Olin viikonlopun isäni ja hänen avovaimonsa luona
Olen edelleen ärsyyntynyt ja vähän järkyttynytkin... Vierailuni kesti siis kaksi yötä, tulin perjantaina ja lähdin sunnuntaina.
Heti aluksi isäni avovaimo ilmoitti, että voisin viikonlopun aikana syödä pakkasessa olevaa keittoa, tai tehdä ja ostaa ruuat itse. Leipää saa kuulemma kuitenkin syödä. No sitten kun tuli ruoka-aika, isä ja avovaimo lähtivät pizzalle lähipizzeriaan, kun se on kuulemma heidän perjantain perinne. Minä jäin siis heidän luokseen syömään sitä pakastekeittoa. Muutkin ruokailut menivät tällä periaatteella että jäin heidän luokseen syömään ja he menivät ulos. Ja isä tuli jopa mulle jossain vaiheessa sanomaan, että oon avokkinsa mielestä syönyt liikaa leipää, ja että voisin maksaa siitä.
Valitusta sain kuulla (isäni kautta tietenkin) myös siitä, että sotken ja teen tiskiä, vaikka siivosin jälkeni aina ja esim. tyhjensin ja täytin tiskikonetta. En myöskään saanut käyttää tämän naisen shampoota, koska se on ostettu kampaamosta. Isäni shampoota sain kuitenkin käyttää.
Olin jotenkin järkyttynyt, koska ennen tuota naista isäni luona oli todella rentoa, ja ennen isä on tykännyt, että käyn hänen luonaan. Ja esim. tuo ruokasompailu ei olisi ennen tullut kysymykseenkään. Oli vaan koko ajan sellainen olo, että minua ei haluta sinne. Oli kuitenkin mukava nähdä isää, ja hän vaikutti jopa vähän anteeksipyytelevältä.
Ja siis rahasta ei ole kiinni heillä todellakaan, en tiedä mistä tuo käytös johtui. Vai oliko ihan normaalia? Isä oli kuin eri ihminen, ennen hän oli rento ja hauska, nyt vaan jotenkin etäinen. Harmittaa...
Kommentit (44)
Mieheni isän vaimo on yhtä moukkamainen. Heillä vieraillessa ruuat maksamme ja laitamme aina itse. Mitään vieraanvaraisuutta ei ole, edes kahveja ei rouva jaksa keittää. Valittaa jaksaa kuitenkin kaikesta mahdollisesta. Meidän luona käydessä kuitenkin kelpaa täyden palvelun ruokailut viineineen ja jälkiruokineen. Viimeksi heittivät meidät pihalle kun heillä tulikin jotain muuta menoa. Mieheni isä on täysin tossun alla, jotenkin säälittää. Itse päätin etten heitä enää passaa, jos tulevat käymään voin teekupposen tarjota, mutta mitään ruokia en ala laittamaan.
Soita isällesi ja kiitä vierailusta kun oli niin kivaa istua yksin isäsi luona ja syödä kuivaa leipää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ap:lla on avomies, voi hän kutsua isänsä kylään ja kohdella häntä samalla tavalla. Syy on tietysti sitten avomiehen.
Niin, onhan se mahdollista että puoliso vain on rohkeampi asettamaan rajat ja kannustanut, kun toinen on selän takana valittanut kaikesta rahanmenosta sun muusta, tai vain on helppo pistää toisen syyksi.
t. syntipukki miesystävälle moneen asiaan
Pillu on tärkeämpi kuin aikuisen tyttären vierailu kerran vuodessa!
Jos sinulla oli aikaisemmin ihan ok välit isäsi kanssa niin kai voit sanoa hänelle OMALLE ISÄLLE että pahoitit mielesi ja kohtelu oli ala-arvoista :(
Jos nyt katkaiset välisi isääsi niin se uusi eukko saa mitä haluaa eli sinut pois isäsi elämästä.
Uusi naisystävä on mustasukkainen ämmä! Ja isäsi on täysi tossu...