Mies vertaa mua kaveriensa vaimoihin.
Esimerkiksi niin, että" Pekan" vaimo ei koskaan arvostele sitä, se on aina vaan Pekan tukena vaikka Pekka käyttäytyisi typerästikin. Tämän mieheni siis tietää vain siksi kun Pekka sen hänelle on kertonut.
On myös muiden kaveriensa vaimoihin verrannut ja antanut ymmärtää kuinka ovat monella tapaa paljon parempia. Yksi esim valmisti miehen krapula-aamuina hänelle herkkuaamiaisen ja tyyliin toi vuoteeseen. Mieheni mielestä oli epäreilua kun joskus "napisin" hänelle siitä että hänellä tapana illanviettojen jälkeisenä päivänä maata koko päivä sängyssä (meillä siis myös lapsia).
Mitä mieltä? Miten minun pitäisi tämä ottaa tai mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (17)
"Minun ystävieni miehet ovat paljon parempia sängyssä kuin sinä ja niillä on paljon suurempi vehje kuin sinulla".
Mun naisystäväni vertaavat varsin usein miehiään muiden miehiin. Joskus jopa filmitähtiin.
Hyviä miehiä niillä sun miehes kavereiden naisilla, kun kehuvat omia naisiaan kavereille. Niin sen pitääkin mennä. Olisko sun miehellä yhtään sinkkukaveria? Ota se.
Piikittely ja muihin vertaaminen siten, että oma puoliso jää huonommaksi, ei kuulu ainakaan minun mielestä mukavaan parisuhteeseen.
Miehes siis haukkuu vaan sua sen kavereille ja kaverit puolestaan kehuu vaimojaan sille. Ihan mukavalta kuulostaa.
Mä varmaan toteaisin et vaihtaa sitten siihen Pekan vaimoon. Ja sanoisin että lopettaa vertailun. Lisäksi voisin ihmetellä että kai minussakin on puoleni kun hän on kanssani ollut.
Mutta kaiken kaikkiaan en suostuisi kuuntelemaan tuollaista vertailua. Jos ei loppuisi niin sitten keskustelisin asiasta pidempään ja vakavampaan sävyyn. Kertoisin kuinka tuo vertailu loukkaa ja vaikuttaa suhteeseemme.
Toisaalta tiedän omat vahvuuteni ja ne ei niin vahvat alueet, eikä mieheni voinut odottaakaan että minä olisin mitä ymmärtäväisin ja huolehtivaisin pikkuvaimo😁. Toisaalta koordinoin menot, huolehdin lapset ja pidän seksiä tärkeänä parisuhteessa. Otan taloudellista vastuuta ja kanssani ei ole tylsää, mutta annan miehelle myös omaa aikaa ja rauhaa. Krapula-aamiaisia yms. ei tulisi mieleenikään tarjota ja kerron kyllä jos joku mieheni idea tai tekeminen ei oo minusta niin fiksu, mutta toisaalta myös kannustan ja tuen jos on poikki.
Epäilen suuresti että meillä miehelleni tulisi edes mieleen verrata minua kaverien vaimoihin, ei ole ainakaan verrannut näinä parina kymmenenä vuotena.
Olen tuollaiselle vertailijalle ja arvostelijalle kerran huutanut kurkkusuorana mitä hänestä ajattelen.
Hän ei kuulu enää elämääni millään tavoin. On nykyään varmaan jotain toista naista lyttäämässä ja mitätöimässä.
Oma lääke on miehille aivan parasta herkkua.
Näkee heidän naamastaan kuinka oikein nauttivat siitä.
Menevät ihan höpsön näköisiksi siitä herkustaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan toteaisin et vaihtaa sitten siihen Pekan vaimoon. Ja sanoisin että lopettaa vertailun. Lisäksi voisin ihmetellä että kai minussakin on puoleni kun hän on kanssani ollut.
Mutta kaiken kaikkiaan en suostuisi kuuntelemaan tuollaista vertailua. Jos ei loppuisi niin sitten keskustelisin asiasta pidempään ja vakavampaan sävyyn. Kertoisin kuinka tuo vertailu loukkaa ja vaikuttaa suhteeseemme.
Toisaalta tiedän omat vahvuuteni ja ne ei niin vahvat alueet, eikä mieheni voinut odottaakaan että minä olisin mitä ymmärtäväisin ja huolehtivaisin pikkuvaimo😁. Toisaalta koordinoin menot, huolehdin lapset ja pidän seksiä tärkeänä parisuhteessa. Otan taloudellista vastuuta ja kanssani ei ole tylsää, mutta annan miehelle myös omaa aikaa ja rauhaa. Krapula-aamiaisia yms. ei tulisi mieleenikään tarjota ja kerron kyllä jos joku mieheni idea tai tekeminen ei oo minusta niin fiksu, mutta toisaalta myös kannustan ja tuen jos on poikki.
Epäilen suuresti että meillä miehelleni tulisi edes mieleen verrata minua kaverien vaimoihin, ei ole ainakaan verrannut näinä parina kymmenenä vuotena.
