muu liikenne pitää huomioida, olla kohtelias. Risteysalueet ovat tärkeitä, ryhmittyminen, kaistaa pitää osata vaihtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikenne on nykyään ihan pirun mielisairastatouhua, jos olet vähäkin epävarma niin se ei ole sinun paikkasi.

Vierailija
24/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla ja pitääkin tulla! Liikenteeseen vasta sitten, kun osaa ja uskaltaa ajaa muuta liikennettä häiritsemättä sääntöjen mukaisesti.

Vierailija
25/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet eivät tajua, että "50 kymppiä"tai "50-kymppinen" ovat päin persettä ilmaistu, jos ei tarkoiteta esim. 500-vuotiasta tai viittäkymmentä kympin seteliä?

Vierailija
26/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallan ajaa 50, mutta joskus risteyksen jälkeen ajan hetken "vahingossa" liian hitaasti ennenkuin nostan nopeutta kun tajuan sen.

Ap

Se voi olla vaara muille takana tuleville.

Ainakin jos puhuu puhelimeen ja kirjoittaa samaan aikaan someen, eikä havainnoi mitä edessä tapahtuu... Takana tulijalla on vastuu jos aja perään, ajoi edellä oleva mitä nopeutta tahansa.

Vastuu toki on, mutta edellä ajavan teot vaikuttaa niiden perässä ajavien ennakointiin ja tekee siitä hankalaa. Poliisikin voi puuttua ns. alinopeuteen, jos se aiheuttaa haittaa muille tielläliikkujille.

Vierailija
27/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla ja pitääkin tulla! Liikenteeseen vasta sitten, kun osaa ja uskaltaa ajaa muuta liikennettä häiritsemättä sääntöjen mukaisesti.

Yksikään inssin läpäissyt, juuri kortin saanut ei osaa ajaa vielä hyvin ja sujuvasti. Tämä tulee sitten ajan kuluessa kun kortin saatua ajelee.

Vierailija
28/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa nopeusrajoituksia niin ei tule ongelmia. Ja inssissä kannattaa olla mieluummin "liian" varovainen.

Vierailija
29/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun inssi ei mennyt ekalla kerralla läpi kun olin liian epävarma. :/ Mulla on paha tapa höpötellä kun oon hermostunut. :'D Tokalla kerralla en puhunut mitään ja ajoin aina just nopeusrajoitusten mukaan, tietty varmistaen etten aja ylinopeutta kun on kauheet paineet ettei saa ajaa liian hiljaa eikä varsinkaan liian lujaa eikä liian varovasti mutta ei varsinkaan liian itsevarmasti.

Vierailija
30/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin inssissä alinopeutta koko ajan noin 5km/h eli vaikka 40 alueella 35 ja pääsin läpi mutta inssi sanoi että olisi kaivannut sujuvuutta enemmän. En uskaltanut ajaa kovempaa koska olin lukenut että pienestäkin ylinopeudesta heti tulee hylkäys ja jos ajaa kovempaa niin kerkeää ajamaan enemmän jolloin on suurempi todennäköisyys tehdä muita virheitä.

Vierailija
31/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen inssi keväällä hylättiin liian agressiivisen ajotavan vuoksi. Ole 40-vuotias nainen, joka todella on joutunut taistelemaa arkuutta vastaan liikenteessä. Voitin sitten sen arkuuden liian hyvin. Nyt mulla kyllä on jo ajokortti.

Vierailija
32/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo että ole mieluummin liian varovainen, toiset taas että ei saisi ajaa yhtään alinopeutta. Mitä Tässä nyt sitten uskoisi.

Ap

Vierailija
33/40 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva tilannenopeus on se tärkein, tietenkin rajoituksen puitteissa.

Vierailija
34/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt toinen inssi edessä ja ajattelin kyllä ajaa mahd. hiljaa pikkuteillä joissa tasa-arvoisia risteyksiä, en muuten ehdi huomaamaan niitä.

Vierailija
35/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne inssissä katsoo senkin jos et nopeusmittaria ja liikennemerkkejä osaa seurata. 

Vierailija
36/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallan ajaa 50, mutta joskus risteyksen jälkeen ajan hetken "vahingossa" liian hitaasti ennenkuin nostan nopeutta kun tajuan sen.

Ap

Se voi olla vaara muille takana tuleville.

Ainakin jos puhuu puhelimeen ja kirjoittaa samaan aikaan someen, eikä havainnoi mitä edessä tapahtuu... Takana tulijalla on vastuu jos aja perään, ajoi edellä oleva mitä nopeutta tahansa.

Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
37/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pieni alinopeus mitään haittaa inssissä! Huom pieni alinopeus

Vierailija
38/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riko liikenneturvallisuutta jos ajaa niin hitaasti ettei pääse ulos parkkiruudusta

Vierailija
39/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä räplää puhelinta ajon aikana, tämä on se tärkein!

Vierailija
40/40 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi paska keli, niin hyvä suhteuttaa nopeus siihen.