Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa valtakunnallinen valmiusharjoitus +saksalaisia kehoitetaan varaamaan ruokaa & vettä hätätilan varalle - mitä ihmettä!?

Vierailija
23.08.2016 |

Tarkoittaako, että viranomaiset tietävät jotain mitä me ei tiedetä??

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tää syyskuun jihad?

Vierailija
62/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on kotivara ja ollut ilman varoituksiakin. Ja on käteistä rahaa, vettä varastoituna, lisäksi vedensuodattimia, vedenpuhdistustabletteja, veivattava radio/kännykkälaturi, kalastus- ja metsästystarvikkeita, luvallinen ampuma-ase, jousiaseita ja  nuolia, lääkkeitä, ensiaputarvikkeita, sisällä varaava takka ja ulkona kaasugrilli ja puulämmitteinen grilli, polttopuita, varakaasua, varapolttoainetta autoon, teltta, makuupusseja, muita retkeilytarvikkeita, jos tarvii lähteä evakkoon tai maanpakoon .... ei tule ihan heti hätä käteen, jos muutaman päivän on sähköt pois tms. Mutta tiedän kyllä kavereissa niitäkin, joilla on jääkaapissa valojen lisäksi ketsuppipullo ja jotain soijakastiketta ja ehkä siideritölkki ja joku mutterikeitin pöydällä. Käydään aina ulkona syömässä, kotona ei tehdä käytännössä mitään eikä kotona osata mitään. Tabletti tai puhelin on ainoa käyttöesine taloudessa. 

Hahaha, jotenkin naurattaa tämä kun asun kerrostalossa. Mihinköhän tuollaiset varastoisin? Ei ole grilliä partsilla kun siellä ei saa grillata eikä ole lasitettu partsi joten ei voi säilyttää tavaraa jne. Eipä tässä pikkukolmiossa ole tilaa kuin pienelle pakastimelle ja kuivaruokakaappi tietenkin täynää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää enemmän miten ihmiset voivat olla niin älyttömiä lampaita, ettei tällaista kotivaraakaan osata ajatella itse, vaan hankitaan vasta kun mediassa käsketään ja suurinpiirtein uhataan sodalla... Ettekö te oikeasti koskaan ajattele itse??

Suomessa on ollut jo vuosikymmeniä suosituksena vähintään viikon kotivara jokaisessa perheessä. Myös netistä löytyy paitsi virallinen kansallinen suositus listattuna, myös monta muuta esimerkkiä siitä, mitä kotivara voisi sisältää. Ja silti aiheen pompatessa hetkeksi mediassa pinnalle, löytyy tuhansittain ihmisiä, jotka silmät pyöreinä ja sormi suussa ihmettelevät, että "pitääkö meidän nyt ostaa kolme purkkia appelsiinimehua yhden sijaan, ja mitä jos joku ei tykkää syödä säilykepapuja?"

Oikeasti, aikuiset ihmiset! Te ette ole lapsia, te ette ole lampaita! Ottakaa itse vastuu elämästänne, käyttäkää omaa päätänne, ottakaa itse asioista selvää!

Lampaita täällä ollaan kuule oltu jo pidemmän aikaa.

BÄÄÄÄ 🐑

Vierailija
64/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako, että viranomaiset tietävät jotain mitä me ei tiedetä??

Kyl, kyl! Täällä on ketju Kotivara. Se on aloitettu siihen aikaan kun Räsänen oli sisäministeri ja ministeriöissä tehtiin suunnitelmia muun muassa 80 000 turvapaikanhakijan majoittamisen suhteen per jokainen ELY-keskus.

Vierailija
65/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy en mä halua että jotain tapahtuu :(

T. Saksamamma

Vierailija
66/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni kaveri joutu nyt kertaamaan ja en puhu parista kaverista vaan noin 10-15 

Vierailija
67/72 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on pakastin täynnä ruokaa , muutakin kuin marjoja.Hädän tullen vähemmänkin täydellinen ruoan koostumus kelpaa kunhan saa jotakin syödäkseen.

Minulla oli ennen hätävarana viljatuotteita, kuten purkkikaupalla koffia ja Smirnoffia, ovat vain niin kalliita nykypäivänä, että ei sellaisia hätävaroja kannata hankkia

Vierailija
68/72 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/72 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme luonnonlähdettä joissa juomakelpoista vettä noin 500 metrin säteellä, lähimpään kämpän rajalta 80 metriä. Viikon sapuskavarat, vuoden polttopuut & iso leivinuuni kuumavesisäiliöllä.

Asekaapissa pumppuhaulikko, 6.5mm ja 9.3mm kivääri + pienoisrevolveri loukkulopettajaisia varten. Jokaiseen sopiva määrä erilaisia patruunoita ja taito käyttää jokaista "enemmän kuin poliisisetä tykkäisi kansalaisen osaavan".

Vierailija
70/72 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat on tienneet nää jutut jo pari vuotta sitten:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4240869/ketju/kotivara_kuntoon_nyt_kaupa…

Ei tainnu sillonkaa kriisi iskeä.

Vierailija
71/72 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/72 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up