Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabetes ja kotiseuranta

Vierailija
18.08.2016 |

Minulla todettiin RaDi. Arvo ylittyi sokerirasitustestissä 0.1. Olen nyt rv 29.
Olen nyt ollut erittäin stressaantunut viikon verran ja itkenyt joka päivä ja paniikissa. Asia pyörii mielessä 24/7. Tuskin stressi tekee sikiölle hyvää.
Sain mittarin kotiin ja olen nyt muutaman päivän mitannut arvoja. Kaksi päivää meni hyvin, mutta tänä aamuna ennen aamiaista arvo oli 5.5.
Raja-arvot ovat, ennen aamiaista 5.5 ja 1h lounaan ja päivällisen jälkeen 7.8.
Eli menikö nyt pieleen?
Missä vika?
Saanko heti insuliinia?
6 päivää mitä mitata ja 4 kertaa päivässä.
Olen ahdistunut, peloissani. Inhoan piikittämistä. Jo se on itseni ylitys kun pystyn ottamaan sokeriarvon. Olen niin paniikissa, että vatsa menee sekaisin.
Sanottiin että 2 ylitystä saa tulla, ja sen jälkeen jotain... mitä? Insuliiniako?
Minulla niin paha olo ja itken nytkin ja tärisen.
Oliko tuo 5.5 vielä sallittu vai menikö yli?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää nyt. Tää tuntuu aika vittuilulta meille joilla 1-tyypin diabetes. Puhkes mulla muuten raskauden aikana!

Vierailija
102/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää nyt. Tää tuntuu aika vittuilulta meille joilla 1-tyypin diabetes. Puhkes mulla muuten raskauden aikana!

Tämä ketju ei käsittele ykköstä. Vittuunnu ihan rauhassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt tiukalla radi dieetillä. Olen rv 30. Painoa tullut n. 4 kiloa tähän mennessä ja oli jonkun verran ylipainoa ennestään. Nyt olen laihtunut kilon. Onko vaarallista laihtua raskausaikana?

On vaarallista.

No ei voi sitten mitään. Kaikki ruoka tulee ylös, paino vaan tippuu. Neuvolan terkka ei kyllä ollut asiasta ollenkaan huolissaan, vaan sanoo, että menee kuin oppikirjassa. Kuollaan varmaan vauva ja minä molemmat.

Vierailija
104/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni radi. Seurailen viikon arvoja ja joka päivä 4 kertaa.

Rajat meillä eteläisessä suomessa 5.5 paasto ja 7.8 1h ruokailun jälkeen

..... hyvin meni mutta yksi arvo meni aamulla rajalle 5.5.. ja siihen on syykin. Liian myöhäinen iltapala ja menin yöllä nukkumaan ja nukuttuja tunteja ehkä muutama ja heräilyjä vessaan ja aamulla ennen viittä herätys. Lisäksi kova stressi radista.... muut arvot alle 5.

Jos tuosta annetaan insuliinia repeän nauruun...

Vierailija
106/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..... hyvin meni mutta yksi arvo meni aamulla rajalle 5.5.. ja siihen on syykin. Liian myöhäinen iltapala ja menin yöllä nukkumaan ja nukuttuja tunteja ehkä muutama ja heräilyjä vessaan ja aamulla ennen viittä herätys. Lisäksi kova stressi radista.... muut arvot alle 5.

Ei kenellekään väkisin inskaa anneta. Jokainen on itse vastuussa omasta terveydestä.

Vierailija
107/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenellekään väkisin inskaa anneta. Jokainen on itse vastuussa omasta terveydestä.

No aika naurettava syy minunkin mielestäni antaa insuliinia yhden raja-arvon perusteella.

Sokeriarvot elävät koko ajan,joten, aika hepposin perustein tutkimatta ruvetaan tunkemaan insuliinia kehoon. Hei haloo!

Vierailija
108/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vain porkkanaa, niin pysyy arvot kunnossa! ;)

Vierailija
109/116 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo :D:D:D

Vierailija
110/116 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep

Vierailija
111/116 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raskausdiabetes oo mikään maailmanloppu,vaan varsin yleinen ainakin omassa tutttavapiirissä. Itse olin tarkalla ruokavaliolla molemmat raskaudet,ja painoa tuli molemmissa vai alle 2kg. Silti,söin sitte mitä tahansa en saanut sokeriarvoja pysymään rajoissa.Kaurapuuro oli raskausajan mieliteko,ja pienehkön lautasellisen jälkeen sokerit aina melkein 20.Insuliinin alotuksen myötä sokerit normalisoitu,ja pystyi syödä normaalisti.Pistäminen ei satu.Sokeriarvon mittaminen tuntuu paljon ikävämmältä,kun insuliinin pistäminen.Neula on niin ohut ettei sitä tunne juuri ollenkaan.Älä stresssaa..

Miksi niin moni väittää ettei pistäminen satu kun se tosiaan sattuu? Sain radidiagnoosin rv 16 ja kaduttaa melkein koko lapsi kun pilaa elämän puoleksi vuodeksi ensin radilla ja sitten valvomisella. Toki toivon että lapsi syntyisi terveenä mutta piikitys on kyllä liikaa.

Vierailija
112/116 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei raskausdiabetes oo mikään maailmanloppu,vaan varsin yleinen ainakin omassa tutttavapiirissä. Itse olin tarkalla ruokavaliolla molemmat raskaudet,ja painoa tuli molemmissa vai alle 2kg. Silti,söin sitte mitä tahansa en saanut sokeriarvoja pysymään rajoissa.Kaurapuuro oli raskausajan mieliteko,ja pienehkön lautasellisen jälkeen sokerit aina melkein 20.Insuliinin alotuksen myötä sokerit normalisoitu,ja pystyi syödä normaalisti.Pistäminen ei satu.Sokeriarvon mittaminen tuntuu paljon ikävämmältä,kun insuliinin pistäminen.Neula on niin ohut ettei sitä tunne juuri ollenkaan.Älä stresssaa..

Miksi niin moni väittää ettei pistäminen satu kun se tosiaan sattuu? Sain radidiagnoosin rv 16 ja kaduttaa melkein koko lapsi kun pilaa elämän puoleksi vuodeksi ensin radilla ja sitten valvomisella. Toki toivon että lapsi syntyisi terveenä mutta piikitys on kyllä liikaa.

Et tarvitse piikittelyä, jos syöt radin mukaan. Valintakysymys.

Vierailija
113/116 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkanalla et arvoja kuntoon saa.

Vierailija
114/116 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse piikittelyä, jos syöt radin mukaan. Valintakysymys.

Mulla joku info/ neuvonta tulossa mutta alustavasti th sanoi puhelimessa että neljänä aamuna mittaus yhden viikon ja seuraavalla viikolla 8 mittausta. Eli viikossa melkein kymmenen pustosta. :((( ja näin loppuraskaus jos nyt kaikki jatkuu hyvin eli 6kk. :(

Vierailija
115/116 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun arvot oli paasto 4,8, 1h 6,7 ja 2h 8,8. Tietääkö joku miksi 2h kohdalla vielä noin kova nousu?

Vierailija
116/116 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli paastoarvo 5.3,muut arvot ok. Nyt seurailtu 2 päivää,ekana aamuna paastoarvo 5.6,muut hyvät,toisena aamuna paasto 4.8 ja muut hyvät. Tein pienen ruokailumuutoksen,mahd. vähän hiilareita,kuitenkin max sen mitä sallittu milläkin ruokailulla. Ja tosiaan syön useammin ja pienempiä annoksia kuin ennen,kova nälkä ei sais kai tulla missään välissä ja ruokaähky ei ole hyväksi. Tällä ruokavaliomuutoksella vihdoin myös se paastoarvo vähän laskenut 👌 myös liikunta varmasti auttaa. Siihen ei itsellä tullut muutoksia kun koirien kanssa tullut ennenkin se 1,5h lenkkeiltyä töiden jälkeen. Kyllähän tuo vähän stressaa,mutta kun tekee parhaansa nii se saa riittää. Ja jos ei niin sitten ei voi muuta kun ne lääkkeet 😏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi