Mikä mua vaivaa, kun menen melkein paniikkiin ja alan itkemään
jos joku ihminen osoittaa mulle selkeästi ettei pidä minusta? Yritän olla aina kaikille ystävällinen ja mukava ja silti joskus tapaa niitä jotka ovat esimerkiksi lapsen luokkalaisen vanhempia ja heille olen kuin ilmaa ja katse käännetään pois jos tulen kadulla tai kaupassa vastaan.
Näitten tilanteiden jälkeen alan aina panioida ja melkein itkeä että mitä olen tehnyt tuolle ihmiselle :-( Miksi olen tällainen, miksi en voi vain antaa olla?
Kommentit (6)
Liiallinen miellyttämisen halu ja hyväksynnän hakeminen.
Et tullut lapsena kuulluksi ja hyväksytyksi kaikkine tunteinesi vaan opit selviytymään elämässä olemalla kaikille mieliksi? Et osannut etkä osaa puolustautua, jos joku on sinua kohtaan ikävä, koska sinulla ei ole mitään selviytymisstrategiaa tuollaiseen tilanteeseen, koska mukavana ihmisenä ja kaikilta hyväksyntää hakevana yleensä onnistut saamaan kaikki pitämään sinusta ainakin jollakin tavalla. Siksi ihmiset, jotka ärsyyntyvät tästä miellyttämishalusta ovat niin pelottavia ja saavat pasmat sekaisin.
Joskus minullakin oli sama ongelma, mutta ymmärsin että tuollainen käytös on moukkamaista ja kertoo enemmän pään kääntäjästä itsestään, kuin minusta.
Lue kirja nimeltään "Varjominä". Kirjoittanut Deepak Chopra ja pari muuta.
Vierailija kirjoitti:
Et tullut lapsena kuulluksi ja hyväksytyksi kaikkine tunteinesi vaan opit selviytymään elämässä olemalla kaikille mieliksi? Et osannut etkä osaa puolustautua, jos joku on sinua kohtaan ikävä, koska sinulla ei ole mitään selviytymisstrategiaa tuollaiseen tilanteeseen, koska mukavana ihmisenä ja kaikilta hyväksyntää hakevana yleensä onnistut saamaan kaikki pitämään sinusta ainakin jollakin tavalla. Siksi ihmiset, jotka ärsyyntyvät tästä miellyttämishalusta ovat niin pelottavia ja saavat pasmat sekaisin.
Miksi tulkitset, että päänsä kääntävät ärsyyntyvät ap:n miellyttämisenhalusta? Olet itse sellainen?
Mä käännän pääni pois, koska olen introvertti ja haluan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulkitset, että päänsä kääntävät ärsyyntyvät ap:n miellyttämisenhalusta? Olet itse sellainen?
Mä käännän pääni pois, koska olen introvertti ja haluan olla rauhassa.
Taidettiin vaan kiinnittää suurin huomiomme tekstin eri kohtiin. Mulle oleellista oli "jos joku ihminen osoittaa mulle selkeästi ettei pidä minusta". En pitänyt pään kääntämistä keskeisimpänä juttuna tässä. Niin millainen epäilet minun olevan, pään kääntäjä? En ole sellainen, vaikka joskus kyllä saatan huomaamatta luikkia "karkuun" jos en jaksa sosialisoida puolituttujen kanssa kaupassa :D Introvertti minäkin.
Pikemminkin ap:n kaltainen olen ollut.
Voi ei...