Isä pistää yli 300 eur/kk haisemaan äitini kotikäynteihin. Sairasta!
2 krt/kk isä ottaa äidin kotiin noin 2 tunniksi. Äiti pysyvästi sairaalassa aivokasvaimen takia. Äiti ei muista illalla enää että on käynyt kotona eikä ymmärrä että on kotona.
Sit valittaa kun rahat on tiukilla.
Mielestäni ei mitään järkeä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöä en tule saamaan kun ei vanhemmillani ole juurikaan rahaa.
Minä sit kuuntelen valitusta rahoista. Sairaalalasku pellästään 2500 euroa.
ApVuotuinen maksukatto sairaalamaksuissa on vähän vailla 700 e/v ja sen jälkeen lyhytaikainen laitoshoito 17,90 e/vrk. Jos asiakas on varaton, maksaa kunta.
Äiti kunnan sairaalassa saattohoito-osastolla ja siis kyse pitkäaikaishoidosta. Menee tulojen (molempien yhteenlasketut tulot) mukaan tietty %-osuus. Pelkkiin maksuihin menee nyt enemmän kun mitä isä saa eläkettä käteen.
Käyn sairaalassa 2 krt/viikko ja aina kun äiti tulee kotiin.
Olen samaa mieltä nro 12 kanssa. Isä "ostaa" itselleen paremman omstunnon tällä tavalla. Mielestäni turha valittaa rahasta kun itse aiheutat kulut.
Ei asiassa ole mitään väärää, mutta ehkä 1krt/kk tai joka toinen kk riittäisi.
ApMiten äidilläsi, saattohoitopotilaalla, voi olla niin hurjat tulot, vaikka sanoit itse, etteivät vanhempasi ole varakkaita?
Äidillä eläke noin 3000 euroa, isällä just ehkä 2000 euroa. Velkaakin on vielä reilusti. Mielestäni ei paljon.
Ap
Eli äitisi kuukausitulot olivat yli 10 000 e eikä sittenkään mitään muuta jää kuin velkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVuotuinen maksukatto sairaalamaksuissa on vähän vailla 700 e/v ja sen jälkeen lyhytaikainen laitoshoito 17,90 e/vrk. Jos asiakas on varaton, maksaa kunta.
Äiti kunnan sairaalassa saattohoito-osastolla ja siis kyse pitkäaikaishoidosta. Menee tulojen (molempien yhteenlasketut tulot) mukaan tietty %-osuus. Pelkkiin maksuihin menee nyt enemmän kun mitä isä saa eläkettä käteen.
Olen samaa mieltä nro 12 kanssa. Isä "ostaa" itselleen paremman omstunnon tällä tavalla. Mielestäni turha valittaa rahasta kun itse aiheutat kulut.
ApMiten äidilläsi, saattohoitopotilaalla, voi olla niin hurjat tulot, vaikka sanoit itse, etteivät vanhempasi ole varakkaita?
Äidillä eläke noin 3000 euroa, isällä just ehkä 2000 euroa. Velkaakin on vielä reilusti. Mielestäni ei paljon.
Ap
Miksi sairaalalaskuja ei makseta äidin eläkkeestä?
Hautajaiset ne sitten vasta maksaakin.
Täytyy kyllä sanoa, ettei tämä aihe sovi tänne yhtään. Harvoin olen tätä mieltä mutta nyt on hyvä maku unohtunut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no voisitko avustaa näitä käyntejä rahallisesti? Se o sun äitis remember?
Mitä sitten? Se että synnyttää on vain biologiaa ja se että kasvattaa on jokaisen lapsia hankkiva itsestäänselvä velvollisuus. En ole mitään velkaa vanhemmilleni. Lapsia hankitaan sen takia että itse halutaan.
Miten kotikäynnin väliin jättäminen alentaa kustannuksia?
Sori, en usko. En ainakaan tuota paljonko maksaa. Ei voi maksaa 150e/käynti.
Jos isäsi olisi omaishoitaja joka tarvitsee lomitusta hän olisi varsinainen asiakas ja käynnit laskutetaan hänen tulojen mukaan, jos äiti tulee laitokselta kotilomille hän on asiakas ja otetaan kyllä huomioon maksukyky.
Ei maksuun oteta huomioon kuin äidin tulot.
Ja saa kyydin kotiin ilmaiseksi
Mistä se 300 tulee?
Vierailija kirjoitti:
Jos isäsi olisi omaishoitaja joka tarvitsee lomitusta hän olisi varsinainen asiakas ja käynnit laskutetaan hänen tulojen mukaan, jos äiti tulee laitokselta kotilomille hän on asiakas ja otetaan kyllä huomioon maksukyky.
Taksi noin 70 euroa/suunta eli 140 euroa per kotikäynti, 2x140 = 280 euroa.
Isä olisi pitänyt äidin kotona mutta kun ei jaksanut hoitaa kun jalat lakkasi toimimasta. Kotihoito tuolloin 2x15min per päivä pesuapua. Ei muuta. Ei kauppa, apteekki tms apua.
Isä 80v, hyväkuntoinen, mutta silti. Hoiti äitiä kotina melkein vuoden diagnoosin jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
http://www.kunnat.net/fi/asiantuntijapalvelut/soster/asiakasmaksut-talo…
Tarkista maksu täältä
Vierailija kirjoitti:
Mistä se 300 tulee?
Molempien tulot otetaan huomioon.
300 euroa on 4 invataksimatkaa. Koska virkistysmatka, niin ei saa kelataksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isäsi olisi omaishoitaja joka tarvitsee lomitusta hän olisi varsinainen asiakas ja käynnit laskutetaan hänen tulojen mukaan, jos äiti tulee laitokselta kotilomille hän on asiakas ja otetaan kyllä huomioon maksukyky.Taksi noin 70 euroa/suunta eli 140 euroa per kotikäynti, 2x140 = 280 euroa.
Isä olisi pitänyt äidin kotona mutta kun ei jaksanut hoitaa kun jalat lakkasi toimimasta. Kotihoito tuolloin 2x15min
per päivä pesuapua. Ei muuta. Ei
kauppa, apteekki tms apua.
Isä 80v, hyväkuntoinen, mutta silti. Hoiti äitiä kotina melkein vuoden diagnoosin
jälkeen.
Ap
Hanki äidille vammaispalvelun taksikortti, jolla vanhemmat voisivat jatkossa tehdä nuo matkat.
L
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se 300 tulee?Molempien tulot otetaan huomioon.
Ap
Ei oteta. Viitsisitkö tarkistaa asian
Miten noilla tuloilla 80 vuotialle on vielä velkaa?
Se mikä tässä jutussa pistää erityisesti haisemaan on ahneus ja itsekkyys.
AP, olet kiitettävästi oppinut nykyajan arvomaailman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isäsi olisi omaishoitaja joka tarvitsee lomitusta hän olisi varsinainen asiakas ja käynnit laskutetaan hänen tulojen mukaan, jos äiti tulee laitokselta kotilomille hän on asiakas ja otetaan kyllä huomioon maksukyky.Taksi noin 70 euroa/suunta eli 140 euroa per kotikäynti, 2x140 = 280 euroa.
Isä olisi pitänyt äidin kotona mutta kun ei jaksanut hoitaa kun jalat lakkasi toimimasta. Kotihoito tuolloin 2x15min per päivä pesuapua. Ei muuta. Ei kauppa, apteekki tms apua.
Isä 80v, hyväkuntoinen, mutta silti. Hoiti äitiä kotina melkein vuoden diagnoosin jälkeen.
Ap
Tämä kotihoito ei myöskään pidä paikkaansa
Eikä kukaan 80 v paina 100 kg
Olet täysin tunteeton ihminen. Oma äitisi tekee kuolemaa ja sinä ajattelet rahaa. Miten kehtaat? Toivottavasti omat lapsesi aikanaan kohtelevat itseäsi samalla tavalla.
Taksikorttia ei taideta myöntää, jos on pitkäaikaisessa laitoshoidossa. Käyntejä tuskin kuitenkaan kovin montaa enää tulee, sillä valitettavasti äitisi kunto huononee sairauden edetessä entisestään.
Isääsi arvostan kyllä kovasti ja uskon, että vanhemmillasi on ollut hyvä avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se 300 tulee?Molempien tulot otetaan huomioon.
Ap
Kysyn uudelleen: miksi kuluja ei makseta äidin eläkkeestä? Niillähän kattaisi kertomasi 2500e sairaalakulut ja 300e taksimatkat. Jäisi vielä parisataa ylikin.
Ap