Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin viikonlopun isäni ja hänen avovaimonsa luona

Vierailija
23.08.2016 |

Olen edelleen ärsyyntynyt ja vähän järkyttynytkin... Vierailuni kesti siis kaksi yötä, tulin perjantaina ja lähdin sunnuntaina.

Heti aluksi isäni avovaimo ilmoitti, että voisin viikonlopun aikana syödä pakkasessa olevaa keittoa, tai tehdä ja ostaa ruuat itse. Leipää saa kuulemma kuitenkin syödä. No sitten kun tuli ruoka-aika, isä ja avovaimo lähtivät pizzalle lähipizzeriaan, kun se on kuulemma heidän perjantain perinne. Minä jäin siis heidän luokseen syömään sitä pakastekeittoa. Muutkin ruokailut menivät tällä periaatteella että jäin heidän luokseen syömään ja he menivät ulos. Ja isä tuli jopa mulle jossain vaiheessa sanomaan, että oon avokkinsa mielestä syönyt liikaa leipää, ja että voisin maksaa siitä.

Valitusta sain kuulla (isäni kautta tietenkin) myös siitä, että sotken ja teen tiskiä, vaikka siivosin jälkeni aina ja esim. tyhjensin ja täytin tiskikonetta. En myöskään saanut käyttää tämän naisen shampoota, koska se on ostettu kampaamosta. Isäni shampoota sain kuitenkin käyttää.

Olin jotenkin järkyttynyt, koska ennen tuota naista isäni luona oli todella rentoa, ja ennen isä on tykännyt, että käyn hänen luonaan. Ja esim. tuo ruokasompailu ei olisi ennen tullut kysymykseenkään. Oli vaan koko ajan sellainen olo, että minua ei haluta sinne. Oli kuitenkin mukava nähdä isää, ja hän vaikutti jopa vähän anteeksipyytelevältä.

Ja siis rahasta ei ole kiinni heillä todellakaan, en tiedä mistä tuo käytös johtui. Vai oliko ihan normaalia? Isä oli kuin eri ihminen, ennen hän oli rento ja hauska, nyt vaan jotenkin etäinen. Harmittaa...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä avovaimoa ei kiinnostaa maksella ukkonsa lapsien ruokia.

Vierailija
2/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sun isä näytä susta paljon piittaavan.

Avovaimo nyt on täysin ulkopuolinen henkilö eikä varmaan innostunut sun vierailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene paikkoihin, joissa mua ei kaivata. Sano seuraavalla kerralla, että syöt mielummin omassa kotona niin ei tarvii heidän laskea leipiä.

Vierailija
4/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan avovaimon tarviikaan puolisonsa aikuisen lapsen ruokia maksella, mutta isä olisi hyvin voinut pitsan tarjota ja jos ei halua tarjota, niin miksi ihmeessä sua ei pyydetty mukaan omakustanteisesti?

Lopettaisin vierailut ja sanoisin isälle suoraan, että en kokenut olevani tervetullut.

Vierailija
5/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on tossu. Harmittaa puolestasi. Kuinka vanha olet?

Vierailija
6/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vielä, vääntäytyisin ulos ruokaseuraan vaan, ei pidä suostua kaikkeen paskaan!

Vierailija
7/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs palstamammojen kelkat nyt on kääntänyt? Ei ole montaa päivää siitä, kun kaikki komppasivat yhtä äitipuolta, ettei tämän tarvitse osallistua nyksänsä ja nyksän eksän lapsen kustannuksiin eikä ostaa edes suklaapatukkaa sille kakaralle. Nythän on kääntäen kyse samasta asiasta ja yhtäkkiä onkin ihan kaameeta, kun "äitipuoli" ei halua maksella nyksänsä eksän lapsen ruokaa.

Vierailija
8/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo on kietonut isäsi pikkusormen ympärille. Siis, ennen rento isä voi muuttua vieraassa seurassa.

Jos tapaat isää, onko sinun mahdollista vierailla lyhyemmän aikaa.

Vierailija
9/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo ei näytä tajuavan ja ymmärtävän, että perheellisen miehen elämässä lapset tulevat AINA ensin, sitten vasta kaikenmaailman marisevat puolisot.

Vierailija
10/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällasta ollenkaan, tietty jos aikuinen lapsi ravaisi jatkuvasti syömässä.

Meillä syö lasten kaveritkin usein, enpä ole leipäpaloja laskenut. Joskus tietty ärsyttää jos nuoria/lapsia lauma. Siinä on äkkiä kaapit tyhjänä.

Jos mä olisin sun isä, olisin vaikka tuonnu sieltä ravintolasta sulle pizzan. Jos kerran halusivat kaksistaan olla. Mä en menis enään pitemmäksi aikaa kylään, pikaisesti kävisin vaan kahvilla jos noin nihkeetä on!!! Ehdottaisin veettuillakseni, "et tuonko omat pullat"

Vierailija
11/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Avovaimo ei näytä tajuavan ja ymmärtävän, että perheellisen miehen elämässä lapset tulevat AINA ensin, sitten vasta kaikenmaailman marisevat puolisot.

Mun mielestä nimenomaan isä ei näytä asiaa tajuavan, kun laittaa avopuolisonsa lasten edelle.

Vierailija
12/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on lopettaa sinun käyntisi isäsi luona, ilmiselvästi :(

Voisit tosiaan jatkossa sopia lyhyet tapaamiset muualle ja tavata ainoastaan isääsi ko. ajan.

Vierailija
13/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis olisi tietenkään olettanut, että avovaimo sen pizzani maksaa, vaan olisin voinut maksaa sen itse. Mutta minua ei pyydetty edes mukaan. Tilanne meni niin että minulle ilmoitettiin "me lähdetään nyt pizzalle, se on meidän perjantain perinne" ja heippa vaan.

Ja muuten ruuista, aikaisemmin siis isäni on mielellään maksanut ruuat vierailun ajalta, siis on jopa kieltäytynyt ottamasta rahaa vastaan. Ehkä tein siis väärin, kun oletin, että sama olisi nytkin. Ja tuntui oudolta, että joka leipäpala lasketaan, kun he kävivät kuitenkin jotain kolme kertaa ulkona syömässä viikonlopun aikana. Ja ostinkin sitten omat ruokani, kun tuntui siltä, että en sitä pakastekeittoakaan saisi oikeasti syödä. Minusta vaan tuntuu koko homma oudolta, kun jos minulle tulee vieraita, niin haluan heitä kyllä kestitä ja laittaa heille ruokaa. Ja näin on aikaisemmin ollut myös isäni kanssa.

Niin ja olen 25, kun joku sitä kysyi.

Ap

Vierailija
14/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap? Täysi-ikäinen ilmeisesti? En kyllä toiste vaivautuisi kyläilemään.

Vierailija
15/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista touhua! Isäsikin on luultavasti vaivaantunut kun näkee eron vanhaan toimintaan. Yleensä aikuiset lapset voivat mennä viikonlopuksi vanhemmilleen, jopa perheineen. Tokii jos vanhemmat selvästi vähätuloisempi kuin lapsensa niin kohteliasta on mennä kaupan kautta.

Vierailija
16/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vain sinä ja isäsi olette vastuussa teidän välisestä suhteesta. Jos uusi avovaimo yrittää ymmärtämättömyyttään/tahallaan aiheuttaa suhteeseenne ongelmia, tulee isäsi puuttua asiaan. Keskustele vierailun aiheuttamista tunteista isäsi kanssa.

Vierailija
17/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu isääsi luoksesi kylään ja tehkää siitä oma uusi perinteenne. Elämäntilanteet muuttuvat ja suhteet muovautuvat joskus sen myötä uusiksi. Enkä sano tätä vähääkään tuota tilannetta puolustellen, vaan ihan realistisesti.

Vierailija
18/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs palstamammojen kelkat nyt on kääntänyt? Ei ole montaa päivää siitä, kun kaikki komppasivat yhtä äitipuolta, ettei tämän tarvitse osallistua nyksänsä ja nyksän eksän lapsen kustannuksiin eikä ostaa edes suklaapatukkaa sille kakaralle. Nythän on kääntäen kyse samasta asiasta ja yhtäkkiä onkin ihan kaameeta, kun "äitipuoli" ei halua maksella nyksänsä eksän lapsen ruokaa.

Vanhempien tehtävä on maksaa alaikäisten lastensa kulut, vanhempipuolet voivat halutessaan maksaa jotain. Tässä on ilmeisesti kyse aikuisesta lapsesta, joka tuli vierailulle isänsä kotiin. Tuo on siinä tapauksessa todella törkeää käytöstä. Ihan normaali kohteliaisuus edellyttää, että kyläilyn isännät järjestävät, että syödään yhdessä tai eivät ainakaan suorastaan pakene vierasta. Äitipuolen ei tarvitse maksaa mitään, mutta tuollainen ohjeistus ei ole normaalia käytöstä. Ymmärrän jotenkin ettei halua kallista shampootaan lainata, mutta en ikinä kehtaisi lähes tuntemattomalle mieheni lapselle etukäteen anta ohjeita asiasta.

Ap, tapaisin tästedes isää muualla kuin kotonaan...

Vierailija
19/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän on pakko olla provo

Vierailija
20/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelevatkohan he muita vieraita samalla lailla? Aivan sairasta! Meille majoittuu monesti miehen lapset puolisoineen joskus kesällä viikoksikin, mikään ei ole palkitsevampaa kuin se että nauttivat ruuasta ja viihtyvät meillä, verisukulaisia tai ei, rakkaita kaikki!