Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamutupakan jälkeen pahaolo ja tupakka tuntuu keuhkoissa pahalta

Vierailija
20.08.2016 |

Poltin jonkun aikaa sitten. Sytytin röökin tikuilla ja se jo haisi tosipahalta. No imin sitä niin se tuntui keuhkossa pahalta. Vetelin pieniä imaisuja ja lopuksi vielä yhden isomman. Niin alkoi yskittämään hirveästi samalla kun savut poistuivat yskän mukana tuli tosipaha maku ja alkoi oksettamaan ja hiki pisti pintaan ja heikotti.
No nyt olo on taas ihan hyvä, mutta limaa nousee kokoajan. Mistä tää voi johtuu?? Mulla on aina ollut välillä tällaista, mutta sitte on päiviä, ettei mitään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla valmistusviallinen kappale. Filtteri paskana yms. Tai sitten vain epähuomiossa pumppasi sitä röökiä liian ahnaasti ja sai extra-annoksen häkää elimistöön. Onhan näitä.

Vierailija
22/24 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tupakoitsija tietää, että tupakka on epäterveellistä.

Tässä kuitenkaan ei kysytty, "kuinka tyhmä olen kun poltan tupakkaa?" tai "olisikohan minun syytä lopettaa tupakointi?"

Tässä kysyttiin mahdollista syytä tupakan aiheuttamiin tuntemuksiin, eikä mitään edellisistä.

Jos ei ole muuta annettavaa keskusteluun, kuin ladella itsestäänselvyyksiä, ei kannata vastata ollenkaan.

Tupakoinnin vähentäminen kollektiivisesti on tärkeä tavoite, mutta mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin tällainen keskustelun taso. Koskee monia muitakin asioita, joissa on mahdollista asettaa itsensä ns. "voiman oikealle puolelle" ja pyrkiä tekemään se mahdollisimman selväksi toisille. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä niin on tehdä anonyymillä keskustelufoorumilla?

PS: En itse ole tupakoinut koskaan.

Mun mielestä typerät ja itsestäänselvät kysymykset ansaitsee itsestäänselviä vastauksia.

Poltan tupakkaa, mutta en silloin kun kroppa ihan itse ilmoittaa, että kaipaa breikkiä. Turha kiduttaa itseään siinä vaiheessa, kun rööki ottaa enemmän kuin antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tupakoitsija tietää, että tupakka on epäterveellistä.

Tässä kuitenkaan ei kysytty, "kuinka tyhmä olen kun poltan tupakkaa?" tai "olisikohan minun syytä lopettaa tupakointi?"

Tässä kysyttiin mahdollista syytä tupakan aiheuttamiin tuntemuksiin, eikä mitään edellisistä.

Jos ei ole muuta annettavaa keskusteluun, kuin ladella itsestäänselvyyksiä, ei kannata vastata ollenkaan.

Tupakoinnin vähentäminen kollektiivisesti on tärkeä tavoite, mutta mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin tällainen keskustelun taso. Koskee monia muitakin asioita, joissa on mahdollista asettaa itsensä ns. "voiman oikealle puolelle" ja pyrkiä tekemään se mahdollisimman selväksi toisille. En kyllä ymmärrä mitä hyötyä niin on tehdä anonyymillä keskustelufoorumilla?

PS: En itse ole tupakoinut koskaan.

Anteeksi vain, mutta ainakin minusta tämä aloitus on niin absurdi, että ainakin minulle tuli ensimmäiseksi mieleen ettei ap voi olla tosissaan.

Ps. En ole kirjoittanut ap:tä paheksuvia kommentteja.

Vierailija
24/24 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no puolet tupakoitsijoista saa keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, ja jostain nekin taudit aina alkaa. Mun eno sairasti varmaan jotain 20 vuotta keuhkoahtaumatautia ennenkuin viisikymppisenä kitui lopulta kuoliaaksi. Muistan kun se oli siinä kunnossa että jaksoi vielä kävellä hitaasti korttelin ympäri, sitten muutaman vuoden päästä ei voinut kävellä pihalla enää ollenkaan, silti jatkoi polttamista. Sitten tuli se vaihe että piti olla happipullon kanssa, sitä kesti vielä jonkun vuoden, sitten oli pakko lopettaa polttaminen 3 vuotta ennen kuolemaa. Loppuvuodet oli sängyssä, viimeiset kuukauden ripuloi sinne sänkyyn ja vaimoparka hoiti.

Ja tupakka lisää muitakin tauteja, ei pelkästään keuhkoihin liittyviä. Siksi en ymmärrä miksi joku polttaa jos siitä ei saa edes jotain ylimaallisen mahtavaa mielihyvän elämystä. Jos se maistuu paskalta, niin olisko kuitenkin niin että ei se ole sen arvoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi