Kertokaa lapsellenne Jumalasta
Lapsi joutuu kohtaamaan elämässään tilanteita, joissa hän kokee jotain ahdistavaa eikä osaa ilmaista sitä aikuiselle. Niitä tilanteita tulee jossain vaiheessa vääjäämättä, vaikka olisi kuinka hyvät vanhemmat ja turvallinen koti.
Vanhemmat eivät pysty kontrolloimaan kaikkea, mitä lapsi kohtaa, kokee, näkee. Lapsi ei ymmärrä ja kokee ahdistusta, hätää.
Silloin voi henkireikänä olla yksinkertainenkin rukoussuhde Jumalaan.
Kun olin lapsi, äitini opetti minulle ja sisaruksilleni yksinkertaisen, lapsenuskoon perustuvan iltarukouksen. Vanhempani olivat kertoneet, että monet aikuiset uskovat Jumalaan, vaikka ei meidän perhe uskovainen ollut.
Kylvetty siemen kantoi minussa hedelmää. Suhteestani Jumalaan tuli henkireikä minulle.
Vasta aikuisena tulin henkilökohtaiseen kristilliseen uskoon siten, että voin sanoa olevani uskovainen.
Kommentit (18)
Kerroin, että osa ihmisistä uskoo tähän satuolentoon ja osa tähän ja jotkut joulupukkiin. Joulupukki on kuulemma kivoin :D
Minä olen kertonut että maailmassa on monia jumalia, joihin ihmiset uskovat. Ja ettei ole yhtä oikeaa jumalaa.
Kerron mieluummin tarinoita tontuista ja keijuista.
Vierailija kirjoitti:
Hihhuli, häivy!
Ootpa ilkeä! Häivy itse!
Juu olen kyllä kertonut lapselleni että Jumalaa ei ole olemassa.
Kyllä olen kertonut, mutta en tuputa uskontoa hänelle. Lapseni saa itse päättää uskooko vai ei.
T. Agnostikko
Mieluummin koitan saada lapseni uskomaan omiin voimiinsa ja pyytämään apua toisilta jos tarvitsee. En pysty valehtelemaan juttuja jumalasta, jos en siihen itsekkään usko. Ymmärrän kuitenkin ap sinun tarpeesi tuoda omaa uskoasi esille, olet siitä itse saanut lohtua jne. Mutta kykenetkö sinä ymmärtämään muiden uskoa ja näkemyksiä?
Jeesus on ainoa oikea tie pelastukseen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Valitse valo pimeyden sijaan. Mieti missä haluat viettää ikuisuuden, elämä maan päällä on lyhyt, mutta ikuisuus alkaa kuoleman jälkeen. Ota Jeesus vastaan ja kadu syntejäsi, kuoleman jälkeen se on myöhäistä.
Hyvä kun joku uskaltaa vielä puhua Jumalasta. Me emme ole "uskovaisia", mitä se nyt tarkoittaakaan. Emme käy kirkossa, emmekä lue ruokarukousta. Uskomme kyllä Jumalaan ja lapset on kastettu. Iltarukouksen olen opettanut, mutta emme sitä joka ilta muista lukea. Olen opettanut, että jos joku ahdistaa, Jumala kuuntelee ja nämä asiat voi rukouksessa kantaa. Itseäni tämä on elämässä vienyt pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa oikea tie pelastukseen. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Valitse valo pimeyden sijaan. Mieti missä haluat viettää ikuisuuden, elämä maan päällä on lyhyt, mutta ikuisuus alkaa kuoleman jälkeen. Ota Jeesus vastaan ja kadu syntejäsi, kuoleman jälkeen se on myöhäistä.
En ota, enkä kadu. Virheitä olen tehnyt, sen myönnän, mutta itse olen syntini tehnyt ja itse ne myös kannan. Jos se ei Herralle kelpaa, ei kelpaa Herra minullekaan.
Kerron siis lapselleni, että on olemassa kaikkiavaltias olento, jonka mielestä,
Naisen kuuluu alistua miehelle
Vammaiset eivät kuulu ihmisten ilmoille
Homot tulee kivittää
Raiskauksen uhrit tulee kivittää
Lesket tulee naittaa kuolleen miehensä veljille jalkavaimoiksi
Mies voi pitää orjaa
Lapsia kuuluu lyödä
Perhettään tulee vihata
Punatukkaiset ihmiset tulee kivittää
Avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset ovat huonompia kuin avioliitossa syntyneet
Ei saa harrastaa seksiä ihmisen kanssa jolla on vaaleat ihokarvat
Orjaa saa lyödä ja hänet saa tappaa, mutta vain jos hän on ensin kitunut vähintään kaksi päivää
Jos himoitset naista, tulee sinun kaivaa silmäsi kuopistaan
On hyvä hakata kätensä irti kehosta jotta välttyisi synniltä
Juutalaiset tulee tappaa
Naiset eivät saa puhua muutoin kun silloin kun heitä puhutellaan
Masturbointi on väärin
Ja tämän myötä seuraavat kaksikymmentä vuotta lapseni tarvitsee terapiaa.
Juu, kyllä me ollaan paljon lasten kanssa paljon erinlaisista asioista keskusteltu. Myös uskonasioista. Ja se mitä tulee kristinuskoon, tähän jumaluskontoon, olemme kertoneet että jumalaa tai jeesusta ei ole olemassa, ja se on lähi-idässä kehitelty satukirja, ja samaa sarjaa on islamin uskonnot ja muu humpuukki. Eli ollaan kerrottu jumalasta. Tai siis siitä mitä ei ole olemassa.
Käytiin juuri isommassa kaupungissa, jossa oli hieno tuomiokirkko. Lapseni 6v kysyi mikä se on. Vastasin että kirkko, toiset uskoo että on olemassa jokin suurempi voima ja mahti täsä maailmassa mitämpalvovat, toiset uskovat yksisarvisiin. Ja me uskottiin ennemmin että yksisarvisia on olemassa, kuin jumala.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun joku uskaltaa vielä puhua Jumalasta. Me emme ole "uskovaisia", mitä se nyt tarkoittaakaan. Emme käy kirkossa, emmekä lue ruokarukousta. Uskomme kyllä Jumalaan ja lapset on kastettu. Iltarukouksen olen opettanut, mutta emme sitä joka ilta muista lukea. Olen opettanut, että jos joku ahdistaa, Jumala kuuntelee ja nämä asiat voi rukouksessa kantaa. Itseäni tämä on elämässä vienyt pitkälle.
Olette uskovaisia.
Kenestä niistä? Tiedät kai että maailmassa on tuhansia jumalia, joihin joku uskoo? Huh, en jaksa perehtyä IHAN kaikkiin ja kertoa jokaisesta, en edes nimiä.
Olen kertonut että ovat jessen kanssa satuolentoja kuten muumit ja Harry Potter.
Aivopesua lapselle, loistava suunnitelma!