Sanoinkin suutuspäissäni, että olisit ottanut Pekan vaimon, johon mies vastasi, että eipä ollut sellaista tarjolla aikoinaan!! Nyt ei huvita puhua koko ihmisen kanssa,vaikka eläessäni en ole mykkäkoulua pitänyt. Jotenkin vaan ottaa päähän koko tyyppi niin paljon. Eniten ärsyttää se,et jos kavereilleen aina arvostelee mua,kun on muutenkin kova juoruamaan. Miksei sillä energialla panosta suhteeseemme? Sanoin myös, että eipä hänkään yhtä huomaavainen mies ole kuin Pekka,joka kyselee raskaana olevalta vaimoltaan jatkuvasti vointiaan,tuo hänelle syötävää ym. Oma mieheni kun aina ottaa vaan itselleen ruokaa, vaikka ei lapsetkaan olis vielä ruokaa saaneet. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyviä miehiä niillä sun miehes kavereiden naisilla, kun kehuvat omia naisiaan kavereille. Niin sen pitääkin mennä. Olisko sun miehellä yhtään sinkkukaveria? Ota se.
Piikittely ja muihin vertaaminen siten, että oma puoliso jää huonommaksi, ei kuulu ainakaan minun mielestä mukavaan parisuhteeseen.
Tiedän että hyviä miehiä on paljon. Tuntuu että omalla on joku kriisi menossa, ja purkaa pahaa oloaan sitten minuun. En oikein keksi mitään muuta syytä käytökselle, varsinkaan kun ei itse ole mikään täydellinen. Todellakaan.
Kehu sun ystävien miehiä. Kerro kuinka ne kohtelee vaimojaan kuin prinsessoja.
Itsepähän taakkasi olet tosiaan valinnut, joten kouluta miehestä sopiva tai vaihda sinä miestä. Olet liian kauan hyväksynyt tilanteen ja antanut sen jatkua, joten voi olla myöhäistä enää sitä muuttaa.
Olemme olleet mieheni kanssa parikymmentä vuotta ja kerran huonona hetkenään hän vertasi minua veljensä vaimoon. En jättänyt todellakaan asiaa siihen, vaan kerroin selvin sanoin liioittelematta mitä mieltä tällaisista vertailuista olin ja mitä tapahtuu, jos kerrankin vielä vastaavanlaisen negatiivisen heiton kuulen. Se osui ja upposi heti mieheen. Myöskään minä en miestäni keneenkään vertaile hänen tai muiden kuullen, ihan itsekseni voin kyllä asiaa miettiä pahalla tuulella ollessani.
Virheitä siis voi sattua ja aina ei ehdi ajatella asiaa loppuun asti ennen kuin sen sanoo, mutta tietoisesti vertailu ja muille arvostelu tekevät miehestäsi aika ala-arvoisen ystävän niin sinulle, kuin muillekaan. Kaikki tietävät myös, että jos miehesi sinua takanasi arvostelee, niin hän arvostelee myös kaikkia muita ystäviään ja poissa olevia heidän selkänsä takana. Hän ei ole kenellekään reilu ja yrittää pönkittää omaa asemaansa väärin tavoin nostamalla itseään jalustalle. Heikot tekevät näin ja he eivät opi vahingoistaan. Lapsille tämä malli on hyvin vahingollinen, joten ap sinun tehtäväsi on nyt opettaa lapsille oikea asenne.
Vierailija kirjoitti:
"Minun ystävieni miehet ovat paljon parempia sängyssä kuin sinä ja niillä on paljon suurempi vehje kuin sinulla".
Äh, niin lapsellista, läpinäkyvää ja turhaa. Tuon sanominen vain nolaa sanojansa ja tekee hänet haavoittuvaiseksi. Siitähän kuulee jo kauas, että miehen sanomiset ovat sattuneet ja nainen niitä miettii ja mielessään pyörittelee. Sitä arvostelija juuri haluaakin ja arvostelija pääsee niskan päälle kunnolla. Ei siis noin. Olisi tyhmää mennä jatkamaan samalla lapsellisella tavalla , vaan mielummin pureutua miehen sanomisiin syvemmälle ja pitää ihan rauhallinen keskustelutuokio miehen kanssa siitä, mitä hän ajaa takaa vaimoaan arvostelemalla ja miten hän katsoo sen asioitansa ja ajatuksiaan hyödyttävän. Miehelle asia voi olla aluksi vitsi ja hän yrittää sitä niin vaimolleenkin selittää ja haukkuu kaiken lisäksi vaimonsa vielä huumorintajuttomaksikin, mutta siitä pääsee eteenpäin keskustelussa. Siinä myös näkee haluaako mies liata omaa maataan vai pitää sen puhtaana. On vaimon oma päätös kuinka paljon hän tuota kestää, ovi on hänellekin auki ulospäin.
Jo ennen seurustelua tällainen piirre on helposti huomattavissa ihmisistä. Jos esim. mies puhuu ikävään sävyyn entisistä seurustelukumppaneistaan, niin kiertäisin hänet kaukaa. Sama on työhaastatteluissakin - entisiä työpaikkoja arvostelevat ovat hyvin usein itse niitä ongelmakimppuja ja riitelijöitä.
Mahtava mies, onnea siitä!
Sanoisin, että herra on vapaa vaihtamaan vaimon.