aarteet löydettiin roskiksista! miksi teit näin?
Satojen eurojen käyttökelpoiset lelut, kirjat ja muut esineet oli heitetty roskiin!
Kuka on noin idiootti että heittää hyvää tavaraa roskiin?
Mm. Playstation pelejä ja vaikka mitä.
Lisäksi elektroniikkaa oli heitetty.
Senkään paikka ei ole sekajätteessä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ap, et miten nää aarteet löysit? Oliko nää jossain laatikossa roskiksen vieressä vai irrallaan roskasäiliössä vai miten? Teidän talon/naapurin roskiksessa? Miten osasit mennä katsomaan just silloin kun nuo oli roskikseen laitettu (eli eivät olleet hautautuneet muiden alle vielä)?
Aluejätepisteessä.
Yksi juttu näkyi matkan päähän ja mentiin katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa lähteä niitä myymään esim. torissa tai kirpparilla parin kympin tähden.
Varsinkin jos se parikymppiä tulee 1e ja 2e maksavista jutuista. Sitten kun vielä ensimmäiset viisi ostajaa peruu viime tipassa tai ilmoittamatta.
Syyllistyn itsekin välillä tuohon roskiin heittämiseen. Konttiinkin on niin pitkä matka etten pyörällä jaksa tavaroita roudata. Kirpparipöydän kanssa vähän sama.
Ne voi myös olla homeasunnosta hävitettävää tavaraa.
Minä heitän joskus käyttökelpoista tavaraa roskiin. Se joskus on muutaman vuoden välein kun olen säilönyt kaikkea mahdollista kaapeissa odottaen hetkeä kun jaksaa ja on aikaa varata kirppispöytä ja hinnoitella tavarat sinne. Mun tutut on varmaan outoja, kun niille ei tunnu kelpaavan käytetty tavara, vaikka kuinka olis kuin uutta. Heitän roskiin kun kaappeihin ei enää mahdu tai muuten vaan tavarapaljous ärsyttää. Kiettärykseen vien, jos jaksan kantaa, yleensä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetyistä kirjoista ei juuri mitään saa, ellei oikea ostaja osu kohdalle.
Tuli kyllä mieleen, että onko kyseessä hankala ero tai muu riitatilanne ja siksi joku on heittänyt toisen ihmisen tavaroita roskiin. Itse ottaisin tavarat talteen ja kuulostelisin, onko jotain tällaista tapahtunut.
Kyllä nuo kirjat kaupaksi menee.
Olivat kuin uusia.Ei se myyminen niin kivaa ole. Soittoja, yhteydenottoja, tinkimistä, vieraita ihmisiä nurkissa, jne. Viet ja haet kirppikselle ja käyt siistimässä hyllyjä, jne.
Ja mitä se tuotto sitten loppujen lopuksi vaivaan nähden on?
Roskiin vaan ja heippa!
Mä osaan myydä netissä.
Oletpa sinä taitava.
Ei se myyminen mitään amerikantiedettä ole, mutta ei se vaan maksa sitä vaivaa koskaan takaisin.
Kylläpä vaan. Pari klikkausta ja homma hoituu.
Jos jollain on paha kihomato kierre tai lude ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain ei ole itsellä käyttöä niille, joten ne on pyörineet nurkissa ja komeroissa muutaman kuukauden, kunnes omistaja on tajunnut ettei tule ikinä järkkäämään sitä kirpparia mitä oli epämääräisesti suunnitellut, ja sit se on vaan halunnut niistä eroon.
Olis voinu antaa jollekin tutulle lasten tavarat tai ois laittanu ilmoituksen nettiin että hakekaa pois.
No kirppikselle tässä nyt mennään.
Mulla on tuollainen suvun ja kaveriporukan nuorimmainen.... uskomaton määrä roinaa mitä meille halutaan "lapselle antaa". Mihin mä ne voin tukea vuoden kuluttua, kun tutuilla ei enää ole sopivan ikäisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain ei ole itsellä käyttöä niille, joten ne on pyörineet nurkissa ja komeroissa muutaman kuukauden, kunnes omistaja on tajunnut ettei tule ikinä järkkäämään sitä kirpparia mitä oli epämääräisesti suunnitellut, ja sit se on vaan halunnut niistä eroon.
Olis voinu antaa jollekin tutulle lasten tavarat tai ois laittanu ilmoituksen nettiin että hakekaa pois.
No kirppikselle tässä nyt mennään.Kuka haluaa omiin nurkkiinsa epämääräistä sakkia pyörimään? Tai jaksaa niihin typeriin kysymyksiin vastata?
Typerys. Sanoiko joku että omissa nurkissa sakkia pyörisi?
Myydä voi muuallakin.
Niin, että lähden niitä tästä raijaamaan jonnekin, kun roskis on siinä vieressä? Hankin vielä prepeidinkin, kun en omaa numeroni halua jaella?
Ei. Kyllä se on puhdasta välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kyllä mieleen, että onko kyseessä hankala ero tai muu riitatilanne ja siksi joku on heittänyt toisen ihmisen tavaroita roskiin. Itse ottaisin tavarat talteen ja kuulostelisin, onko jotain tällaista tapahtunut.
Olivat kuin uusia.Ei se myyminen niin kivaa ole. Soittoja, yhteydenottoja, tinkimistä, vieraita ihmisiä nurkissa, jne. Viet ja haet kirppikselle ja käyt siistimässä hyllyjä, jne.
Ja mitä se tuotto sitten loppujen lopuksi vaivaan nähden on?
Roskiin vaan ja heippa!
Mä osaan myydä netissä.
Oletpa sinä taitava.
Ei se myyminen mitään amerikantiedettä ole, mutta ei se vaan maksa sitä vaivaa koskaan takaisin.
Kylläpä vaan. Pari klikkausta ja homma hoituu.
Yhteenkään soittoon, viestiin tai sähköpostiin ei tarvitse vastata? Varsinkaan niihin turhiin kysymyksiin vaan se eka on auttamatta se ostaja?
Netissä myyminen se vasta ankeaa onkin. "Ostan, enpäs ostakkaan" "Varaus, voitko mitata, punnita, ja suorittaa rituaalisen puhdistuksen" "voitko tuoda tänne 50km päähän torstaina klo 9"
Sitten saat jonkun kanssa sovittua että no hei tiistaina klo 18, osoitteessa x. Odottelet ja kukaan ei saavu paikalle. Käy joko a) tyyppi ei enää ikinä vastaa sun viesteihin, b) mummon veljen naapurin kissa kuoli tai c) saat jonkun "joo sori, tuun kolmen viikon päästä hakemaan" (ei se tuu)
Joskus päätyy joku ihan oikeasti sun kotiisi asti hakemaan tuotetta niin "saisko tätä halvemmalla".
Annan facebookissa paikkakunnan roskalava-ryhmässä sitten kamaa, ehtona aina että sujuvimman hakijan kanssa, vien kirjastoon kirjoja (meillä on lähikirjastossa sellainen tuo ja vie pöytä)
Hometaloista kyllä joutuu viemään ihan puhtaasti roskiin ns. hyvääkin tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, alkuavustusta ei mamut saa kuin kerran eikä sillä juhlita kovin pitkälle. Itse en ainakaan jollain tonnilla saisi kalusteita, kodin tavaroita ja vaatteita kuin välttämättömimmät. Sitten saa saman toimeentulotuen kuin muutkin.
Höpöhöpö.
Ainakaan Stadi ei kerro julkisesti juuri mitään, mihin _harkinnanvaraista_ toimeentulotukea on annettu, tai varsinkaan kenelle (esim x ℅ mamut, y ℅ muut).
Niin vaan meidänkin pojan 9-v somalikaverilla on uusi IPhone. Ja sisaruksilla kuulemma myös. En minä tiedä kuka ne on maksanut, ehkä työtön isänsä.
Todella pitäisi kertoa enemmän julki, mihin yhteisiä rahoja käytetään. Ei ihme, että moni on tosi vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirppikselle tässä nyt mennään.Kuka haluaa omiin nurkkiinsa epämääräistä sakkia pyörimään? Tai jaksaa niihin typeriin kysymyksiin vastata?
Typerys. Sanoiko joku että omissa nurkissa sakkia pyörisi?
Myydä voi muuallakin.Niin, että lähden niitä tästä raijaamaan jonnekin, kun roskis on siinä vieressä? Hankin vielä prepeidinkin, kun en omaa numeroni halua jaella?
Et taida tajuta että ostaja voi edelleenkin tulla vaikka siihen lähistölle tai kaupan eteen esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat kuin uusia.Kirjat ei mene kaupaksi... nähty on monet kerrat.
Sä et tiedä mitä kirjoja meillä nyt on.
3 eri opettajan ja yhden fyysikon kämppiä tässä viime aikoina tyhjennellyt. Antikvariaatit ei ota kuin upouusia pokkareita ja ikivanhoja keittokirjoja. Grimberin kansojenhistoriaa on kaikilla nurkat täynnä.
Ei roskiin!
Voiko olla niin laiska ettei jaksa netistä etsiä oman alueen lahjoitusten vastaanottajia? Löytyy lukuisia järjestöjä jotka auttavat vähävaraisia, lapsiperheitä jne.
Seurakunnat varmasti tietävät minne lahjoittaa ja auttavat takuulla jos kysyy.
Laiskuutta tuo on, sen puhtaimmassa muodossaan.
Ei mulla ole ollut vaikeuksia myydä. Ostajan kanssa on sovittu koska tulee.
Ei ongelmia.
Vähänkäytetty.fihin ni ei tarvi säätää ostajien kanssa enää.
Itse soitan aina kierrätyskeskuksen hakemaan romuni pois.
Ja täälläkin on kierrätyskeskus olemassa.
Aplodeja!