Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, lauantaikoulupäivä

Vierailija
19.08.2016 |

Kuulin eilen, että lapsella on syyskuussa yhtenä lauantaina koulua, koulu järjestää syyskarnevaalit. Eipä siinä mitään, mutta vanhempiakin toivotaan paikalle, ja meillä vanhemmilla on liput hommattuna yhteen kauan odotettuun tapahtumaan ja lapsen oli tarkoitus mennä mummolaan heti aamusta. Koulupäivä on 9-13. Meidän tapahtuma alkaa aamupäivällä 10.30 ja päättyy yöllä. Mummo ei pääse koululle mukaan, koska on autoton ja viikonloppuisin bussit ei kulje mummon paikkakunnalta tänne.

Nyt minä joudun joko

A.) Menemään lapsen mukaan koululle klo. 9-13, jonka jälkeen ajan mummolle ja pääsen omaan tapahtumaan klo. 14.30.

Tai

B) vien lapsen koululle klo.9. Olen siellä tunnin ja lähden omaan tapahtumaani ja haen lapsen klo.13, ajan hänet mummolaan ja pääsen omaan tapahtumaani takaisin klo. 14.30.

Mites itse toimisitte?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano lapselle lomaa yhdeksi päiväksi ja vie lapsi mummolaan.

Vierailija
2/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi menee mummolaan jo pe,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti ilmoitat opettajalle ettei lapsi pääse kouluun. Yhden päivän poissaololle ei tarvitse kuin opettajan luvan.

Vierailija
4/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen koulupäivän saa anottua vapaaksi, eli lapsi mummolaan.

Vierailija
5/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako anoa, jos periaatteessa on mahdollisuus luistaa itse karnevaalista? Ärsyttää tietysti, kun joutuu itse poistumaan sieltä omasta menosta välissä 1,5 tunniksi, jos valitsee vaihtoehdon B.

Vierailija
6/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itseasiassa viehän se pari tuntia. Ehkä anon vapaata. Kyseessä ekaluokkalainen, uusia juttuja mulle.

Vierailija
7/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene itse, jos kerran muuta menoa on. 

Jos lapsi tarvitsee hoitopaikan (mummolasta?) siksi päiväksi eikä sieltä pääse omin voimin koululle, ei hänkään voi mennä ja ilmoitat asiasta opettajalle.

Vierailija
8/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaako anoa, jos periaatteessa on mahdollisuus luistaa itse karnevaalista? Ärsyttää tietysti, kun joutuu itse poistumaan sieltä omasta menosta välissä 1,5 tunniksi, jos valitsee vaihtoehdon B.

Itse olen vastaavassa tapauksessa vain laittanut opettajalle viestin, että xxx on poissa lauantaina, koska olemme reissussa tuolloin.

Ei siis tarvitse edes anoa vapaata, pelkkä ilmoitus riittää.

Vierailija
9/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää, että opettaja katsoo pahalla tilannetta, kun vanhemmat lähtee omille menoilleen, ja lapsi skippaa koulupäivän.

Vierailija
10/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin, tarvittaessa myös kuskaisin, mummon meille viikonlopuksi. Tai sitten jos lapsi ei pidä karnevaalipäivää tärkeänä, pysyisin alkuperäisessä suunnitelmassa ja koulupäivä jäisi väliin.

Vierailija
11/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo se on viikonloppu ja varmasti monilla perheillä on menoa silloin. Tee niin kuin olit suunnitellut ja ilmoita opettajalle.

Vierailija
12/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette alkuperäisen suunnitelman mukaan. Lapsi voi olla pois koulusta.

Ope

Vierailija
13/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kysyisin voiko mummo tulla meille viikonlopuksi ja mennä lapsen kanssa karnevaaliin

2. Lapsi on pois ja menee mummolle.

Vierailija
14/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin, tarvittaessa myös kuskaisin, mummon meille viikonlopuksi. Tai sitten jos lapsi ei pidä karnevaalipäivää tärkeänä, pysyisin alkuperäisessä suunnitelmassa ja koulupäivä jäisi väliin.

Meillä ei ole tilaa mummolle tällä kertaa, koska meille majoittuu ystäviä, jotka tulee meille tämän tapahtuman vuoksi muilta paikkakunnilta. Ja palaamme yöllä kotiin varmaan pienessä hiprakassa ja mummo saa kohtauksen jo yhdestä saunaoluesta! :D

Anon vapaapäivää lapselle. Ei kai se maailmanloppu ole, jos yksi tällainen koulutapahtuma jää välistä.

Vierailija
15/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli harrastus la aamu-aamupäivä, niin äiti tai isä kirjoitti lapun, etten osallistu la koulupäivään.

Siellähän ei tosiaan mistään opetuksellisesta jälkeen jää. Välillä mäkin osallistuin niihin, mutta yleensä olin poissa harkan takia.

Sanot opelle vaikka, että teillä on reissu sovittu viikonlopulle.

Vierailija
16/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa voi olla, että nuo poikkeus päivät on usein hauskoja tapahtumia ja varsinkin pienille tärkeitä. Ja on tärkeää, että pääsevät mukaan. Lapsi voi pettyä, jos ei pääse tapahtumaan, josta muut iloitsevat.

Vierailija
17/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa voi olla, että nuo poikkeus päivät on usein hauskoja tapahtumia ja varsinkin pienille tärkeitä. Ja on tärkeää, että pääsevät mukaan. Lapsi voi pettyä, jos ei pääse tapahtumaan, josta muut iloitsevat.

No sitä minäkin tässä pohdin. Ja alan kallistumaan kuitenkin sen vaihtoehdon puoleen, että kysäsen lapsen parhaan kaverin äidiltä, jos olisivat lapseni kanssa siellä tapahtumassa. Siis, että tämä äiti katsoisi lapsen perään vähän siinä sivussa. Pojat kun kuitenkin lyöttäytyvät yhteen. Opettaja sanoi kyllä, että lapset voivat osallistua ilman aikuisia, mutta mietin vain, että onko lapset silloin kenen vastuulla ja kuka katsoo perään?

Eli veisin lapsen sinne karnevaaliin ja pitäisin taukoa sieltä omasta tapahtumasta pari tuntia siinä välissä hakiessani lapsen ja viedessäni hänet mummolaan. Onhan se vähän kökkö ratkaisu, mutta näin kaikki pääsevät osallistumaan omiin menoihinsa. Mies kun oli sitä mieltä, ettei lapsen pitäisi olla pois karnevaalista.

Täytyy nyt vaan tarkistaa, että vaihtuuhan tapahtuman lippu rannekkeeseen, että tämä onnistuu. Sitten jos ei ole rannekkeita, niin sitten täytyy lapsen olla pois.

Nyt sitten ensi vuonna tiedetään, että lapsen koulussa järjestetään syyskarnevaali heti syyskuun alussa!

Vierailija
18/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ensin lapseltasi mitä hän odottaa ja toivoo ennen kuin haet päivää vapaaksi. Lapselle on tuollaiset karnevaalipäivät tosi iso juttu.

Vierailija
19/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupäivän aikana lapset ovat koulun vastuulla.

Vierailija
20/27 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun" työlauantai "kuulostaa kyllä karmealle.

Ope, äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan