Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halpeneekohan lohi ikinä ruoka-aineena..

Vierailija
20.08.2016 |

Ja ylipäätään kala, järvimaassa ollaan ja kalan ostaminen kalatiskiltä törkeän hintaista.

Tänään 1,1kg kirjolohifilee n.26e, ei alle 1kg filee riitä meillä esim päivälliseksi kun syöjinä 2aik+2 teinipoikaa. Ja on perunaa tms, salaattia ja hollandaise-kastike siinä lisänä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohta saa 5-7 eurolla kilo. Ja koko kala on käytettävissä.

Minä en osaa, enkä halua oppiakaan, käsittelemään kokonaisia kaloja. Muuten kyllä kokkailen ja pidän siitä, mutta tuota en tee.

ap

Kuule, se on voi voi.

Jos on pässinpää ja tumpelo, niin maksaa tietysti työstä. Älä siis valita.

Kukahan tässä se pässinpää on, kun tuolla lailla nimittelet vierasta ihmistä vaan sen takia, ettei osaa tai halua oppia jotain sellaista taitoa, jota ei nykypäivänä ole välttämätön osata. Sinä olet yksinkertainen moukka.

Mä asun yksin ja mulla on vain sellainen jenkkikaappi eli ei täysmittaista pakastinta. En myöskään osaa, eikä tällä hetkellä kiinnosta opetellakaan kokonaisen lohen käsittelyä, kun en kuitenkaan voi sellaista ostaa. Halvempaa filehintaa siis itsekin toivoisin.

Vierailija
42/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vielä ajan kun lohta sai 5€ kilo (muutkin kalat 10€ luokkaa). Oli ihanaa kun saattoi tehdä kerran viikossa kalaruokaa! Nyt kun lohi maksaa saman verran kuin sisäpaisti ei sitä tule tehtyä kuin harvoin. Vakuumilohta sekin mutta eihän se ole tuoreen veroista:(

Alle 10 euron ei ole ollut vuosiin edes kokonaisena (viimeksi oli tosi pientä kirjolohta jossa ei ollut mitään syötävää, kilon kokonainen ei riittäisi perheelle 1 aterialle)

Aikoinaan ulkomaalaiset ystävät ihmetteli kun meillä syödään luksusruokaa (lohta eri muodoissaan) ja olivat kateellisia. No, eipä tarvitse enää olla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä viestillä on niin paljon alapeukkuja?

Niin, kirjolohtahan se on, mutta ihan sama lautasella, onko norjalaista lohta vai suomalaista kirjolohta, kun jälkimmäinen on sekä halvempaa että parempaa.

Vierailija
44/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään kala, järvimaassa ollaan ja kalan ostaminen kalatiskiltä törkeän hintaista.

Tänään 1,1kg kirjolohifilee n.26e, ei alle 1kg filee riitä meillä esim päivälliseksi kun syöjinä 2aik+2 teinipoikaa. Ja on perunaa tms, salaattia ja hollandaise-kastike siinä lisänä.

Just eilen tein uunilohta, en katsonut fileen hintaa, mutta kyllä siitä 580 g fileestä söi 2 aikuista ja 1 teinipoika. Te olette suursyömäreitä!

Vierailija
45/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohi on kyllä herkullista. Saisi olla vähän halvempaa.

Vierailija
46/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kirjolohtahan se on, mutta ihan sama lautasella, onko norjalaista lohta vai suomalaista kirjolohta, kun jälkimmäinen on sekä halvempaa että parempaa.

Varmaan siksi alapeukkuja, koska monikaan ei ymmärrä perkeitten käyttötarkoitusta.

Vierailija
47/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap n lohessa ei ole sisälmyksiä, hänen lohensa uivat fileinä ja maitoa saadaan kaupasta ;)

Niin? Hyvähän se on, että on töitä niille kalan käsittelijöille ja me saamme perattua kalaa valmiiksi ruokapöytään :)

Vierailija
48/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, miksi kirjolohi maistuu usein oudolle? Ainakin mun mielestä. 

Vierailija
49/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi alapeukkuja, koska monikaan ei ymmärrä perkeitten käyttötarkoitusta.

Jos olen tekemässä kalakeittoa teen kyllä liemen perkeistä mutta jos syön lohen vaikka savustettuna tai paistettuna ei niillä perkeillä hirveästi tee mitään. Voi toki keittää liemen mutta se ei mahdu pakkaseen...

Vierailija
50/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, miksi kirjolohi maistuu usein oudolle? Ainakin mun mielestä. 

Rehulla syötettyä. Vähän samoin kuin aikoinaan broilerit maistui kalalle kun niitä syötettiin kalajauholla.

Vierailija
51/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjolohi on ihan eri kala kuin lohi.

Vierailija
52/53 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjolohi on ihan eri kala kuin lohi.

Näinhän se on. Makean veden kala nieriäkin maistuu enemmän lohelta. Itse en koskaan osta kirjolohea.

Vierailija
53/53 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän