Ovatko kaikki kolmekymppiset , liikuntaa harrastamattomat naiset sellaisia "taikinavartaloita"?
Olen palannut hetki sitten sinkkuelämään pitkän parisuhteen kariuduttua ja olen muutamaa naista tapaillut. Heillä kaikilla on ollut tuollainen löysä vartalo,vaikka eivät lihavia ole olleetkaan. Ennemminkin hoikkia. Exä tosin on kova urheilemaan, joten olenko vain tottunut liian hyvään ja nyt on näihin laihaläskeihin tyytyminen? Joko se nuoruuden kiinteä vartalo on komekymppiseltä perusnaiselta iäksi kadonnut?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Missäs kondiksessa herra itse on?
Hyvässä kunnossa ollaan. Harrastan liikuntaa useamman kerran viikossa. Ap
Ei se iästä taida riippua. Itse olen nelikymppinen, painan saman kuin kaksikymppisenä, eikä kroppa ole mitenkään muuten muuttunut paitsi iho vähän alkaa rypistyä ja tissit on ilman liivejä vähän vähemmän terhakat kuin nuorena. Mutta en tosiaan näytä sellaiselta "laihaläskiltä" jolla olisi jenkkakahvaa lanteilla ja pursuaisi kainalosta rasvaa tms. Mitat on 165 cm, painoa 51 kg.
Tämähän on päivänselvä asia. Eikä rajoitu naisiin eikä edes tarvitse olla kolmekymppinen. Nuorissa on näitä ihan riittävästi. Jos ei urheile, on pullaa tai luuta ja nahkaa.
Eli naisellisen pehmeä on sun mielestä taikinavartaloita? No, on tässä varmaan vartalotyypilläkin merkitystä. Olen nainen, mutta osa miehistä ovat hyvinkin taikinamaisia huolimatta siitä onko laiha vai paksumpi. Sitten taas osa on kiinteämpiä. Itse tykkään tukevista ja kiinteistä ihmisistä. Lähinnä geenit, liikkuminen/ruumiillinen työ ja hyvä ruoka kombo.
Urheilijalla on urheilijan kroppa. Urheilemattomalla ei! Sun täytyy etsiä itsellesi urheilija jos kaipaat urheilijan kroppaa. Plääh!
#5 jatkaa antamalla vinkin, mistä näkee onko nainen laihaläski vai timmi. Farkut tai muut pitkät ja hyvin istuvat housut sen kertovat. Katso reisiä, tuleeko kankaaseen vaakaryppyjä. Jos tulee, nainen on pullaa. Jos taas löytyy lihasta, kangas pingottuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on päivänselvä asia. Eikä rajoitu naisiin eikä edes tarvitse olla kolmekymppinen. Nuorissa on näitä ihan riittävästi. Jos ei urheile, on pullaa tai luuta ja nahkaa.
Ei se kaikilla näin mene. Osalla on perusrakenne sellainen että lihasta on sen verran liikkumattakin, että se pitää rasvat sopivilla paikoillaan jämäkästi, kunhan sitä rasvaa ei ihan älyttömästi ole (yli 30%). Itsekin olin nuorena sellainen, että vaikka en liikkunut yhtään, näytin todella kiinteältä, jopa treenanneelta, esim. reisissä ja käsivarsissa näkyi selvästi lihakset. Kolmenkympin jälkeen sitten kehonkoostumus kyllä alkoi vähitellen muuttua suuntaan, jossa rasvaprosentti kasvaa ja lihasten osuus vähenee, ja on tullut sellainen löllömpi yleisilme.
Vierailija kirjoitti:
Urheilijalla on urheilijan kroppa. Urheilemattomalla ei! Sun täytyy etsiä itsellesi urheilija jos kaipaat urheilijan kroppaa. Plääh!
Kyllä monilla hoikilla nuorillanaisilla on kiinteät vartalot, vaikka eivät liikuntaa juurikaan harrasta. On nähty ja koettu monet kerrat.
Heh. Mä olen just tuollainen laihaläski, vaikka harrastankin liikuntaa melko paljon. Ikää on tosin jo 40, mutta samanlainen kroppa mulla on ollut 20 v. Lihastakin kyllä löytyy, etenkin jaloista, minkä uskon johtuvan nuoruuden kilpaurheiluharrastuksesta. Mutta vyötäröllä on aina ollut pullaa.
No niinhän se on sekä miehillä että naisilla, että jos ei niillä lihaksilla tee mitään, ei niitä myös juuri ole. Pehmeitähän ne urheilemattomat ihmiset on, vaikka olisivat hoikkiakin.
Kyllä se näin vähän menee... ikävä kyllä. Olen parikymppinen naisen alku joka opiskelee suuren osan vuodesta ja kesäisin tekee töitä. Opiskelun ohella käyn ahkerasti kuntosalilla 4-5 kertaa viikossa, mutta kesän alkaessa ja töihin palatessa aika ei riitä samalla tavalla kuntosalilla käymiseen ja kyllä siinä huomaa yllättävän pian, että kroppassa alkaa tapahtua muutoksia. Itse olisin varmasti aika löysä tapaus 30 kymppisenä jos en liikkuisi. Löysällä en tarkoita läskiä vaan sitä, että en olisi hirveän kiinteä.
Niin. Ehkä nyt tajuat kuinka media ja ympäristö muokkaa käsityksiämme ns. normaalista? Perusnainen on kuitenkin perus, ja joskus sekin on ollut ihanne. Pehmeänä.
Suosittelen sinulle hoikkaa ja kiinteää miestä. Ei ole pullavartaloa.
Mulla on sellainen käsitys, ettei lihasmassa kolmikymppisenä vielä ihan hirveää vauhtia katoa (Korjatkaa jos olen väärässä). Toista se on nelikymppisenä. Täytin just nelkyt, enkä ainakaan itse huomaa vielä eroa, mutta kai se tästä pikku hiljaa lähtee. Siksi mä olen lisännyt lihaskuntoharjoittelun osuutta treenissä ja jättänyt aerobisen vähemmälle.
tikis kirjoitti:
Kyllä se näin vähän menee... ikävä kyllä. Olen parikymppinen naisen alku joka opiskelee suuren osan vuodesta ja kesäisin tekee töitä. Opiskelun ohella käyn ahkerasti kuntosalilla 4-5 kertaa viikossa, mutta kesän alkaessa ja töihin palatessa aika ei riitä samalla tavalla kuntosalilla käymiseen ja kyllä siinä huomaa yllättävän pian, että kroppassa alkaa tapahtua muutoksia. Itse olisin varmasti aika löysä tapaus 30 kymppisenä jos en liikkuisi. Löysällä en tarkoita läskiä vaan sitä, että en olisi hirveän kiinteä.
300-vuotiaat ovat todennäköisesti kuivuneita.
Harrastan liikuntaa ja olen taikinavartalo. Mitäs tähän sanot?
Missäs kondiksessa herra itse on?