Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa niille lapsillenne ettei toisten koiriin kosketa!

Vierailija
25.08.2016 |

Koirani oli vääntämässä torttua, kun yhtäkkiä kulmantakaa juoksee lapsi joka mitään kysymättä läppäisee koiraani (en tiedä oliko tarkoitus silittää vai mitä) ja koirani pelästyy ihan helvetisti. Lapsen isä käveli perässä, eikä pahoitellut mitenkään tilannetta, tai kieltänyt lastaan.
Ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun lapset tulevat mitään kysymättä silittelemään koiraani. Estän tilanteen normaalisti aina, tuossa äskeisessä tapauksessa en vaan ehtinyt.

Minulla on pieni ja lasten mielestä varmasti söpö koira, mutta se ei todellakaan tarkoita, että sitä saa tulla automaattisesti silittämään!

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koiria ja välttelen parhaani mukaan. En ymmärrä, jos kävelen kadulla ja vastaan tulee koira, miksi omistaja antaa koiran tulla haistelemaan tai pitää ketjua niin löysällä että koira pääsee lähelle? 

Lapsia ja koiria on turha verrata siksi ettei lapsi pysty ketään raatelemaan/tappamaan kuten koira. Itselle jäi pelko kun olin nuorena juoksulenkillä ja irti päässeet 3 koiraa lähtivät perääni yllättäen ja yrittivät kaataa maahan, siis ihan hyökkäsivät päälle. Olin aivan paniikissa tapauksen jälkeen, en tehnyt ilmoitusta poliisille paniikista johtuen. Pelkään sitä, että löysässä hihnassa oleva koira näykkäisee 2 vuotiasta lastani vaikka jalasta vaikka yritämme vältellä koiria ja tulee paha jälki,tai karkaa muuten päälle.

Ja ei, en mene psykologille koirapelkoni takia, minulla on oikeus liikkua yleisillä paikoilla niin ettei minun tarvitse pelätä kohti tulevia koiria.Koiranomistajalla on velvollisuus pitää lemmikkinsä kurissa niin ettei se tule haistelemaan tms. Tuntuu usein että monet ovat todella välinpitämättömiä, tulee todella ikävä olo kun vaikka koira haukkuen hyökkää kohti ja omistaja vain nykäisee koiraa tulehan nyt, tai ei tee mitään jolloin itse joutuu kiirehtimään askeliaan. Ymmärrän, että oma lemmikki on tärkeä perheenjäsen, mutta en koe olevani niin arvoton paskakasa että ei tarvitse edes anteeksi pyytää, jos lemmikki käyttäytyy aggressiivisesti.

EN HALUA eikä lapseni halua koiria silittää joten pitäkää koiranne kaukana, kiitos.

Vierailija
42/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäpä vaan tervetuloa läpsimään omaa koiraani - ilman sormia saa poistua paikalta! Koira on aina kytkettynä ja kiellän koskemasta jos joku lähelle yrittää. Mutta silloin tällöin joku lapsi meinaa ehtiä koskemaan,. Vanhempien pitäisi todellakin opettaa lapsille kuinka tuntemattomien eläinten kanssa toimitaan.

Itse harrastan karhunrautojen virittelyä puistoihin. Muistakaahan mammat opettaa lapsillenne ettei sellaiseen kannata koskea, voi sormen lisäksi katketa koko jalka. Eihän se ole minun ongelmani jos oma harrastus vaarantaa toisia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirani oli vääntämässä torttua, kun yhtäkkiä kulmantakaa juoksee lapsi joka mitään kysymättä läppäisee koiraani (en tiedä oliko tarkoitus silittää vai mitä) ja koirani pelästyy ihan helvetisti. Lapsen isä käveli perässä, eikä pahoitellut mitenkään tilannetta, tai kieltänyt lastaan.

Ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun lapset tulevat mitään kysymättä silittelemään koiraani. Estän tilanteen normaalisti aina, tuossa äskeisessä tapauksessa en vaan ehtinyt.

Minulla on pieni ja lasten mielestä varmasti söpö koira, mutta se ei todellakaan tarkoita, että sitä saa tulla automaattisesti silittämään!

Öö miksi näkisin ylimääräistä vaivaa SINUN koiraharrastuksesi takia? Itse olet päättänyt koiran hankkia, se on SINUN vastuulla huolehtia ettei harrastuksestasi aiheudu haittaa ulkopuolisille. 

Provo? Vai sellainen äippä jonka mukelo saa tehdä mitä haluaa? Siinä tapauksessa, sinäkin olet kenties päättänyt itse lapsesi hankkia, joten on sinun vastuullasi, ettei näistä aiheudu haittaa ulkopuolisille. Jos aiheutuu ja lapsesi saa esim. koiran hampaasta tämän takia, voi voi, oikein sulle.

Mistä päättelet että minulla olisi lapsia?

Sitähän mä kysyinkin että oletko äippä joka noin tekee. Kun kerran SINULLE aiheutuisi tuosta ylimääräistä vaivaa niin voisi olettaa että se "ylimääräinen" vaiva on käytöstapojen opettaminen lapsilleen.

Vierailija
44/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ulkoilen kissan kanssa ja monesti lapset haluavat lähestyä. Ymmärrän ihan täysin, olin itsekin lapsena vailla lemmikkejä ja muistan sen kaipuun.. Annan siis lasten aina silittää kissaa, otan kissan itse ensin omaan syliini, varmistan ettei se pääsen raapimaan lasta, ohjeistan lapsia itse joka kerta: "tule kissan luo hitaammin, älä juokse, se säikähtää. Silitä hellästi, silitä korvien välistä, poskista, niskasta, siitä kissa nauttii." En oleta, että lasten vanhemmat osaavat neuvoa lastaan miten vierasta eläintä lähestytään. Se on lemmikinomistajan tehtävä. Sano lapselle, älä tule, älä koske, jos et niin halua. Lapsille voi puhua, ne kyllä ymmärtää oikein hyvin, monesti paremmin kuin aikuiset.

Vierailija
45/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitäpä vaan tervetuloa läpsimään omaa koiraani - ilman sormia saa poistua paikalta! Koira on aina kytkettynä ja kiellän koskemasta jos joku lähelle yrittää. Mutta silloin tällöin joku lapsi meinaa ehtiä koskemaan,. Vanhempien pitäisi todellakin opettaa lapsille kuinka tuntemattomien eläinten kanssa toimitaan.

Tosi surullista sun koiran kannalta. Et taida siitä hirveesti piitata. Kun se koirasi puree sormet joltain 3-vuotiaalta kadulla se lähtee piikille vaikka jauhaisit läpsimisestä koko loppuikäsi. Koira parka :(

Vierailija
46/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi ole osunut omalle kohdalle. Myös lasten onneksi. Minulla pieni ja söpö koira, joka kyllä näykkäisee mikäli säikähtää äkkinäisiä liikkeitä tekeviä lapsia. Onneksi ovat aina kysyneet luvan silittää, minkä olenkin antanut, mutta omalla vastuulla ja rauhallisesti. Suurimmaksi osaksi on sujunut hyvin, kerran kuitenkin koira säikähti yhtäkkiä hypähtävää lasta, ei silti kiinni käynyt. Opettakaa siis lapsillenne miten eläinten kanssa käyttäydytään, ei se lemmikinomistajan velvollisuus ole. Tiedän tapauksiakin missä vanhemmat ovat suuttuneet, kun kultamussukat eivät saa lupaa silittää työtään tekevää opaskoiraa...

Lemmikinomistajan velvollisuus on huolehtia ettei lemmikki aiheuta vaaraa ulkopuolisille. Ulkopuolisilla taasen ei ole velvollisuutta alkaa opiskella koirien sielunelämän toimintaa. Jos koira käyttäytyy arvaamattamosti ja aiheuttaa vaaraa tulee se lopettaa.

Ei se kuitenkaan oikeuta siihen, että alkaa lääppimään vieraita koiria ilman omistajan lupaa. Vai onko sinusta ok sekin, jos joku vieras kakara tulee ja pamauttaa sinua nyrkillä jalkaan tai pyyhkii likaiset kätensä housuihisi? Tai jos lapsi näkee vaikka hevosen aitauksessa, niin kenen vika on, jos hän ryntää hepan luo ja saa kaviosta otsaan? Olen nimityäin nähnyt senkin, kun lapsi on oikeasti juossut hevosen luokse 'silittelemään' ja vanhemmat vaan katsovat vierestä. Fiksu vanhempi opettaa lapselleen, ettei mitään eläintä lähestytä tai mennä silittelemään ilman lupaa.

Lapset voivat käyttäytyä arvaamattomasti, he ovat lapsia. Eivät kuitenkaan voi satuttaa/tappaa kuten koirat. Olet oikeassa hevosvertauksessasi, mutta esimerkiksi hevosajeluihin käytettäviä hevosia ja poneja koulutetaan yllättäviin tilanteisiin ja arvaamattomasti käyttyäytyviin lapsiin. Jos hevonen hermostuu siitä, ei sovi esim. talutusratsastukseen. Miksi koirat olisivat poikkeus, varsinkin, kun yleisesti liikkuvat ihmisten seassa, myös paikoissa missä on lapsia? Vaikka kuinka opettaisi lapselle ettei koiraan kosketa, se voi unohtua helposti pieneltä, vaikka vahtisi vieressä. Jos koira tulee kohti lasta haistelemaan, lapsi voi ihastua ja unohtaa kiellon. Koira tulee opettaa niin että tottuu yllättäviin tilanteisiin jos haluaa liikkua sen kanss yleisillä paikoilla.

Jos lapsi tulee pyyhkimään kätensä housuihisi, et kuole siihen. Jos koira puraisee pahasti, voit vammautua pahasti. En ymmärrä tuota vertausta lapsi vs koira tai muu eläin, eläin voi todella satuttaa ihmistä.

Vierailija
47/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään koiria ja välttelen parhaani mukaan. En ymmärrä, jos kävelen kadulla ja vastaan tulee koira, miksi omistaja antaa koiran tulla haistelemaan tai pitää ketjua niin löysällä että koira pääsee lähelle? 

Lapsia ja koiria on turha verrata siksi ettei lapsi pysty ketään raatelemaan/tappamaan kuten koira. Itselle jäi pelko kun olin nuorena juoksulenkillä ja irti päässeet 3 koiraa lähtivät perääni yllättäen ja yrittivät kaataa maahan, siis ihan hyökkäsivät päälle. Olin aivan paniikissa tapauksen jälkeen, en tehnyt ilmoitusta poliisille paniikista johtuen. Pelkään sitä, että löysässä hihnassa oleva koira näykkäisee 2 vuotiasta lastani vaikka jalasta vaikka yritämme vältellä koiria ja tulee paha jälki,tai karkaa muuten päälle.

Ja ei, en mene psykologille koirapelkoni takia, minulla on oikeus liikkua yleisillä paikoilla niin ettei minun tarvitse pelätä kohti tulevia koiria.Koiranomistajalla on velvollisuus pitää lemmikkinsä kurissa niin ettei se tule haistelemaan tms. Tuntuu usein että monet ovat todella välinpitämättömiä, tulee todella ikävä olo kun vaikka koira haukkuen hyökkää kohti ja omistaja vain nykäisee koiraa tulehan nyt, tai ei tee mitään jolloin itse joutuu kiirehtimään askeliaan. Ymmärrän, että oma lemmikki on tärkeä perheenjäsen, mutta en koe olevani niin arvoton paskakasa että ei tarvitse edes anteeksi pyytää, jos lemmikki käyttäytyy aggressiivisesti.

EN HALUA eikä lapseni halua koiria silittää joten pitäkää koiranne kaukana, kiitos.

Tässä ketjussa ei ollut kyse päälle hyppivistä koirista ja huonosti käyttäytyvistä omistajista, vaan päälle hyppivistä lapsista ja huonosti käyttäytyvistä vanhemmista.

Ja ihan tiedoksi, tuolla käytökselläsi siirrät koirapelkosi lapsellesi. Toisekseen, monet koirat tulkitsevat tuollaisen ihmisen pelkotilan aggressioksi ja reagoivat sen mukaisesti. Älä tuijota vieraita koiria silmiin.

Vierailija
48/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi kannattanut mennä psykologille ennen lapsen hankkimista, todella hyvän perinnön annat lapsellesi kun opetat sen pelkäämään koiria hysteerisesti...

Tuosta hihna löysällä kulkemisesta tiedoksi, että hihnan kiristäminen viestii koiralle, että vaaratilanne uhkaa ja pitää olla hyökkäysvalmiudessa. Eli hihna löysällä vastaan tuleva koira on rento eikä tee pahaa, mutta jos omistaja kiristää hihnan, se on koiralle viesti että vastaantulija on epäilyttävä ihminen ja pitää olla valpas.

Vierailija
49/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista sun koiran kannalta. Et taida siitä hirveesti piitata. Kun se koirasi puree sormet joltain 3-vuotiaalta kadulla se lähtee piikille vaikka jauhaisit läpsimisestä koko loppuikäsi. Koira parka :(

Suomessa ei yksikään koira lähde piikille ensimmäisestä puremasta/hyökkäyksestä vaikka miten sitä toivoisit. Vasta toisella kerralla voidaan todeta että kyse oli omistajan huolimattomuudesta.

Vierailija
50/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi ole osunut omalle kohdalle. Myös lasten onneksi. Minulla pieni ja söpö koira, joka kyllä näykkäisee mikäli säikähtää äkkinäisiä liikkeitä tekeviä lapsia. Onneksi ovat aina kysyneet luvan silittää, minkä olenkin antanut, mutta omalla vastuulla ja rauhallisesti. Suurimmaksi osaksi on sujunut hyvin, kerran kuitenkin koira säikähti yhtäkkiä hypähtävää lasta, ei silti kiinni käynyt. Opettakaa siis lapsillenne miten eläinten kanssa käyttäydytään, ei se lemmikinomistajan velvollisuus ole. Tiedän tapauksiakin missä vanhemmat ovat suuttuneet, kun kultamussukat eivät saa lupaa silittää työtään tekevää opaskoiraa...

Lemmikinomistajan velvollisuus on huolehtia ettei lemmikki aiheuta vaaraa ulkopuolisille. Ulkopuolisilla taasen ei ole velvollisuutta alkaa opiskella koirien sielunelämän toimintaa. Jos koira käyttäytyy arvaamattamosti ja aiheuttaa vaaraa tulee se lopettaa.

Tuleeko lapsetkin lopettaa jos nämä aiheuttavat vaaraa ulkopuolisille? Jatkuvasti rikotaan toisten omaisuutta ja rääkätään ja tapetaan viattomia eläimiä. Koirani on tähän verrattuna aika harmiton, näykännyt sen yhden ja ainoan kerran lasta 1-vuotiaana, nyt 9-v. Niin pieni koira ei edes saanut vahinkoa aikaan. En puolustele, mutten todellakaan vie koiraakaan piikille sen takia vaan varoitan silittelijöitä että SAATTAA säikähtää ja napata hampailla. Ulkopuolisilla taas tosiaan on velvollisuus opettaa lapsensa käyttäytymään, niin muiden ihmisten kuin eläintenkin kanssa. Jos ei vaivaudu, niin turha tulla vaatimaan toisten lemmikkejäkään piikille kun oma lapsi kiusaa niitä.

Koirasi on eläin,lapsi ihminen, joka kehittyy ja kasvaa jatkuvasti. Eläin on eläin, ja yhteiskunta on ensisijaisesti tehty ihmisille. Eläimet kuuluvat luontoon ja metsiin, ihmiset tänne muiden ihmisten sekaan. Koirat ovat täällä vierailijoita, itse olet halunnut ottaa koiran ihmisten sekaan. Koira on kesytetty ihmisten palvelijaksi alunperin. Tuskin koirasi tulee hoitaa sinua kun olet sairas, ajaa bussia, hautaa sinut, hoitaa asioitasi, joita se ihmislapsi voi joskus tehdä. 

Älä päästä koiraasi ihmisten lähelle, jos tiedät että se voi näykkäistä. Käsittämätöntä että Suomessa laitetaan eläin ihmisten edelle.

Vierailija
51/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuitenkaan oikeuta siihen, että alkaa lääppimään vieraita koiria ilman omistajan lupaa. Vai onko sinusta ok sekin, jos joku vieras kakara tulee ja pamauttaa sinua nyrkillä jalkaan tai pyyhkii likaiset kätensä housuihisi? Tai jos lapsi näkee vaikka hevosen aitauksessa, niin kenen vika on, jos hän ryntää hepan luo ja saa kaviosta otsaan? Olen nimityäin nähnyt senkin, kun lapsi on oikeasti juossut hevosen luokse 'silittelemään' ja vanhemmat vaan katsovat vierestä. Fiksu vanhempi opettaa lapselleen, ettei mitään eläintä lähestytä tai mennä silittelemään ilman lupaa.

Lapset voivat käyttäytyä arvaamattomasti, he ovat lapsia. Eivät kuitenkaan voi satuttaa/tappaa kuten koirat. Olet oikeassa hevosvertauksessasi, mutta esimerkiksi hevosajeluihin käytettäviä hevosia ja poneja koulutetaan yllättäviin tilanteisiin ja arvaamattomasti käyttyäytyviin lapsiin. Jos hevonen hermostuu siitä, ei sovi esim. talutusratsastukseen. Miksi koirat olisivat poikkeus, varsinkin, kun yleisesti liikkuvat ihmisten seassa, myös paikoissa missä on lapsia? Vaikka kuinka opettaisi lapselle ettei koiraan kosketa, se voi unohtua helposti pieneltä, vaikka vahtisi vieressä. Jos koira tulee kohti lasta haistelemaan, lapsi voi ihastua ja unohtaa kiellon. Koira tulee opettaa niin että tottuu yllättäviin tilanteisiin jos haluaa liikkua sen kanss yleisillä paikoilla.

Jos lapsi tulee pyyhkimään kätensä housuihisi, et kuole siihen. Jos koira puraisee pahasti, voit vammautua pahasti. En ymmärrä tuota vertausta lapsi vs koira tai muu eläin, eläin voi todella satuttaa ihmistä.

Ihminen on eläin. Ihminen on eläimistä julmin. Jopa lapsena. Lapsetkaan eivät saa käyttäytyä arvaamattomasti eivätkä ainakaan TAPPAA eläimiä huvin vuoksi. Joten kyllä, lapsi voi satuttaa ja tappaa pahemmin kuin koira. Suomessa koirat on paremmin kasvatettu ja koulutettu kuin lapset.

Vierailija
52/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räkää polvessa = henki pois tai elinikäiset vammat?

Koira kaupungin kadulla ihmisten seassa = Hevonen tallilla aitauksessa?

Kannattaisiko sitä kiukkumehun kittaamista vähentää, jotta voisit tulla netin tyypillisestä asioiden järjettömästä keskenään rinnastamisesta pari pykälä alaspäin..?

Vierailija
53/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi näkisin ylimääräistä vaivaa SINUN koiraharrastuksesi takia? Itse olet päättänyt koiran hankkia, se on SINUN vastuulla huolehtia ettei harrastuksestasi aiheudu haittaa ulkopuolisille. 

Ohhoh. En ole ap, mutta sulle voin vastata, että jos haluat harrastaa koiria, hanki oma äläkä tule lääppimään toisten eläimiä.

Vierailija
54/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ulkoilen kissan kanssa ja monesti lapset haluavat lähestyä. Ymmärrän ihan täysin, olin itsekin lapsena vailla lemmikkejä ja muistan sen kaipuun.. Annan siis lasten aina silittää kissaa, otan kissan itse ensin omaan syliini, varmistan ettei se pääsen raapimaan lasta, ohjeistan lapsia itse joka kerta: "tule kissan luo hitaammin, älä juokse, se säikähtää. Silitä hellästi, silitä korvien välistä, poskista, niskasta, siitä kissa nauttii." En oleta, että lasten vanhemmat osaavat neuvoa lastaan miten vierasta eläintä lähestytään. Se on lemmikinomistajan tehtävä. Sano lapselle, älä tule, älä koske, jos et niin halua. Lapsille voi puhua, ne kyllä ymmärtää oikein hyvin, monesti paremmin kuin aikuiset.

Tämä juuri. Koiriakin on niin montaa rotua, joilla on eri taipumukset. En tiedä mitään koirista ja haluan pysyä kaukana, sen olen lapsellekin sanonut. En voi kuitenkaan neuvoa yksityiskohtaisestin että jos vaikka pieni koira/paimenkoira/pitbull tulee kohti haistelemaan, toimi sitten näin  ja sitten näin. Kyllä se on koiranomistajan tehtävä. Usein näkee sitä, että koiranomistajat luulevat muiden olevan kiinnostuneita koiristaan ja antavat tulla lasteni lähelle, hymyilevät kun koira löysässä hihnassa haluaa toteuttaa vaistojaan minun lapseni kohdalla ja tulla haistelemaan. Miksi?

Vierailija
55/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista koiranomistajaa ja vanhempaa on olemassa. Paikkakuntamme puskiksessa eräs nainen on lähettänyt jo monta äkäistä viestiä, kun hänen koira (joku iso koirarotu) on niin huono tottelemaan, että yrittäkää nyt ohikulkijat varoa. Soittakaa kelloa ja juoksijat heittäytyvät kävelemään. Ettekö te ymmärrä, että koira häiriintyy ohikulkijoista ja hyökkää kimppuunne.

Sille sitten vastaa muutama heti perään, että joo, pyöräilijät on rasittavia. Kun minun sesse näki pyörätien toisella puolella jonkin kivan jutun ja livahti sinne, niin pyöräilijän perkele meinasi ajaa flexitä lävitse. Että ettekö te pyörilijät voi hypätä pyörän selästä pois, kun näette koiran kanssa jonkun, ettette aja sen flexiin, jos se juoksee tien toiselle puolelle nuuskimaan jotain, kun te olette kohdalla.

Ja sitten on näitä, jotka klähmivät jokaista koiraa, vaikka järkikin nyt sanoo, ettei vieraita koiria mennä klähmimään ilman lupaa.

Vierailija
56/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei yksikään koira lähde piikille ensimmäisestä puremasta/hyökkäyksestä vaikka miten sitä toivoisit. Vasta toisella kerralla voidaan todeta että kyse oli omistajan huolimattomuudesta.

No se riippuu 100% siitä mitä siinä koiran uhrille tapahtuu. Meinaakko tosissasi, että jos koirasi purasee naaman irti joltain taaperolta niin se jatkaa täällä räksyttämistään kovinkaan kauaa..? Siihen päälle unohtui tietenkin mainita sun korvausvelvollisuutesi. Jos koirasi puree lapsia olet kokolailla kusessa.

Vierailija
57/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa, että mun lapset häiritsisivät, koska omasta mielestäni pienet koirat ovat säälittäviä. En tietenkään halua että lapset koskevat sellaisiin "lemmikkeihin". Muutenkin minusta eläinten ja ihmisten yhteiselo ei ole täysin normaalia. Oletko sinäkin nainen jonka koira "ymmärtää enemmän kuin muut ihmiset ja on tosi fiksu. Oikein elämäni rakkaus."

Vierailija
58/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko lapsetkin lopettaa jos nämä aiheuttavat vaaraa ulkopuolisille? Jatkuvasti rikotaan toisten omaisuutta ja rääkätään ja tapetaan viattomia eläimiä. Koirani on tähän verrattuna aika harmiton, näykännyt sen yhden ja ainoan kerran lasta 1-vuotiaana, nyt 9-v. Niin pieni koira ei edes saanut vahinkoa aikaan. En puolustele, mutten todellakaan vie koiraakaan piikille sen takia vaan varoitan silittelijöitä että SAATTAA säikähtää ja napata hampailla. Ulkopuolisilla taas tosiaan on velvollisuus opettaa lapsensa käyttäytymään, niin muiden ihmisten kuin eläintenkin kanssa. Jos ei vaivaudu, niin turha tulla vaatimaan toisten lemmikkejäkään piikille kun oma lapsi kiusaa niitä.

Koirasi on eläin,lapsi ihminen, joka kehittyy ja kasvaa jatkuvasti. Eläin on eläin, ja yhteiskunta on ensisijaisesti tehty ihmisille. Eläimet kuuluvat luontoon ja metsiin, ihmiset tänne muiden ihmisten sekaan. Koirat ovat täällä vierailijoita, itse olet halunnut ottaa koiran ihmisten sekaan. Koira on kesytetty ihmisten palvelijaksi alunperin. Tuskin koirasi tulee hoitaa sinua kun olet sairas, ajaa bussia, hautaa sinut, hoitaa asioitasi, joita se ihmislapsi voi joskus tehdä. 

Älä päästä koiraasi ihmisten lähelle, jos tiedät että se voi näykkäistä. Käsittämätöntä että Suomessa laitetaan eläin ihmisten edelle.

Ja kasvaessaan tämä lapsi todennäköisemmin rääkkää niitä eläimiä, ellei pienestä pitäen ole opetettu, että eläinkin tuntee kipua. Oikeuttaako se lapsen rääkkäämään, vaikka nämä eläimet olisivat alemmassa arvossa? Ei, en vie koiriani tahallani ihmisten joukkoon, vaan ulkoillessa väistämme muita, koska kaikki eivät halua koiria silittää. En kiellä silittämästä, mikäli haluavat silittää, mutta aina sanon että omalla vastuulla, vaikkei vahinkoja olekaan sattunut kun osataan toimia rauhallisesti. Sinun logiikallasi myös ne muille vaaralliset lapset tulisi pitää erossa muista. Ja kyllä, todellakin laitan koirani sellaisen lapsen edelle, joka huvin vuoksi tappaa puolustuskyvyttömiä luonnoneläimiä kun on kiva mätkiä laudanpätkällä hengiltä hidas siili.

Vierailija
59/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei ollut kyse päälle hyppivistä koirista ja huonosti käyttäytyvistä omistajista, vaan päälle hyppivistä lapsista ja huonosti käyttäytyvistä vanhemmista.

Ja ihan tiedoksi, tuolla käytökselläsi siirrät koirapelkosi lapsellesi. Toisekseen, monet koirat tulkitsevat tuollaisen ihmisen pelkotilan aggressioksi ja reagoivat sen mukaisesti. Älä tuijota vieraita koiria silmiin.

Niin ja pointtisi oli? En ole koskaan ollut koirien kanssa tekemisissä, ja juoksulenkillä vieraat koirat hyökkäsivät päälle, ilman syytä, olin lenkkipolulla!Oli pelottava tilanne, tärisin jälkikäteen. Etkö sinä?Tottakai sen jälkeen välttelen kyseistä eläinaljia, se on ihan luonnollista. En pelkää koiria niin etten uskaltaisia liikkua missään, mutta vaikka koira haistaa pelkoni, en voi sille mitään. Voi haistaa vaikka kuukautiseni tms kuten joskus on käynyt ja koira tullut "nylkyttämään" jalkaa jossian kyläpaikassa.

Pitäisikö minun mennä terapiaan tapahtuneen johdosta, jotta vältän koiran hyökkäykset jatkossa? Eikö se mene niinpäin että omistajalla on velvollisuus pitää lemmikkinsä kurissa vaikka vastaantulija ajattelisi mitä jos koiria kuitenkin välttelen ja opetan saman lapselleni? En vaan millään tajua pointtiasi. 

Vierailija
60/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelkään koiria mutta lähinnä isoja sellaisia ja niitäkin rotukohtaisesti. (esimerkiksi kaikki saksanpaimenkoiraa muistuttavat kierrän niin kaukaa kun pystyn). Itselläni on pikkukoira ja ihan senkin puolesta pelkään että joku iso hurtta tulee kiinni. Niin kävi naapurini koiralle jota purtiin pahasti selkään. 

Olen sitä mieltä, että elämä on helpompaa kun pidetään sekä lapset että koirat kurissa. :D