Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa nyt toimivia neuvoja laihtumiseen! :(

Vierailija
21.08.2016 |

Olen vuosia ja vuosia jojoillut kymmenen kilon sisällä, normaalipainon ylärajalta lievän ylipainon ylärajalle. Välillä saan jopa vuoden kestäviä tarmonpuuskia, jolloin harrastan liikuntaa ja saan jostain tahdonvoimaa vähentää herkuttelua. Mutta se ei koskaan kestä. Normaalitila minulle on kiireinen ja stressaava elämä, jossa syön miten sattuu, syön iloon sekä suruun enkä ehdi / jaksa harrastaa liikuntaa.

Juuri nyt painoni on taas korkeimmillaan, mittani ovat 166 / 84. Tunnistan jo, että se tarmonpuuska on tulossa, kun vähennän herkkuja ja laihdun. Mutta miten sen saisi tehtyä niin, ettei elämä olisi ihan hirveää (lohtusyöjä ja karkkihiiri kun olen), ja tulokset pysyisivät. Olen jo aiemmin yrittänyt vähittäisiä muutoksia, ja tiedän että jo elintapojen vaiheittainen järkeistäminen saa painon putoamaan. Mitään superdieettejä tai kuntokuurirääkkejä en edes yrittäisi, sillä niistä nyt ei ainakaan pysyvää elintapaa minulle tule.

Neuvoja, vinkkejä, mitä vaan mitä osaatte antaa! Tarvitsisin kaiken avun mitä vaan voin saada :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsikin jo vhh:n mutta en lähtisi toteuttamaan sitä kuten hän. Kun vähentää hiilihydraatteja, on pakko lisätä rasvaa, reilusti. Rasvapolttoisena on helpompi vastustaa nopeita hiilareita, eli niitä sokeriherkkuja. Vastaukseni on siis LCHF. Itse olen ollut runsasrasvaisella vhh:lla kuutisen vuotta. Olo on hyvä ja kiloja karissut parisen kymmentä eikä yhtään ole tullut takaisin. Entiset mitat oli 166/90 ja nyt 166/69.

Mitään uuden omaksumista tämä ei ole varsinaisesti vaatinut, ainoastaan sen, että korvaa hiilarit rasvalla. Jättää viljatuotteet, riisit, sokerit, perunatkin pois, samoin rasvattomat lihat sekä rasvattomat maitotuotteet ja korvaa ne voilla, oliiviöljyllä, rasvaisella lihalla, täysrasvaisilla maitotuotteilla, kasviksilla, marjoilla. Syö kolmesti päivässä mahan täyteen. Ei ruokailua tarvitse koko ajan miettiä, syö kun tulee nälkä.

Hiilaripolttoisena syön helposti 3000 kcal päivässä, koska pitää syödä välipaloja ja rasvaton ei pidä nälkää. LCHF:llä nälkä on 2-3 kertaa päivässä ja vaikka yksittäinen ateria on runsas, jää päivittäinen kalorien saanti helposti alle 2000 kcal:iin.

Olet aivan oikeassa ja monet haluavatkin kokeilla LCHF- ruokavaliota. Mutta, mutta. Se rasvapelko estää sen noudattamisen ja sitten lisätäänkin proteiinin määrää. Tulos: paska ei kulje, vointi on huono, liikunta ei suju. Lopputulos: ruokavalio on huono, ihan perseestä.

Toki kyseinen ruokavalio ei sovi kaikille, niin kuin ei mikään muukaan. Sen noudattaminen huonosti ei kuitenkaan tee siitä huonoa.

Vierailija
22/22 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla