Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisesti koulutetut; onko sinulla matalasti koulutettuja tuttavia, joiden älykkyyttä tai yleissivistystä ihailet?

Vierailija
24.08.2016 |

Kerro lisää.
Toivomukseni on, että pidetään ketju asiallisena, koska olen kiinnostunut tästä asiasta neutraalin uteliaasti. Tarkoitukseni ei ole provosoida millään lailla.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kaikki älykkäät tuttavani ovat kouluttautuneet vähintään amk-tasolle. Eivät tietty välttämättä heti suoraan peruskoulun jatkeeksi, mutta ennen pitkää. Ja toki voivat sen jälkeenkin tehdä ihan duunaritöitä tai olla työttöminä tai elämäntapaintiaaneina, mutta se lisää oppimisen ja enemmän tietämisen halu on ajanut kaikki kouluttautumaan.

Ei mene ihan noinkaan. Tunnen monia älykkäitä ihmisiä, joilla sitä tiedonjanoa ja halua opiskeluun olisi vaikka kuinka paljon mutta päihde -ja/tai mielenterveysongelmat ovat ajaneet henkilön niin huonoon tilanteeseen ettei motivaatiota opiskeluun kertakaikkiaan ole.

Minulla jäi koulut kesken, koska ei ollut tarpeeksi haastetta niissä asioissa jotka kiinnostivat. Ja sitten pakotettiin opiskelemaam asioita jotka eivät kiinnostaneet. Motivaatio koulussa nolla. Motivaatio itse opiskellen 100. Aina kirja kädessä, mutta ei ylioppilasta korkeampaa tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla