Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä pistää yli 300 eur/kk haisemaan äitini kotikäynteihin. Sairasta!

Vierailija
21.08.2016 |

2 krt/kk isä ottaa äidin kotiin noin 2 tunniksi. Äiti pysyvästi sairaalassa aivokasvaimen takia. Äiti ei muista illalla enää että on käynyt kotona eikä ymmärrä että on kotona.
Sit valittaa kun rahat on tiukilla.
Mielestäni ei mitään järkeä.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin epäuskottava tarina ettei tosikaan. Jos on tuollaiset eläkkeet, niin palkkatulojen on pitänyt olla niin hyvät kummallakin, että kyllä lainat on maksettu ennen eläkeikää. Ja rahaa säästöön ihan kunnolla. Ja kun kerran saavat eläkettä, niin ovat siis jo eläkkeellä.

Lisäksi saattohoito kestää yleensä vain muutamia viikkoja joten eiköhän se invataksiralli kohta lopu. Saattohoito kun tarkoittaa sitä, että oikeasti enää odotetaan, koska elämä loppuu.

Jos minun äitini olisi kuolemassa, niin kyllä minä haluaisin olla hänen kanssaa enemmän kuin muutaman tunnin kuussa. Tuntuu aika oudolta, että joku puhuu noin omasta äidistään...

Vierailija
62/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

467 olikin minun tunnustautumis tunnus nyt se on jo täällä viestiin merkitty kaikille nähtäväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa, jos tälle sivustolle tuleva viestini näkyy vierailijoille. Ylläpitäjä aloittaa aiheella, joka on satua. Ja vierailijat jauhaa samaa. Kuka kerää rahat.

Vierailija
64/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu, alanuoli mun ihmettelylle, mutta ei sanaakaan selitystä? Siis jos äidin tulot 3000 euroa/kk niin mikä se 10 000 e/kk oli???

Vierailija
65/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöä en tule saamaan kun ei vanhemmillani ole juurikaan rahaa.

Minä sit kuuntelen valitusta rahoista. Sairaalalasku pellästään 2500 euroa.

Ap

Vuotuinen maksukatto sairaalamaksuissa on vähän vailla 700 e/v ja sen jälkeen lyhytaikainen laitoshoito 17,90 e/vrk. Jos asiakas on varaton, maksaa kunta.

Äiti kunnan sairaalassa saattohoito-osastolla ja siis kyse pitkäaikaishoidosta. Menee tulojen (molempien yhteenlasketut tulot) mukaan tietty %-osuus. Pelkkiin maksuihin menee nyt enemmän kun mitä isä saa eläkettä käteen.

Käyn sairaalassa 2 krt/viikko ja aina kun äiti tulee kotiin.

Olen samaa mieltä nro 12 kanssa. Isä "ostaa" itselleen paremman omstunnon tällä tavalla. Mielestäni turha valittaa rahasta kun itse aiheutat kulut.

Ei asiassa ole mitään väärää, mutta ehkä 1krt/kk tai joka toinen kk riittäisi.

Ap

Pit.aik.vuodeosaston hoitomaksu määrääntyy nettotulojen mukaan, jos puoliso on parempi tuloinen, lasketaan nettotulot yhteen ja hoitomaksu on 42% nettotuloista.

Jos hoitomaksu 2500€, niin rahasta ei liene pulaa, sillä muuhun käyttöön jää vielä reilut 3500€ netto/kk eli tuolla summalla pitäisi saada äidillesi viimeisinä elinkuukausina ihmisarvoinen ja inhimillinen elämä, jota vietetään mahdollisimman paljon kotona, jos potilas ja lähiomainen näin haluaa.

Vierailija
66/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 krt/kk isä ottaa äidin kotiin noin 2 tunniksi. Äiti pysyvästi sairaalassa aivokasvaimen takia. Äiti ei muista illalla enää että on käynyt kotona eikä ymmärrä että on kotona.

Äitisi ei ehkä muista, mutta isäsi muistaa.

Vierailija
67/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan 80 v paina 100 kg

Kyllä muuten painaa. Nykyaikana ylipainoisia vanhuksia on todella paljon. Tälläkin hetkellä meidän osastollamme olevista potilasta vähintään 1/4 painaa yli 100 kg ja -  yllätys, yllätys - suurin osa ei kanna läskejään itse, kuten ylipainoiset aina mainostavat tekevänsä. (Olin siis töissä aamuvuorossa sairaalassa, en kirjoita työaikana av:lle.)

N varmaan punnittu?

Pitkään sairastava vanhus kenttää painonsa nopeasti. Saattaa olla lihavan näköinen ja silti painaa tosi vähän

Kokemusta on

Vierailija
68/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein tajuu...

Kun meitin isälle se takismaksu oli 7 euroa/ 45 km...

Tuo on ollut varmaakin Kela-taksin omavastuuosuus sairaalasta kotiutuessa. Ap:n äiti on kuitenkin pitkäaikaishoidossa, jolloin Kela-taksia ei voi käyttää virkistysmatkoihin, vaan potilas/omainen joutuu maksamaan ne omasta pussistaan. Kotikunnassani taitaa olla käytäntönä, että laitos maksaa virkistysmatkan kerran vuodessa.

Vierailija
69/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi vittu, alanuoli mun ihmettelylle, mutta ei sanaakaan selitystä? Siis jos äidin tulot 3000 euroa/kk niin mikä se 10 000 e/kk oli???

Jos sun äiti on suurempi tuloinen, niin hoitomaksu on n. 80% nettotuloista ja taskurahaa jää n. 600€/kk netti, joka on tarkoitettu potilaan hyvinvointiin. Eli tässä tapauksesta jää vielä 300€/kk käyttämättä. Ja kokonaisuudessaan vielä isäsi nettotulot.

Miksi olet niin huolissasi vanhempiesi rahan käytöstä.

Vierailija
70/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin vaikka koko omaisuuteni jos saisin edes kahdeksi tunniksi kuolleen lapseni käymään!

Mutta et olisi maksanut silloin, kun hän oli vielä elämässäsi. Näinhän tämä ajattelu ihmiselämässä menee.

Vierailija
71/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein tajuu...

Tuo on ollut varmaakin Kela-taksin omavastuuosuus sairaalasta kotiutuessa. Ap:n äiti on kuitenkin pitkäaikaishoidossa, jolloin Kela-taksia ei voi käyttää virkistysmatkoihin, vaan potilas/omainen joutuu maksamaan ne omasta pussistaan. Kotikunnassani taitaa olla käytäntönä, että laitos maksaa virkistysmatkan kerran vuodessa.

Äitini oli pit.aik.potilaana vuodeosastolla ja meille ihan vuodeosastolta tarjottiin, oliko nyt 10 matkaa/vuodessa invataksilla veloituksetta. Ja äitini oli ihan hyvä eläke, ei kuitenkaan ap.äidin tasoa, joka on nettona huippu hyvä.

Myös kotiin kuljetuksissa käytettiin ambulanssia ja sekin oli alle satasen.

Vierailija
72/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan 80 v paina 100 kg

Kyllä muuten painaa. Nykyaikana ylipainoisia vanhuksia on todella paljon. Tälläkin hetkellä meidän osastollamme olevista potilasta vähintään 1/4 painaa yli 100 kg ja -  yllätys, yllätys - suurin osa ei kanna läskejään itse, kuten ylipainoiset aina mainostavat tekevänsä. (Olin siis töissä aamuvuorossa sairaalassa, en kirjoita työaikana av:lle.)

N varmaan punnittu?

Pitkään sairastava vanhus kenttää painonsa nopeasti. Saattaa olla lihavan näköinen ja silti painaa tosi vähän

Kokemusta on

En ole töissä pitkäaikaisosastolla, vaan osastolla, jossa hoidetaan paljon mm. diabeetikkoja. Osa nuoriakin, mutta pääasiassa potilaat ovat iäkkäitä. Kaikki potilaat punnitaan tulopäivästä seuraavana päivänä ja pidempään osastolla olevat vähintään kerran viikossa. Tiedämme siis hyvinkin tarkkaan potilaiden painon. Ap:n äidin painoa en tietenkään tiedä sen tarkemmin kuin kukaan muistakaan keskustelijoista. Tosiasia kuitenkin on, että myös vanhusten keskipaino on lisääntynyt parina viime vuosikymmenenä todella paljon, minkä me hoitajat ja pelastuslaitoksen väki todellakin selässämme tunnetaan.

Ymmärrän siis hyvin, ettei ap:n isä pysty vaimoaan enää nostelemaan ja siksi kotona oloaika jää pakosta pariin tuntiin. Ilman apuvälineitä ja oikeaa nostotekniikkaa ei painavaa ihmistä, jolla jalat eivät kanna, juurikaan siirretä rikkomatta itseään.

Vierailija
73/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä maksaisin vaikka koko omaisuuteni jos saisin edes kahdeksi tunniksi kuolleen lapseni käymään!

Mutta et olisi maksanut silloin, kun hän oli vielä elämässäsi. Näinhän tämä ajattelu ihmiselämässä menee.

Mielestäni kommenttisi on julma ja tökerö lapsensa menettäneelle vanhemmalle.

Oletko nuori ja ymmärtämätön vai todella heikkolahjainen?

Vierailija
74/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein tajuu...

Äitini oli pit.aik.potilaana vuodeosastolla ja meille ihan vuodeosastolta tarjottiin, oliko nyt 10 matkaa/vuodessa invataksilla veloituksetta. Ja äitini oli ihan hyvä eläke, ei kuitenkaan ap.äidin tasoa, joka on nettona huippu hyvä.

Myös kotiin kuljetuksissa käytettiin ambulanssia ja sekin oli alle satasen.

Ilmeisesti käytäntö siis vaihtelee kunnittain.

Vierailija
75/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sympaattinen ajatus, että 80 v. mies haluaa hakea puolisonsa kotiin säännöllisesti vaikkei tämä enää ymmärrä maailmanmenoa.

Vierailija
76/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksei kukaan auta vanhusparia niin, että vaikka hakisi äitin autollaan kotiin? Ehkä Ap:n isä yritti vihjaista, että Apkin voisi osallistua kuskauksiin.

Vierailija
77/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa, jos tälle sivustolle tuleva viestini näkyy vierailijoille. Ylläpitäjä aloittaa aiheella, joka on satua. Ja vierailijat jauhaa samaa. Kuka kerää rahat.

Ai, nyt äiti on saattohoidossa. Onko sama äiti, joka antoi sinun vanhat Hevoshullu-lehdet serkullesi?

Oletko käynyt vielä mökillä, johon sinulla on hallintaoikeus, mutta isä ja naisystävä käyttävät sitä kuin omaansa.

Joko sait isällesi edunvalvojan, ettei tuhlaa rahojaan.

Ai, kuka kerää rahat. No tietysti sinä ja sitten jätät lapsesi, kun haluat hyvän elämän.

Vierailija
78/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintöä en tule saamaan kun ei vanhemmillani ole juurikaan rahaa.

Minä sit kuuntelen valitusta rahoista. Sairaalalasku pellästään 2500 euroa.

Ap

W

Provo, sairaalamaksuissa katto

Vierailija
79/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi lukea kuin pari sivua, jätän kesken. Mielestäni Ap mielipiteineen on kuvottava. 

Vierailija
80/87 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksei kukaan auta vanhusparia niin, että vaikka hakisi äitin autollaan kotiin? Ehkä Ap:n isä yritti vihjaista, että Apkin voisi osallistua kuskauksiin.

Ap:n äidin jalat eivät taida enää kantaa lainkaan, joten ap tuskin voi äitiään kuskata sen enempää kuin isäkään, vaan kuljetuksiin tarvitaan inva-taksia ja kotikäynnit kestävät siis sen ajan, jonka äiti jaksaa pyörätuolissa istua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi