Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten irtisanoudun?

Vierailija
22.08.2016 |

Työskentelen pienessä yrityksessä, mutta en enää kykene jatkamaan henkilökohtaisista syistä. Minulla ei varsinaisesti ole irtisanomisaikaa, koska teen henkilöstövuokrausfirman kautta hommia tähän yritykseen. En haluaisi jättää työnantajaani pulaan, mutta oman hyvinvointini takia minun on pakko lopettaa työt kyseissä yrityksessä. Ajattelin työskenteleväni paikassa maksimissaan ensi kuun loppuun, jotta minulle löydetään paikkaaja. Tuntuu todella vaikealta löytää sanoja kertomaan, miksi teen näin. En voi kertoa todellista syytä lopettamiseeni. Miten asian muotoilen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uudet haasteet odottavat".

Vierailija
2/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi, eli se välitysfirma, keksii kyllä selitykset. Sinä ilmoitat vain sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi vaikka joku tekosyy että menet hoitamaan sairasta äitiäsi tms.

Vierailija
4/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi sen enempiä selitellä, ilmoitat vain irtisanoutuvasi. Jos joku sattuu kysymään syytä, voit sanoa että henkilökohtaisista syistä, valkoinen valhe on myös sallittu (esim. löysin toisen työpaikan yms).

Vierailija
5/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun siellä työpaikalla tarvitse sanoa mitään. Sanot sen palkanmaksajalle eli vuokratyöfirmalle. 

Vierailija
6/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä joudun sinne firmaan erikseen ilmoittamaan, kun ei se välitysfirma tee muuta kuin maksaa mun palkat. Kaikki muu hoidetaan ihan niinkuin " normaalissa" työsuhteessa.

Oon viikon poissa töistä, mutta en voi vitkutella asian kanssa enää enempää, koska uusi työntekijä pitää löytää ja mä en pysty elämään ajatuksen kanssa, että jatkaisin siellä. Onko asiatonta laittaa pomolle viesti, jossa sanon vaikka, että en pysty jatkamaan ensi kuun loppua pidemmälle? En ole koskaan irtisanoutunut, tämä on ihan uutta minulle.

Vierailija
7/7 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi vaikka joku tekosyy että menet hoitamaan sairasta äitiäsi tms.

Tai kerrot että sinulla alkaa mökin/talonrakennusprojekti , ja olet siten vuoden eteenpäin kiireinen . Sano tulevasi mielellään myöhemmin takaisin .