Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin viikonlopun isäni ja hänen avovaimonsa luona

Vierailija
23.08.2016 |

Olen edelleen ärsyyntynyt ja vähän järkyttynytkin... Vierailuni kesti siis kaksi yötä, tulin perjantaina ja lähdin sunnuntaina.

Heti aluksi isäni avovaimo ilmoitti, että voisin viikonlopun aikana syödä pakkasessa olevaa keittoa, tai tehdä ja ostaa ruuat itse. Leipää saa kuulemma kuitenkin syödä. No sitten kun tuli ruoka-aika, isä ja avovaimo lähtivät pizzalle lähipizzeriaan, kun se on kuulemma heidän perjantain perinne. Minä jäin siis heidän luokseen syömään sitä pakastekeittoa. Muutkin ruokailut menivät tällä periaatteella että jäin heidän luokseen syömään ja he menivät ulos. Ja isä tuli jopa mulle jossain vaiheessa sanomaan, että oon avokkinsa mielestä syönyt liikaa leipää, ja että voisin maksaa siitä.

Valitusta sain kuulla (isäni kautta tietenkin) myös siitä, että sotken ja teen tiskiä, vaikka siivosin jälkeni aina ja esim. tyhjensin ja täytin tiskikonetta. En myöskään saanut käyttää tämän naisen shampoota, koska se on ostettu kampaamosta. Isäni shampoota sain kuitenkin käyttää.

Olin jotenkin järkyttynyt, koska ennen tuota naista isäni luona oli todella rentoa, ja ennen isä on tykännyt, että käyn hänen luonaan. Ja esim. tuo ruokasompailu ei olisi ennen tullut kysymykseenkään. Oli vaan koko ajan sellainen olo, että minua ei haluta sinne. Oli kuitenkin mukava nähdä isää, ja hän vaikutti jopa vähän anteeksipyytelevältä.

Ja siis rahasta ei ole kiinni heillä todellakaan, en tiedä mistä tuo käytös johtui. Vai oliko ihan normaalia? Isä oli kuin eri ihminen, ennen hän oli rento ja hauska, nyt vaan jotenkin etäinen. Harmittaa...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs palstamammojen kelkat nyt on kääntänyt? Ei ole montaa päivää siitä, kun kaikki komppasivat yhtä äitipuolta, ettei tämän tarvitse osallistua nyksänsä ja nyksän eksän lapsen kustannuksiin eikä ostaa edes suklaapatukkaa sille kakaralle. Nythän on kääntäen kyse samasta asiasta ja yhtäkkiä onkin ihan kaameeta, kun "äitipuoli" ei halua maksella nyksänsä eksän lapsen ruokaa.

Mitä sä horiset? Onhan siellä isäkin, miksi se avovaimon kukkarosta menisi?

Vierailija
22/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käyt? Jos olet jo 25v...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ap:lla on avomies, voi hän kutsua isänsä kylään ja kohdella häntä samalla tavalla. Syy on tietysti sitten avomiehen.

Vierailija
24/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tän on pakko olla provo

No niinhän se on, en tiedä, mistä sen heti haistoikin, mutta saahan tästä keskustella silti. Vastaavia tilanteita kun valitettavasti sattuu.

Vierailija
25/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 25v yökyläilee vielä isällään? Olisit käynyt päiväsellä pyörähtämässä niin olis varmaan ollut ok!

Vierailija
26/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelevatkohan he muita vieraita samalla lailla? Aivan sairasta! Meille majoittuu monesti miehen lapset puolisoineen joskus kesällä viikoksikin, mikään ei ole palkitsevampaa kuin se että nauttivat ruuasta ja viihtyvät meillä, verisukulaisia tai ei, rakkaita kaikki!

Isän puoliso luultavasti tekee eron kutsuttujen ja itsensä kutsuneiden vieraiden välille. Mutta samaa mieltä, sairasta käytöstä. Enkä voi mitenkään ymmärtää isääkään, joka tulee sitten toisen käskystä pyytelemään jotain leipämaksua. Kuulostaa ihan siltä, että voiko olla tottakaan.

Vierailija
27/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu isääsi luoksesi kylään ja tehkää siitä oma uusi perinteenne. Elämäntilanteet muuttuvat ja suhteet muovautuvat joskus sen myötä uusiksi. Enkä sano tätä vähääkään tuota tilannetta puolustellen, vaan ihan realistisesti.

Tosiaan näin. Ja muista olla itse kohtelias emäntä. Tee hyvää ruokaa tai pyydä mukaan ravintolaan, kerro kuinka toivot että vieraasi tuntevat olevansa tervetulleita. Jos ihmisillä päässä yhtään raksuttaa, niin tajuavat kyllä sen oman moukkamaisen käytöksensä.

Voi olla että äitipuoli on kauhuissaan miettinyt saavansa jonkun jatkuvasti loisimassa olevan riippakiven taakakseen, ehkä ajatteli pistävänsä heti rajat jatkoa varten. Taisi vaan mennä liian pitkälle ja sortui huonoon käytökseen. Pitäisi kuitenkin muistaa, että hyvät ihmissuhteet vaativat myös jonkinlaisen panostuksen. Itse en kehtaisi noin kohdella sen enempää vierasta kuin sukulaistakaan. Ehkä sitten jos näyttäisi siltä että joku on jatkuvasti pelkästään loisimassa, saattaisi jonkinlainen palautus arkeen olla tarpeen.

Vierailija
28/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sai sinut viihtymään koko viikonlopun? Menitkö kutsuttuna vai itsesi kutsumana?

Vierailija
29/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta. 25-vuotias itkee vierailusta isänsä luona, mikset lähtenyt kotiisi, jos oli noin vaikeaa.

Vierailija
30/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 25v yökyläilee vielä isällään? Olisit käynyt päiväsellä pyörähtämässä niin olis varmaan ollut ok!

:D olipas vitsikäs kommentti. En ole ap,mutta kyllä mun vierailut vanhemmille kestää aina vähintään parin yön yövierailun. Ei sitä Katsos 8 h ajamisen jälkeen jaksa puolen tunnin kahvittelun jälkeen lähteä ajamaan heti takaisin seuraavat 8h. Kaikki eivät asu vanhempiensa naapurissa.

Vierailija
31/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän puoliso on ihan samanlainen. Asun aika kaukana, mutta yötä en koskaan ole (menen esim. veljelle sitten yöksi), enkä kyllä varmaan edes saisi olla jos haluaisin. Hyvä kun kahvilla kehtaa silloin tällöin käydä kun tulee olo, että ei olla tervetulleita. Eli kyllä tällaisia ihmisiä oikeasti on.

PS. Ollaan viety pullat mennessämme monta kertaa, niistäkin on tullut valitusta, että vääränlaisia...

Vierailija
32/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Ap sinun kannattaisi soittaa isällesi ja kysyä, että haluaako hän enään sinun käyvän kylässä. Sen jälkeen sitten kertoisit omat tuntemuksesi ettet tuntenut itseäsi tervetulleeksi. Kysyisin myös, että jääkö muutkin vieraat yksikseen sinne asuntoon, kun isäntäväki lähtee pitsalle.

Tuo kirjoittamasi kohtelu oli todella törkeää ja nimenomaan isäsi puolelta. Isäsihän olisi pitänyt kaiken järjen mukaan haluta viettää aikaa kanssasi ja tarjota pitsat ja laittaa sulle hyvää ruokaa.

Onko isäsi käynyt luonasi kyläilemässä? Miten olette silloin hoitaneet ruokapuolen ja siivoukset?

Vierailija
33/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien nuorten aikuisten lasteni isän avokki kyttää tarkasti, ettei isä maksa lapsille mitään eikä anna heille rahaa. Lounas tarjotaan pari kertaa kuussa,  mutta muutoin ei mitään. Avokki istuu lasten isän lompakon päällä ja mies antaa sen tapahtua. Eihän  miehellä tietenkään mitään velvollisuuttakaan ole kustantaa aikuisille lapsilleen mitään, mutta en voi olla ajattelematta, että siinä vaiheessa kun heidän mahdolliset tulevat lapsensa ovat aikuisia, onko miehellä selkärankaa kieltäytyä myös näiden lasten avustamisesta. Tai muistaako avokki oman käyttäytymisensä.

Vierailija
34/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailu oli siis etukäteen sovittu, yhdessä sovimme, että tulen käymään. En ollut käynyt isäni luonna vuoteen. Avovaimo muutti isäni luokse puolisen vuotta sitten. Eli viimeksi kun kävin, ei vielä asunut siellä. Isäni asuu siis eri paikkakunnalla, kuin minä, siksi jäin yöksi. Ja minusta on muutenkin ihan normaalia, että vielä aikuisenakin vieraillaan joskus omien vanhempien luona, ja ollaan yötä.

Eniten ehkä häiritsi koko jutussa juuri se, että isäni oli kuin eri ihminen... Ennen hän on ollut aina todella avoin ja rento ja kysellyt kaikkea. Ehkä pitäisi kysyä häneltä, että mistä tuo viikonloppuinen johtui. En vaan tiedä, miten ottaisin sen puheeksi. Ei ainakaan ihan heti tee mieli mennä uudestaan kylään. Harmittaa, jos tuo isän parisuhde on muuttanut hänet pysyvästi tuollaiseksi. Meillä on ollut aina tosi hyvät välit.

Ap

Vierailija
35/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kysyä suoraan molempien kuullen, että hei, oletteko tosissanne kun minä tulen kylään ja vuosi sitten viimeksi nähnyt isääni niin te luikitte kahdestaan pitsalle ja ette edes kysy minua mukaan? Eihän tuo ole teiltä normaalia käytöstä vaan törkeän epäkohteliasta käytöstä? Onko tarkoitus etten tulisi enää kylään ja välit isän kanssa menisivät pilalle? Kenen idea?

