Eksä laittoi välit poikki alettuaan seurustella uuden naisen kanssa, onko tämä normaalia käytöstä ?
Erosin eksäni kanssa muutama vuosi sitten viisi -ja puolivuotisesta suhteesta yhteisymmärryksessä, ja jatkoimme eron jälkeen ystävinä. Eksäni tapasi kesän alussa uuden naisen ja alkoi hiljattain seurustella hänen kanssaan, ja he suunnittelevat jo yhteenmuuttoakin. Eilen eksä ilmoitti ihan puun takaa minulle, ettei hän halua olla kanssani enää missään tekemisissä, koska hänen nykyinen suhteensa on vakava ja hän haluaa pyyhkiä kaikki menneet pois mielestään keskittyäkseen uuteen suhteeseensa.
Onko tämä ihan normaalia käytöstä ? Ennen tätä tulimme kyllä toimeen ihan hyvin keskenämme, ja hän oli ehtinyt tavata ja tutustua nykyiseen mieheeni eikä mielestäni osoittanut milloinkaan mitään katkeruuden tms. merkkejä. Miten ihmeessä hän voi tuosta vain heittää hyvän ystävyytemme hukkaan ?
Kommentit (52)
Se uus nainen on käskenyt lopettaa yhteydenpidon suhun.
On, jos pidit liian tiiviisti edelleen yhteyttä etkä osannut arvostaa uuden parin rauhaa.
Hänen elämäntilanteensa on muuttunut. Ehkä hänen uusi puolisonsa edellyttää kyseistä tekoa?
Olen pahoillani muutoksesta, mutta suosittelen, että jatkat elämääsi ja etsit itsellesi uusia, hyviä ystäviä.
Jatka elämääsi, sullahan on uusi mies ja varmasti muitakin kavereita. Kaikki ystävyydet ei ole ikuisia.
Naiset voivat olla äärimmäisen mustiksia, vaikka olisi kuinka eksä. Vaikka et olisi ollut kahteen vuoteen miehen kanssa missään tekemisissä, niin toinen voi silti olla mustis.
Ihan normaalia käytöstä. Jos uusi nainen on osoittanut mustasukkaisuuden merkkejä, niin mies on miettinyt, että kumpi hänelle on tärkeämpää, teidän ystävyytenne vai uusi parisuhde ja uuden naisen tyytyväisyys. Ja mies on päätynyt punninnoissaan siihen, että haluaa panostaa parisuhteeseen.
Ei ole mitenkään ainutlaatuinen tapaus. Ja ihan terve arvovalinta tuo mieheltä on. Sinun kannaltasi olisi varmasti ideaalia, ettei mitään valintaa tarvitsisi tehdä. Mutta tämä elo ei ole pelkkää unelmaa, ja reaalimaailmassa niitä valintoja on tehtävä.
Jos exän nyksä on noin mustis niin suhde kannattaisi lopettaa heti alkuunsa. Mustasukkaisuus on monen persoonallisuushäiriön piirteenä.
Minä ilmoitin miehelleni heti kun suhteemme alkoi vakavoitua että ex tai minä, jompaankumpaan loppuu nyt yhteydenpito kokonaan. Jännä että valitsi minut :D
Hän on valinnut tärkeämmäksi nyt uuden parisuhteensa ja siihen keskittymisen, sinä et voi muuta kuin tätä päätöstä kunnioittaa. Päästä irti.
Täysin normaalia.
Kaikkia ihmissuhteita ei vaan ole tarkoitettu kantamaan kuolemaan saakka. Vai pidätkö yhä yhteyttä myös niihin hiekkalaatikkoaikaisiin kavereihin?
Jotkut, niin pari- kuin ystävyyssuhteet, päättyvät. Jos kadulla tavataan, voidaan vaihtaa pari sanaa, muttei tule enää sellaista aktiivista yhteydenpitoa.
Miehiselle ajattelulle saattaa olla selvempää, jos tekee asian mustavalkoisesti. Itse olen saanut yhdeltä mieheltä, jonka itse mielsin enemmän panokaveriksi, viestin jossa hän ilmoitti että poistaa numeroni puhelimestaan koska on löytänyt elämänsä naisen.
Ihan fine, tosin en ollut pahemmin edes ajatellut tuota tyyppiä aikoihin.
Uusi nainen on sairaalloisen mustasukkainen. Itse menetin aikoinaan sellaisen takia hyvän miespuolisen ystävän. Meillä ei koskaan edes ollut parisuhdetta eikä olisi koskaan voinut olla, koska hän oli minulle kuin veli, mutta naisystävä pakotti hänet katkaisemaan yhteydenpidon.
Tai sitten et vaan osannut käyttyäytyä niiden parisuhdetta kunnioittavasti.. (Huom. myös sen naisen kannalta! Hyvät ystävät kunnioittaa aina.)
Itsellä oli hiukan tuon kaltainen tilanne. Sillä erolla, että exän kanssa yhteinen lapsi, erosimme ihan sovussa ja lapsen asiat hoituivat oikein hyvin eron jälkeen. Mitään ylimääräistä yhteydenpitoa tai ystävyyttä meillä ei kuitenkaan ollut. Sitten exä alkoi seurustella, ja yhteydenpito minuun muuttui hyvin pian tuon jälkeen erittäin vihamieliseksi. En ymmärrä miksi, kun ei se sitä ollut eronkaan yhteydessä. Joo en yritä kääntää suoranaisesti tämän uuden syyksi, en yksinkertaisesti ymmärrä mitä syytä hänelle olisi meidän huonoista väleistämme, ja tyttäreni tykkää tästä uudesta naisesta tosi paljon joten pidän häntä ihan tolkun ihmisenä vaikken ole koskaan jutellutkaan (exä ei suostu siihen että tapaamme). En ymmärrä, ehkä exäni haluaa olla vain todella, todella lojaali ja poistaa kaikki mahdollisuudetkin, että nykyinen epäilisi meillä olevan jotain meneillään.
Harmittaa vaan, kun kaikki asiat aiheuttavat nykyään riitaa, mikä näin 9 vuotta eron jälkeen on todella turhauttavaa, mutta olen toki oppinut jo elämään tämän kanssa.
Ei ole normaalia. Tai toisaalta on, kun suurin osa ämmistä on pirttihirmuja.
Ei sulla pitäisi olla enää osaa eikä arpaa niiden elämään, jos eivät tahdo sun siinä osallisena olevan. Keskity omaan eloosi.
Mieti itseäsi samaan tilanteeseen, luulen että tunteet vaihtelisivat epävarmuuden ja mustasukkaisuuden sekä pelon välillä.
Onhan se hieman erikoista, että exä jää suhteen jälkeen pyörimään kahvipöytään, kuitenkin se exä voidaan tulkita uhkaksi, onhan mies joskus sinussa jotain nähnyt mihin hän on ihastunut.
Jos näät exääsi asattumalta, niin voitte vaihtaa pikaisesti kuulumiset, koko päiväksi on turha jäädä jaarittelemaan ja täytyy muistaa antaa tilaa uudelle suhteelle, sekä kunnioittaa uutta puolisoa.
Mulla on sama tilanne. Seurusteltiin kauan ja oltiin eronkin jälkeen hyviä kavereita, siihen asti että nykyinen naisystävä tuli kuvioihin. Asutaan aika lähekkäin eli jossain vaiheessa joskus varmasti tavataan, enkä edes tiedä onko ex kertonut naiselleen minusta kaikkea, esimerkiksi sitä että olen mies. Haluan meidän kaveruuden takaisin ja tiedän että exäkin haluaa, mutta varoo suututtamasta sitä valittuansa.
Miksi hyvä ihmissuhde pitäisi lopettaa vain sen takia että on joskus seurusteltu?
Vierailija kirjoitti:
Se uusi on luultavasti vaatinut. Ja hän on varmaan tärkeämpi kuin sinä.
Kyllä varmasti hänen uusi naisensa on tärkeämpi, mutta ei kai sen takia nyt sentään eksän tarvitsisi ihan kokonaan laittaa välejä poikki minuun ? ap
Se uusi on luultavasti vaatinut. Ja hän on varmaan tärkeämpi kuin sinä.