Antakaa nyt toimivia neuvoja laihtumiseen! :(
Olen vuosia ja vuosia jojoillut kymmenen kilon sisällä, normaalipainon ylärajalta lievän ylipainon ylärajalle. Välillä saan jopa vuoden kestäviä tarmonpuuskia, jolloin harrastan liikuntaa ja saan jostain tahdonvoimaa vähentää herkuttelua. Mutta se ei koskaan kestä. Normaalitila minulle on kiireinen ja stressaava elämä, jossa syön miten sattuu, syön iloon sekä suruun enkä ehdi / jaksa harrastaa liikuntaa.
Juuri nyt painoni on taas korkeimmillaan, mittani ovat 166 / 84. Tunnistan jo, että se tarmonpuuska on tulossa, kun vähennän herkkuja ja laihdun. Mutta miten sen saisi tehtyä niin, ettei elämä olisi ihan hirveää (lohtusyöjä ja karkkihiiri kun olen), ja tulokset pysyisivät. Olen jo aiemmin yrittänyt vähittäisiä muutoksia, ja tiedän että jo elintapojen vaiheittainen järkeistäminen saa painon putoamaan. Mitään superdieettejä tai kuntokuurirääkkejä en edes yrittäisi, sillä niistä nyt ei ainakaan pysyvää elintapaa minulle tule.
Neuvoja, vinkkejä, mitä vaan mitä osaatte antaa! Tarvitsisin kaiken avun mitä vaan voin saada :(
Olet aivan oikeassa ja monet haluavatkin kokeilla LCHF- ruokavaliota. Mutta, mutta. Se rasvapelko estää sen noudattamisen ja sitten lisätäänkin proteiinin määrää. Tulos: paska ei kulje, vointi on huono, liikunta ei suju. Lopputulos: ruokavalio on huono, ihan perseestä.
Toki kyseinen ruokavalio ei sovi kaikille, niin kuin ei mikään muukaan. Sen noudattaminen huonosti ei kuitenkaan tee siitä huonoa.