Ja tuo leivästä mussuttaminen on ihan naurettavaa, onko teidän rahat loppu ja miten teillä on sitten varaa käydä kolme kertaa ulkona syömässä viikonloppuna? Ettekä kertaakaan kysynyt minua mukaan? Voisiko joku nyt kertoa mikä on homman nimi vai onko tämä provo?

Vierailija
36/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi isäsi kanssa. Kerro ettet tuntenut oloasi tervetulleeksi, koska poistuivat paikalta, ym laskivat leipiä. Kerro, että haluaisit tavata isää jatkossakin. Kysy isältä miten tapaamiset jatkossa sovitaan?

Me olemme jo aikuisia ja meillä on omat perheet. Kun vierailemme minun tsi mieheni vanhempien luona on meille aina ruoka valmiina koko porukalle tulopäivänä. Muina päivinä autamme ruoan valmistamisessa. Ja aina tiskaamisessa, jälkien korjaamisessa ym.

Välimatkaa on 600 km/ siivu, joten joo jäämme yöksi. Meidän molempienvanhmat asuvat vielä toistaiseksi lapsuudenkodeissamme.

Tuliaiseksi viemme kukkia/viiniä/ kynttilöitä/...

Anoppi ainakin loukkaantuisi verisesti jos veisimme ruokaa.

Ja toimii myös toisin päin. Kun meidän vanhempamme tulevat tänne etelään saavat he "täysihoidon".

Vierailija
37/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyytäisin isän ja avovaimon kylään ja iskisin käteen hinnaston. Kahvi ilman maitoa 1e,maidolla 1,2e. Itse söisin tietty herkkuja.

Kyllä,osaan v*ttuilun

Vierailija
38/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös sama tilanne. Ei ole kahteen vuoteen tarvinnut käydä lapsuudenkodissani. Äitini äkillisen kuoleman jälkeen murtunut isäni löysi puolen vuoden jälkeen naisystävän joka alussa vaikutti mukavalta. Kun muuttivat yhteen, alkoi isän eristäminen muusta perheestä. Yhdessä tekevät kaiken hammaslääkärikäynneistä lähtien, joten arvata saattaa että eivät isän puolen suvun luona ehdi kyläilemään. Kun itse erehdyin kyläilemään, eivät ehtineet kumpikaan kaffepöydän ääreen istumaan ja eipä ollut mitään varaa tarjotakkaan. Nykyään isä soittelee harvakseltaan ja pahoittelee että ei olla nähty ( *juuri kyllä tästä teidän ohi ajettiin mutta oltiin juuri ostettu maitoa kaupasta ja se olisi mennyt huonoksi jos oltaisiin pysähdytty kahville*) . Elämä on täynnä valintoja, isäni on tehnyt omansa, minä olen tehnyt omani. Onneksi pojillani on isänsä puolelta aktiiviset isovanhemmat, eivät ole vaarin perään kysellet.

Vierailija
39/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei pitäis olla enää aikuisena ihmisenä mitään tarvetta päästä isäs nurkkiin luuhaamaan. Jätä isäs rauhaan, aikuinen ihminen!!!

Vierailija
40/44 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen ärsyyntynyt ja vähän järkyttynytkin... Vierailuni kesti siis kaksi yötä, tulin perjantaina ja lähdin sunnuntaina.

Heti aluksi isäni avovaimo ilmoitti, että voisin viikonlopun aikana syödä pakkasessa olevaa keittoa, tai tehdä ja ostaa ruuat itse. Leipää saa kuulemma kuitenkin syödä. No sitten kun tuli ruoka-aika, isä ja avovaimo lähtivät pizzalle lähipizzeriaan, kun se on kuulemma heidän perjantain perinne. Minä jäin siis heidän luokseen syömään sitä pakastekeittoa. Muutkin ruokailut menivät tällä periaatteella että jäin heidän luokseen syömään ja he menivät ulos. Ja isä tuli jopa mulle jossain vaiheessa sanomaan, että oon avokkinsa mielestä syönyt liikaa leipää, ja että voisin maksaa siitä.

Valitusta sain kuulla (isäni kautta tietenkin) myös siitä, että sotken ja teen tiskiä, vaikka siivosin jälkeni aina ja esim. tyhjensin ja täytin tiskikonetta. En myöskään saanut käyttää tämän naisen shampoota, koska se on ostettu kampaamosta. Isäni shampoota sain kuitenkin käyttää.

Olin jotenkin järkyttynyt, koska ennen tuota naista isäni luona oli todella rentoa, ja ennen isä on tykännyt, että käyn hänen luonaan. Ja esim. tuo ruokasompailu ei olisi ennen tullut kysymykseenkään. Oli vaan koko ajan sellainen olo, että minua ei haluta sinne. Oli kuitenkin mukava nähdä isää, ja hän vaikutti jopa vähän anteeksipyytelevältä.

Ja siis rahasta ei ole kiinni heillä todellakaan, en tiedä mistä tuo käytös johtui. Vai oliko ihan normaalia? Isä oli kuin eri ihminen, ennen hän oli rento ja hauska, nyt vaan jotenkin etäinen. Harmittaa...

Mitä ruokia ja juomia veit mökille mukanasi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi