Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan alkaa elää niin kuin 80-luvulla

Vierailija
19.08.2016 |

En jaksa enää murehtia ja märehtiä. En jaksa nettiä ja somea. Ainut hyvä puoli netissä on nopea tiedonhaku. Siitä on vaikea luopua. Mistä ennen vanhaan haettiin tieto?:D Lehdistä, kirjoista, kavereilta? Ihmiset on tehneet itsestään riippuvaisia netistä. No mä en enää jaksa. Alan elää huoletonta 80-lukua uudestaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelipäissäs täällä huutelet

Vierailija
2/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisista, tietosanakirjoista, kirjastosta, puhelinluetteloista,kartoista jne. Siis jaettiin tiedot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittiin ja entrailtiin esson baarissa.

Vierailija
4/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikat Hesarista. Leikattiin irti ilmoitus ja puhelinluettelosta karttasivu ja eikun menoks.

Vierailija
5/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppaukset olkapäihin, takatukka kasvamaan ja vitunmoinen raahattava puhelin sitten vaan hankintaan.

Vierailija
6/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpäs mulle kukaan mahtaa jos oikeasti teen niin eli alan elää kuin 80-luvulla? :D Ei siitä ketään linnaan laiteta. Mua potuttaa ettei mitään voi tehdä ilman että "lataa sovelluksen".ap

Vierailija
7/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto käyttöön, ainoa ajanviete oli lukeminen.

Ja kuten Donnerin Jörkka totesi, lukeminen kannattaa aina.

Jos haluat kuunnella lempimusiikkia, niin käy ostamassa Radiosta kuuntelet vain Ylen kanavia.

Vierailija
8/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se hienoo. Jos halusit esimerkiksi soittaa, eikä ollut omaa puhelinta niin piti mennä siinä 40 asteen pakkasessa johonkin kuselle haisevaan puhelin koppiin, repullinen kolikoita mukana.

Vierailija
9/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten muistaa katsella tv:stä vain ykköstä ja kakkosta. Kolmonenkaan ei ole sallittu, kun se on siirtynyt omalla kanavalleen. 

Vierailija
10/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten muistaa katsella tv:stä vain ykköstä ja kakkosta. Kolmonenkaan ei ole sallittu, kun se on siirtynyt omalla kanavalleen. 

Heh, no tässä asiassa mulle ei sitten tulisi sopeutumisvaikeuksia, kun en juuri katso muita kanavia kuin YLEn. Oikein hätkähdin, kun jouduin hakemaan MTV3:en nähdäkseni Yövahdin - en muista koska olisin viimeksi katsonut maikkaria, sillä kanavalla on ehdottomasti paskimmat ohjelmat. Nelosenkin taso on laskenut, ei tule katsottua kuin joku leffa. Muutenhan sieltä tuntuu tulevan loppumatonta paratiisisaarirealitya, jota ilman voin kyllä ihan mainiosti elää.

Vierailija
11/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon jo joku aika sitten tehnyt että aloin kuunnella musiikkia pelkästään radiosta. En tiedä miksi mutta musta oli jotenkin hauska muistella sitä aikaa kun oli riippuvainen siitä musiikista mitä radiosta sattui kuulumaan. Joten aloin tehdä niin. En enää halua päästä helpolla ja vain hakea biisejä youtubesta tai spotifyista. ap

Vierailija
12/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin hyvin siirtyä takaisin 80 luvulle oli se aikaa

Vierailija
13/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tästä paskasta olisi mukava päästä eroon. En muuta teekään kuin istun netissä.

Vierailija
14/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään esim. työn hakeminen on täysin mahdotonta jos ei ole sähköpostia saati puhelinta. Outoa kyllä, mutta ei ketään palkata kirjeitse.

Vierailija
15/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luku oli hienoa aikaa. Oikeasti suosittelen 80-lukulaisia kulutustottumuksia, jolloin ei vaatteita ei ostettu joka kuukausi ja lisäksi 80-luvun ruokailutottumuksia, kotiruokaa ja pieniä herkkuja isojen mättöpakkausten sijaan.

Vierailija
16/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehkää se! Mä aloitan nyt. Mulle riitti hashtagit ja pistefiit. Ei mua voi kukaan estää. Oon tätä aikani pohtinut ja nyt sen myös toteutan. Good old times! Ap :)))

Vierailija
17/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sulle seuraa. Paitsi, etten jätä nettiä enkä kännyä. Niit mä tarvitsen. Mutta muuten alan elää huolettomasti ja nyt se jo taas onnistuneekin kun lapset on aikuisia.

Vierailija
18/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että jos kuuden tunnin työpäivät astuvat voimaan erojen määrä senkun lisääntyy.

Vierailija
19/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpäs mulle kukaan mahtaa jos oikeasti teen niin eli alan elää kuin 80-luvulla? :D Ei siitä ketään linnaan laiteta. Mua potuttaa ettei mitään voi tehdä ilman että "lataa sovelluksen".ap

Nyt kiteytit minun ajatukseni täydellisesti! Siinä vaiheessa, kun ensimmäiset älypuhelimet ilmestyivät katukuvaan, se näytön hiveleminen alkoi rassata minun hermojani. Olen miettinyt, mikä siinä niin rassaa, ja päätynyt tähän: joka ikinen ihminen sulkee silmänsä, korvansa ja aivonsa pois käytöstä heti, kun katse kääntyy puhelimeen päin. Samalla tavalla minua rassasivat aikoinaan Tamagotchit, nuo pokemonien kirotut esi-isät. Mitä enemmän teknologiaa eli aivojen kainalosauvoja, sen avuttomammaksi, tietämättömämmäksi ja välinpitämättömämmäksi ihminen käy.

Ihmiset puhuivat toisilleen 80-luvulla ja katsoivat silmiin. Interraililta lähetetyt postikortit tulivat perille viikkoja itse matkustavaisen jälkeen ja ovat yhä tallella. Oli kivaa kuunnella kavereiden innostuneita juttuja lyhyidenkin lomien ja viikonloppujen jälkeen, kun niitä ei ollut levitelty suttuisen facebook-hiilipaperin läpi koko seutukunnalle jo etukäteen. Autoissa oli jarru, kaasu ja kytkin ja lämmityslaite, ja se riitti. Ihmiset osasivat kirjoittaa kynällä.

Lukaisen nyt uutiset ja sammutan tämän kannettavani. Jos joku haluaa saada minut kiinni, hän saa soittaa näppäin-nokialaiseeni. Voi siihen kuviakin lähettää, jos kiinnostaa lähettää vain ja juuri minulle.

Vierailija
20/25 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi se huolettomuus. Dingo, hassisenkone, sleepparit. Voi kun pääsis takas.