Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka runsas vuoto on normaalia loop-toimenpiteen jälkeen?

Vierailija
22.08.2016 |

Kävin tänään loopissa ja nyt on viidessä tunnissa tullut verta jo yksi side täyteen. Vessassa käydessä vesikin värjäytyi kirkkaan punaiseksi. Vuotoa on ollut koepalojenkin jälkeen tietty, joten en haluaisi hätiköidä ja soitella sairaalaan. Luin kuitenkin netistä enimmäkseen verensekaisista tai niukasta vuodosta. Mitkä teidän kokemukset asiasta on, onko tämä vielä normaalia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin käymään parin päivän päästä poliklinikalla, kun verta tulla lorahti runsaamman puoleisesti.  Odottele nyt vielä kun vasta tänään toimenpide tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle piti laittaa caprilon-tamponi, kun vuoto ei tyrehtynyt millään vielä kahdenkaan viikon päästä.

Vierailija
4/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loopkonisaation jälkeen vuosi verta ihan kaatamalla 3 viikkoa. Välillä vuoto vähän rauhoittui, tyyliin pariksi päiväksi, kunnes tuli taas isoja määriä verta.

Vierailija
5/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: mitä poliklinikalla tehtiin?

4: loppuiko vuoto itsestään?

Ap.

Vierailija
6/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
10/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli vuotoa välillä todella paljon. Sit muutamakin päivä taukoa ja taas... Kesti noin 3 viikkoa -vaikea sanoa, kun alkoi sit jo kuukautisetkin.

Loppui ihan itsestään.

Käy ihmeessä gynellä jos vuotaa runsaasti. Kait siellä joku suoni on jäänyt auki. Mut viidessä tunnissa yksi side??? Mitä se muka on... Mulla menee menkoissakin pahimmillaan iso tamppooni JA side alta 2 h...

Vierailija
11/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jo toimenpiteen lopuksi yritettiin polttaa verisuonia pitkän aikaa kun vuotoa tuli niin paljon, mutta kaikkea ei saatu poltettua. Sain sitten jotain lääkettä mukaan joka jotenkin vaikuttaa verenvuotoon (en muista mitä) ja ohjeet olla seuraavana päivänä yhteydessä jos ei yhtään helpota. Runsaskin verenvuoto on siis mahdollista, mutta fiksu lääkäri olisi voinut varautua tähän jo vastaanotolla esim em. tavoilla.

Makoilin toimenpiteen jälkeen paikallani, verestä muodostui jättimäinen hyytymä joka varmasti osaltaan auttoi tyrehdyttämään verisuonia. Jos vuoto jatkuu pitkään kirkkaan punaisena eikä muutu ruskeaksi mömmöksi, sitten verisuonet on edelleen "auki" ja siihen voi jo tarvita apua polilta taas.

Vierailija
12/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/19 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas ja miksihän kommentteja ei näkynyt päivityksestä huolimatta ennen kuin uppasin.

Kiitos vastauksista. Minulla ei ole mekkoja ollut vuosiin ja silloin kun on ollut, niin periaatteessa yksikin side olisi riittänyt koko päiväksi, joten ehkä huolestuin turhaan. Toinen side oli täynnä jo kahdessa tunnissa. Operaation jälkeen vuotoa ei kyllä hetkeen tullut. Kotona vasta alkoi.

Täytyy seurailla, alkoi vain mietityttämään kun sanoivat, että jos on kuukautisia runsaampaa niin soittoa sinne.

Vierailija
14/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tänään soitan ja ainakin kysyn asiasta.

Eilen illalla ajattelin, että tämä varmaan tästä vähenee jo, mutta yön aikana oli valunut siteen läpi patjaan ja äsken vessassa tuli kyllä niin paljon verta, että hyvä että pääsin pöntöltä ylös.

ap.

Vierailija
15/19 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille soitettu ja käyty. Haava oli auennut ja alkanut vuotamaan. Lääkäri jollain tökki kiinnemmäs ja laittoi caprilon-tamppoonin. Jos alkaa vielä vuotamaan niin takaisin ja sitten poltetaan kiinni.

Vierailija
16/19 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän nyt tännekin tilanteen vielä, jos joku muu sattuu olemaan joskus samassa tilanteessa ja googlaamaan.

Caprilon-tampoonin pois oton jälkeen vuoto alkoi taas ja runsaampana kuin aikaisemmin. Jouduin lähtemään päivystykseen ja haavaa poltettiin kiinni.

Eli runsas vuoto ei kuulu asiaan, näin sanoi lääkäri. Vähäinen, ruskeahko/verensekainen vuoto on normaalia, mutta jos tarvitsee käydä parin tunnin välein vaihtamassa sidettä siksi, että se on täynnä, niin lääkäriin.

ap.

Vierailija
17/19 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne vielä tämän hetkistä menoa, koska en löytänyt tarkempaa kertomusta tästä. Polttamisen jälkeen vuoto oli enää rusehtavaa ja niukkaa kunnes 2 viikkoa myöhemmin alkoi rupi irtoamaan ja siitä oli kyllä varoiteltu, että vuotaa hetken runsaammin. En kyllä ollut varautun tällaiseen. Rusehtava vuoto muuttui verisemmäksi kahden päivän ajan ja sitten rupi irtosi kunnolla. Satuin itse makoilemaan sohvalla, kun tunsin, että nyt tulee kyllä jotain reilummin. Nousin ja juoksin vessaan ja siinä ajassa verta oli valunut vaatteiden läpikin jo. Vessassa lorisi pönttöön paljon ja tuli isoja hyytymiä. Vuotoa jatkui todella runsaana puolisen vuorokautta ja sitten sen hiljalleen loppui seuraavat puoli vuorokautta. Seuraavan viikon vuoti vielä verta hiljakseen. Vuoto muuttui neljännelle viikolle taas rusehtavaksi. Välillä enemmän ja välillä tulee vähemmän. Vuotoa on ollut jo 4viikko ja 2 päivää. Papereissa taisi lukea, että vuotoa on noin 3 viikkoa, mutta jossain muualla luki että vuoto kestää 3-6 viikkoa. Loppumista odotellessa....

Vierailija
18/19 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron itsekin nyt omaa tuoretta kokemustani:

Ensimmäiset päivät loop-hoidon jälkeen oli niukkaa pientä tuhruttelua joka loppui kokonaan; kunnes 1,5viikon kohdalla alkoi verihelvetti ":D". Olen nyt viikon ajan vuotanut kuin reiluissa kuukautisissa konsanaan, kellon ympäri. Ensimmäisenä päivänä tämän alettua tuli ihan siteestä läpi asti holahtaen muutaman kerran kun nousin ylös, en ollut varautunut siihen että meininki on niin että pönttöön asti lorisee 😅 ... No nyt ei enää ole niin hullua enää, mutta ei kyllä useempaa tuntia perussidettä voi käyttää tai tulee yli äyräiden.. mahassa muljuu välillä kuin menkkojen aikaan muttei sen isompia kipuja. Välillä tuntuu että meinaa heikottaa, tiedä sitten onko kyseessä vaan ajatus tästä runsaasta vuotamisesta vai vaikuttaako raskausaikani anemia ja paskat ferritiini arvot tähän vieläkin (synnytin vajaa 6kk sitten).

Olisipa tämä jo pian ohi.

Vierailija
19/19 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia!?