Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
861/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kouluissa kiusataan

Vierailija
862/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin elämänkoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen haluaa alistaa toista. Se on ihmisen luonto. Siksi kiusaamisesta ei koskaan tulla pääsemään eroon.

Vierailija
864/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan ala-aste 1979-1982. Harmi että en kohdannut kiusaajia aikuisena. Olis saanet turpaan.

Vierailija
865/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, niin kauan kuin maailmassa löytyy kolme tai useampi ihmistä, jotakuta heistä kiusataan. Se on luonnonlaki, ja ihminen toimii laumassa aivan kuten eläimet. On nokkijat ja nokittavat.

Koskaan ei tule olemaan tilannetta että kaikki olisivat tasapuolisesti ja yhtäläisesti kohdeltuja ja arvostettuja, koska ihmisten kesken ei ole olemassa sellaista kuin tasa-arvo. Me kaikki tiedämme tämän.

Vierailija
866/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus: Aleksis Kiven koulun ala-asteella 1970-luvulla ensimmäisellä luokalla minua eivät kiusanneet oppilaat, vaan vanha naisopettaja nimikirjaimilla V.J.  Kävinkin siellä vain ekaluokan, ja muutimme muualle, Luojan kiitos.

Vierailija
867/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varsin usein kiusaajat eivät näe omassa toiminnassaan mitään väärää. Eivätkä heidän vanhempansa. Niin surullista.

Vierailija
868/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkakosken ylä-aste 

Vierailija
869/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulun rehtori (mies) kiusasi mun isää. Oli pieni paikkakunta ja isä aika arka ja ujo, toi rehtori vainosi isää jostain syystä. Teki sitten kiusaamista myös niin, että piti mua tuntien jälkeen juttelemassa, vihjaili kaikkea, osti suklaata ja silitteli ja semmoisia. Viikonloppuisin tai iltaisin piti mennä reksin kanssa joihinkin muka koulutyöhön liittyviin tilaisuuksin tai retkille. Siinä oli kaikkea outoa. Isä kärsi tosi paljon, muttei osannut puolustautua.

Vierailija
870/956 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsan yläaste👽

Vierailija
871/956 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koulut, joissa olen käynyt, yliopistoa myöten.

Vierailija
872/956 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivan koulu ja Iston koulu sekä lukio

Voi olla, että olet ollut samaan aikaan koulussa Hyrynsalmella. Mutta kuitenkin, olen tosi pahoillani, että olet joutunut kokemaan sen. Olen samoissa kouluissa ollut ja tiedän sen puhtaan pahuuden, jota siellä voi joutua kohtaamaan.

Nivan koulu ja Iston koulu Hyrynsalmella. Lukioon en siellä kiusaamisen vuoksi edes halunnut. Kunhan Hyrynsalmelta pääsin pois, niin loppui jokapäiväinen helvetti. Ei ollut päivääkään, että ei minun kuolemaa toivottu. Huudettiin suoraan päin naamaa, että vittuku tuo ei kuollut sinne sairaalaan. Samaan aikaan väitettiin, että ei mulla ole oikeasti mitään vikaa, jonka vuoksi sairaalassa pitäisi olla.

Kukaan ei saanut puhua mulle, jäin yksin aina. Ovet vedettiin lukkoon, että en pääse sisään pakkasella. Pahimpia en uskalla kirjoittaa, että ei tunnisteta.

Vierailija
873/956 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppelundin koulu, Espoon Haukilahdessa. Missään käymässäni koulussa ei ole ollut niin sairaita kakaroita kuin siellä.

Vierailija
874/956 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentävänniemen ala-aste, Tampere, 1996-2002: seksuaalista häirintää, väkivaltaa, tavaroiden varastamista ja rikkomista, juorujen levittämistä, valheiden sepittämistä aikuisille

Harjuntaustan yläaste, Tampere, 2002-2005: uhkailua, porukasta eristämistä, haukkumista, juorujen levittämistä, identiteettivarkaus, tavaroiden varastamista, painostamista, syömishäiriön triggeröimistä

En tiedä luetko enää tätä ketjua, mutta miten tuo identiteettivarkaus ilmeni? Miten tuli ilmi?

Vierailija
875/956 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannoin tuon jota Raisiossa kiusattu. Vain siksi, ettei tänne saa tavallisten pulliaisten nimiä kirjoittaa, vaikka kuinka olisi ikävä tilanne ollutkin. Joku noista voisi tehdä kunnianloukkauksen, kun nimet nettiin päätynyt.

Vierailija
876/956 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koulun rehtori (mies) kiusasi mun isää. Oli pieni paikkakunta ja isä aika arka ja ujo, toi rehtori vainosi isää jostain syystä. Teki sitten kiusaamista myös niin, että piti mua tuntien jälkeen juttelemassa, vihjaili kaikkea, osti suklaata ja silitteli ja semmoisia. Viikonloppuisin tai iltaisin piti mennä reksin kanssa joihinkin muka koulutyöhön liittyviin tilaisuuksin tai retkille. Siinä oli kaikkea outoa. Isä kärsi tosi paljon, muttei osannut puolustautua.

Tuohan olisi voitu laskea melkein jo p e d o k s i. Oksettavan kuuloinen ukko!

Vierailija
877/956 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole koulun vika, ja jokaisessa koulussa on joku joka on kokenut tulleensa kun joutunut vaikkapa päällepuhumisen uhriksi. 

Vierailija
878/956 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole koulun vika, ja jokaisessa koulussa on joku joka on kokenut tulleensa kun joutunut vaikkapa päällepuhumisen uhriksi. 

Se on koulun vika siinä vaiheessa, jos kiusaamiseen ei puututa. Ja harmittavan usein näin käy, halutaan ummistaa silmät siltä tai ei haluta puuttua.

KiVA-koulut ovat pelkkää k*setusta. Ei voi tapahtua kiusaamista, kun meidän koulu on kiva-koulu!

Kyllä tapahtuu, tuolla vain nössöimmät opettajat haluavat lakaista asian maton alle. Eli hiljaisesti hyväksytään.

Vierailija
879/956 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylän koulu, T oivakka

Vierailija
880/956 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasaaren keskuskoulussa on ollut kiusaamista 1990-2000-luvulla. Kerran kun olin menossa kotiin koulusta, eräs toinen samalla luokalla olevalla yritti ilmeisesti heittää isolla kivellä päähän alikulkusillan päältä. Eräs toinen oppilas pyysi menemään maton päälle ja kun menin, hän veti sen alta niin että lensin selälleni, sama kampitti koulun käytävällä. Sylkäisin välitunnilla erästä toista oppilasta, rangaistus tästä oli se että eräs opettaja vei koulun sisään kun muut olivat ulkona, puristi käsillä puseroa, sanoi jotain, taisi olla "luuletko olevasi kova", kun koulun kello soi, hän katsoi muualle ja sanoi jotenkin vihaisesti että "häivy". Tilanne oli pelottava.  

Ruokatilassa joku jätti penkin tahalleen vinoon ja solvasi jollain sanalla. Opettaja luultavasti huomasi tämän. Pyysin erästä toista oppilasta siirtymään jotta penkkiä voitaisiin siirtää, oppilas sanoi "mä syön nyt en voi", kysyin opettajalta voitasiinko se siirtää, opettaja näytti vihaiselta, katsoi annosta lautasella, söi samalla ja sanoi jotain, ei siis suostunut siihen että penkkiä siirrettäisiin. Koska sitä ei siirretty tipuin selälleni lattialle. Tämän jälkeen jouduin syömään erittäin epämukavassa ja epäluonnollisessa asennossa etten tippuisi taas lattialle.  

Välitunnilla on myös potkaistu palloa niin, että hiekat ja pienet kivet lensi silmiin, tämä sama oppilas löi kaukalopallomailalla huuleen liikuntatunnilla niin että siihen tuli verestävä kohta. Liikuntatunnin ohjaaja näki tämän ja käski minun mennä pukukoppiin. Erikoinen käsky oli, miksei tämä lyöjä saanut mitään huomautusta.  

Eräs tyttö tönäisi kahdella kädellä rajusti selästä välitunnilla ja huusi. Hän teki näin ilmeisesti siksi etten liikkunut tarpeeksi hänen mielestä jalkapallokentällä.  

Saman koulun oppilaat ovat olleet "evakkokoulussa" vuoden Vaasan keskustan lähellä. Siellä on myös heitetty ilmaan pari kertaa, siinä oli mukana varmaan joku viisi henkilöä, jotka heitti ilmaan ja sitten irrotti otteen niin että tipuin jäiseen maahan. Samassa paikassa eräs toinen oppilas heitti paperiliidokilla jossa on ollut nasta olkapäähän.  

Yläasteella, niin sanotussa Mustasaaren keskuskoulun "pilotissa"  päätäni yritettiin murskata polvien välissä, eräs toinen heitti lattialle, piti nilkoista kiinni ja potki kylkeen. Joku tyttö nauroi tälle kaikelle ja solvasi haukkumasanalla, jota käytetään seksuaalivähemmistöön kuuluvista.  

Muut oppilaat, joskus myös opettaja solvasi haukkumasanoilla, joita käytetään seksuaalivähemmistöistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi