Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Farkkujen ostaminen aaasrrggghhh!!

Vierailija
25.08.2016 |

Miten se voi olla niin vaikeaa? En edes vaadi mitään täydellistä farkkupersusta kun olen realisti mutta jos edes jotenkin istuvat ja sopivat saisi?

Olen 171 cm pitkä ja painan 66 kg. Lihaksikkaat reidet, leveä ja melko lättänä laatikkomainen takapuoli. Leveä lantio mutta kapea vyötärö. Jos housujen vyötärö on edes sinnepäin sopiva, ei lahkeet mene jalkaan polvia korkeammalle tai jos tyhjiöpakkaamalla saa ne jalkaan niin tulee järkyttävät vaakavekit ja joka muhkura paistaa.

Haluaisin napakasti istuvat farkut, ei pillejä mutta ei löysiäkään. Ei kulutuksia tai reikiä. Joku neuvoi Leviksen Curvet mutta kun menin Kampin liikkeestä kysymään niin valmistus lopetettu ja myyjäpoika vaikutti siltä että tämän tädin housuasiat ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa.

Eilen menin töiden jälkeen kauppaan ja onni tuntui vihdoinkin kääntyneen. Löysin alesta Rilsin tummansiniset farkut jotka vain sujahtivat jalkaan ja kaikki oli niinkuin pitää. No tänä aamuna sitten puin ne kotona ja tuntui kuin yön aikana olisi 5 kiloa hävinnyt johonkin. Vyötärö pyörii päällä ja lahkeet jäävät löysäksi ja ryttyyn. En kestä.

Kun katson muiden naisten farkkuja niin ne istuvat kuin hanska. Faaaaaaaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä vyötä ja äläkä kisko niin ylös niitä farkkuja.

Vierailija
2/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minulla on sama ongelma. Löysin farkut vihdoin, kun kokeilin hirmuisen määrän eri malleja. Huomasin että minulle sopii parhaiten Relaxed fit -farkut, joissa on siis reisissä ylimääräistä ja vähän matalampi vyötärö jolloin farkut istuu napakasti lonkan yläpuolelta eikä nouse ylös vyötärölle asti jossa olis sitten vyölle tarve. 

Löysin housut marcs & spenceriltä vai miten se nyt kirjoitetaankaan. Zalandolla näytti myös olevan paljon tämän mallisia farkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voglialla on "helmi" malli, jossa on reisissä ja lantiolla enemmän tilaa. Tästähän loogisesti seuraa, että vyötäröllä on suhteessa vähemmän tilaa.

Vierailija
4/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kotimaisia merkkejä, esim. Very Nice. Löytyy aika kurvikkaita malleja, sellaisia NAISILLE (eikä poikavartaloisille teinitytöille) sopivia :)

Vierailija
5/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä nouse ylös vyötärölle asti jossa olis sitten vyölle tarve. 

Jos housut on tehty hyvin, ei vyötärölle asti oleviin housuihin tarvita vyötä sen enempää kuin mihinkään muihinkaan housuihin. Näön ja muodin vuoksi voi tietysti laittaa.

Tuollaisia housuja ei tosin helposti löydä. Niissä kaikilla on tyhjiö selän puolella, ihan kuin ihmisillä olisi siellä joku kyttyrä.

Vierailija
6/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole yksin.

Ihmettelen kyllä, miten nykynuoret on muotoiltuja, koska tuntuu siltä, että vyötärö on aina liian löysä. Ja reidet/perse liian kapea. Eikö nykynaisilla ole kurveja?

Itselläni on ylipainoa (72 kg 165 cm), mutta silti yleensä vyötärö hölskyy.

Lantiomallisten ongelma on, että vyötäröltä tulee makkara sen housunkauluksen päälle, kun istuu (juu, kuulostaa hullulta, kun juuri kerroin vyötärön olevan löysä, mutta liittynee siihen, että lantiomalli). Enkä muutenkaan tykkää housuista, joista persvako irvistää, kun istuu tai kumartuu.

Itse löysin tosi mahtavat farkkulegginssit Lindexin punkeroille tarkoitetusta mallistosta vuosi sitten. Ylöstuleva vyötärö, jossa sivulla joustoneulosta, voi siis kiskoa päälle ja istuu silti napakasti. JA tilaa lantiolle. Ei taida vaan enää löytyä mistään, ostaisin itsekin sutena parit lisää.

Vierailija
7/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAC:n farkut sopii mulle. Ne on ihanan joustavia (mukavia) myös :) Ainakin "Dream"-mallit.

Vierailija
8/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubus

Vierailija
9/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut vaatetuspuolta, ja mieleeni on jäänyt opettajan kommentti, ettei farkkujen kuulukaan istua hyvin. Ne kun on alunperin miesten työhousuja! Open mukaan esim. takapuolen alle suorastaan kuuluisi jäädä ryppyjä, koska alunperin farkut on ommeltu niin, että niillä olisi hyvä istua :o

No, en tiedä pitääkö tuo nykyään enää paikkaansa, että farkkutyyliin muka kuuluisi tietynlainen huono istuvuus. Vaikka farkkuostoksilla tuo kommentti kyllä aina tulee mieleen. Sen verran vaikeaa on löytää sopivia farkkuja, vaikka vartaloni on ihan tavallinen (ei yli-/alipainoa, normaalimittaiset jalat, ei liikaa kurveja).

Vierailija
10/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macilla on hyviä farkkuja, Aleksi 13 myy.

Vierailija
11/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vannon MAC:ien nimeen. Juuri olen tuollainen reitevä ja persevä, mutta kapea vyötärö. MAC:t on ainoat jotka istuu.

Vierailija
12/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, juuri Aleksi13:ssa kävin ja myös Macin farkkuja hipelöin. Mutta kun olen myös köyhä niin ne jäivät rekkiin kun alemalleissa ei ollut kokoja ja normaalihintaisia en raskinut ostaa. Täytyypä käydä sovittelemassa kuitenkin.

Farkkuleggingsejä en halua vaan nimenomaan jämäkät housut.

Kiitos muistakin vinkeistä!

Ap

Vierailija
13/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAC:n farkut sopii mulle. Ne on ihanan joustavia (mukavia) myös :) Ainakin "Dream"-mallit.

Dreameissa on vikana (ainakin mulla) että ne valuu jalassa koko ajan. Onko mulla sitten liian pieni koko? Housuja ostavalle suositellaan numeroa pienemmät istuvuuden takia.

Hyvät perusfarkut löytyy varustelekalta, lähes 100 % kotimaiset, naisille oma malli. Niiden vyötärö istuu vyötäröllä eikä kankaassa ole mitään tehdastekoisia reikiä.

Vierailija
14/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dreameissa on vikana (ainakin mulla) että ne valuu jalassa koko ajan. Onko mulla sitten liian pieni koko? Housuja ostavalle suositellaan numeroa pienemmät istuvuuden takia.

Hyvät perusfarkut löytyy varustelekalta, lähes 100 % kotimaiset, naisille oma malli. Niiden vyötärö istuu vyötäröllä eikä kankaassa ole mitään tehdastekoisia reikiä.

Itselläni on MAC:n Dream-farkuista kahta numeroa normaalia pienempi koko. Ne joustaa niin hurjasti, että tosiaan alkavat hetken päästä valua, jos on vähänkään liian iso koko.

Ostin ensin yhtä numeroa pienemmät, ja kyllä, tuntuvat koko ajan valuvan pois päältä, tosi epämiellyttävää. Ostin kahta numeroa pienemmät, ja nyt istuu kuin hansikas :) Noita isompia käytän sitten talvella "pitkien kalsareiden" päällä :D

Vinkkinä, että nettikaupoista noita macceja saa usein edullisemmin.

Vierailija
15/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailijan vinkki. Mulla on taipumus ostaa liian isoja farkkuja eli sellaisia, jotka ovat uusina sopivat, mutta viikon päästä liian isot. Kun ostaa farkut kirppikseltä, ne pysyvät käytönkin jälkeen suunnilleen saman kokoisina. Samalla säästää rahaa.

Vierailija
16/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kun kurvikkaiden naisten mallistotkin on tehty lihaville ompuille. Mistä oikeasti kurvikas tiimalasi saa farkkuja? Varsinkin nuorten mallistojen farkut ovat kaikki ompuille, eli oletetaan että hoikat jalat ja tasapaksu vyötärö. Lidlin vaatteet ovat poikkeuksetta tälle vartalotyypille tehtyjä eli vatsakkaille vaikka en sieltä laatufarkkuja oletakaan saavani. Eivät sovi, ei, kun lantion ja vyötärön erotus on yli 30 cm (vy 77 ja lantio 108).

Vierailija
17/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voglian superstretch-materiaali on mahtavaa. Kysy myyjältä, löytyykö sopivaa mallia ja ota napakka koko.

Vierailija
18/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehdottoman vastaan pillifarkkuja? Sinulle voisi sopia ne, koska olet pidemmän puoleinen ja hyvässä kunnossa.  Onlyn koossa olisit ehkä W29 ja L32. Ja materiaalista stretch antaa myöten.

Vierailija
19/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu w29 millään. 32 pitää olla vähintään persauksen takia. Ja pillimallit näyttää karmeilta reisilläni. Veikkaan myös että Onlyn stretchit liian pehmeää ja ohutta kangasta.

Ap

Vierailija
20/27 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt jo monta vuotta Onlyn stretch-pillifarkkuja, hieman korkea vyötärö pitää vatsapömpön kurissa, ja lantion kohdalla on tilaa, ja kun farkut joustaa paljon, niin ne on ihanat jalassa. Mutta kangas on melko ohutta, ja pillit on todellakin pillit, nyt kun ikää on jo reilusti yli 30, niin ne on alkanut puristaa nilkkojen kohdalta! Eli mulla on mummonilkat. :/

Joten nyt minäkin etsin uutta korkeavyötäröistä housumallia, mikä sopii kapealle vyötärölle, leveälle lantiolle, ja paksuille nilkoille! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan