Päällystättekö kaikki koulukirjat?
Meillä eka lapsi aloitti koulun, ja nyt mietin näinkin hölmöä asiaa! :D vieläkö kirjat on tapana päällystää?
Saimme koululta kehotuksen päällystää joku tietty kirja, mutta entäs nuo muut? Kertokaas miten teillä tehdään :)
Kommentit (12)
Kaikki päällystetään. Lapset eivät kunnolla osaa katsoa kirjojen perään ja repussa ne ottavat myös osumaa ja päällystäminen pidentää kirjojen ikää
Mä olen aina päälystänyt kaikki uudet kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Päällystän vain tehtäväkirjat, en lukukirjoja, joita oppilas ei saa omaksi.
Hyi helvetti miten itsekäs olet. Sitten seuraava lapsi saa sen teidän nyyrikki-reiskan pilaaman kirjan seuraavana vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti miten itsekäs olet. Sitten seuraava lapsi saa sen teidän nyyrikki-reiskan pilaaman kirjan seuraavana vuonna.
Ihan koulun ohjeen mukaisesti jätän noi päällystämättä.
Meillä on pyydetty päällystämään myöskin vain tehtäväkirjat ja vihkot.
Meillä lapsi päällystää itse, koska hän ei ole mikään kädetön Hjördis-Syphilia.
Päällystämme vain kierrätettäviksi annetavat kirjat. Itselle jääviä esim. tehtäväkirjoja ei päällystetä. Jos joku opettaja itsepintaisesti vaatii, lapsi on laittanut paperikannet sellaiseen kirjaan ja perustellut tämän opettajalle ympäristösyillä. Aina on kelvannut.
Päällystän vain ne tekstikirjat, joita ei saa itselle. Ihan sama vaikka ne tehtäväkirjat nuhraantuu ja vähän repeääkin, kun ne nakataan sitten roskiin kuitenkin. Vihkot pysyy siistinä, kun säilyttää kirjan välissä.
Päällystetään kaikki kirjat ja vihkot koulun ohjeen mukaan. Järkevämpää minusta olisi päällystää vain kierrätettävät kirjat.
Päällystän, laitan kulmiin vahvistukset, lisään kansilehteen pahvin jne. ja pyrin varmistamaan, että kirja on jatkossa käyttökelpoinen vielä monelle lapselle. Ihan sama jo käytettyjen kirjojen kanssa.