Juopot tuntuvat saavan suomessa helpoimmin eläkepäätöksiä
Vaikka olisi kuinka monta fyysistä ja henkistä sairautta niin ei millään saa eläkepäätöstä. Sen sijaan juopolle jollain syyllä eläkepäätös helposti heltiää. Onko muut huomanneet samaa?
Kommentit (18)
Kas kun alkoholismi tuo mukanaan monia tappavia sairauksia. Siellä voi olla sydän tiltissä tai maksa. Sulla vissiin viiraa vaan päässä. Siihen ei kuole. Mene kiltidti töihin vaan.
Pitää paikkansa koska se juoppous ei ole ainut vika vaan se viina on aihuttanut niin monta sairautta lisää. Ja usein päässäkin vippaa muukin kuin se viina.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet eläkettä hakenut? En ole huomannut samaa.
Tarpeeksi kauan. Eipä ole töitä mihin mennä.
Eipä niistä juopoista töihin ole. Parempi että siivotaan pois eläkkeelle tilastoja rumentamasta.
Eläkkeelle ei kyllä enää kukaan helposti pääse. Pitää olla pitkä sairashistoria takana ja jos pääsee sittenkään.
Valitse sinäkin alkoholismi, se on avain onneen (eläkkeeseen).
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle ei kyllä enää kukaan helposti pääse. Pitää olla pitkä sairashistoria takana ja jos pääsee sittenkään.
Ai. Tiedän vain oikeasti sairaita, jotka ovat joutuneet eläkkeelle, kun ovat olleet työkyvyttömäksi. Ei eläkkeelle kuulukaan "helposti päästä".
Minusta nuo rantojenmiehet pitäisikin kaikki siirtää eläkkeelle. Suurimmalla osalla eläke on minimi ja ei se yhteiskunnalle yhtään enempää maksa kuin kaikenlaisten tukien ja byrokratian hampaissa roikkuminen. Sama raha se kuitenkin on, mutta selvemmin ja ilman byrokratiaa. Vaikka ne lopettaisi ryyppäämisen/sekakäytön, niin suurimmalla osalla aivot on niin pilalla, ettei niistä työkykyisiä kuitenkaan tulisi.
Ja alkoholismi on sairaus. Se on siinä sairaus kuin muutkin. Omilla toimilla voi sen syntyyn vaikuttaa, mutta niin voi monen muunkin. Rintasyövällä on yhteys synnytysten määrään, keuhkosyöpä tupakointiin, suolistosyöpä ravintoon, diabetes ruokavalioon jne. Eikö se ole tutkittu, että jos sattuu olemaan se alkoholigeeni, niin jää koukkuun tosi helposti verrattuna siihen, jolla ei geeniä ole? En minä juoppoja puolustele, mutten jaksa tuomitakaan liikoja, kun en itse ole samaa tilannetta kohdannut. Omassa lähipiirissä ei ole alkoholisteja, mutta laajennetusti suvussa on (setä, miehen veli, yhden tädin mies ja kuulemma mummun pari veljeä oli deekuja aikoinaan). Eipä taida suomalaissukua olla, jossa ei yhtään alkoholistia ole.
Mitenhän noi romanit aina pääsee eläkkelle? Kaikki ovat kuitenkin terveitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo rantojenmiehet pitäisikin kaikki siirtää eläkkeelle. Suurimmalla osalla eläke on minimi ja ei se yhteiskunnalle yhtään enempää maksa kuin kaikenlaisten tukien ja byrokratian hampaissa roikkuminen. Sama raha se kuitenkin on, mutta selvemmin ja ilman byrokratiaa. Vaikka ne lopettaisi ryyppäämisen/sekakäytön, niin suurimmalla osalla aivot on niin pilalla, ettei niistä työkykyisiä kuitenkaan tulisi.
Ja alkoholismi on sairaus. Se on siinä sairaus kuin muutkin. Omilla toimilla voi sen syntyyn vaikuttaa, mutta niin voi monen muunkin. Rintasyövällä on yhteys synnytysten määrään, keuhkosyöpä tupakointiin, suolistosyöpä ravintoon, diabetes ruokavalioon jne. Eikö se ole tutkittu, että jos sattuu olemaan se alkoholigeeni, niin jää koukkuun tosi helposti verrattuna siihen, jolla ei geeniä ole? En minä juoppoja puolustele, mutten jaksa tuomitakaan liikoja, kun en itse ole samaa tilannetta kohdannut. Omassa lähipiirissä ei ole alkoholisteja, mutta laajennetusti suvussa on (setä, miehen veli, yhden tädin mies ja kuulemma mummun pari veljeä oli deekuja aikoinaan). Eipä taida suomalaissukua olla, jossa ei yhtään alkoholistia ole.
Samaa mieltä, mutta sen verran kommentoin, että rintasyöpää tuskin pystyy estämään oikealla lapsiluvulla tai lapsettomuudella. Ja kaikissa mainitsemissasi sairauksissa vaikuttaa myös muut tekijät, ei niitä pysty 100% omilla toimillaan estämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta sen verran kommentoin, että rintasyöpää tuskin pystyy estämään oikealla lapsiluvulla tai lapsettomuudella. Ja kaikissa mainitsemissasi sairauksissa vaikuttaa myös muut tekijät, ei niitä pysty 100% omilla toimillaan estämään.
Ei kai kirjoittaja niin väittänytkään?
Mulle ainakin sanottiin, ettei sairaseläkekkeeseen ole mitään mahdollisuutta liiallisen alkoholin käytön takia.
Suomi on juoppojen hyysäysmaa. On katkoja, terapeuttia, ohjaajaa, lääkäriä, sairaanhoitajaa, tukiasuntoa ja ymmärtäjää.
Vituttaa. Itselläni todellakin on juoppoja lähipiirissä ja muissa sukulaisissa. Ai niin mutta kun on se geeni. Olkoon sairaus, mutta mä en jaksa ymmärtää.
Jollain on syöpä. No, soitteleeko se öisin ja solkottaa. Kaatuileeko tiedottomana, vittuileeko, hakkaako, tappaako, jättääkö lapset heitteille? Niin mutta kun on se geeni.
Kiitos vihjeestä. Toivottavasti maksa kestää eläkepäätökseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän noi romanit aina pääsee eläkkelle? Kaikki ovat kuitenkin terveitä ihmisiä.
Niillä on heikko selkä.
Se johtuu siitä, ettei niiden odoteta elävän pitkään. Vähemmän sairaiden roikuttaminen työttömyystuella tulee halvemmaksi, siksi niin tehdään.
Kuinka kauan olet eläkettä hakenut? En ole huomannut samaa.