Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
281/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani myös opettajat osallistuivat tähän. Oikeastaan lukiossa melkein ikävintä jos pitää se pahin löytää. Siellä opettajat esim nauroivat minulle, kun vastasin väärin ( oppilaatkin nauroivat) tai joskus jännitin esiintymistä niin luokka nauroi ja opettaja myös. Nimeäni ei muistettu ja eräät opettajat ottivat minut "tarkkailuun", kun esim kerran pari olin myöhässä niin sain siitä paljon palautetta, kun taas monet saivat tulla tunnille myöhässä toistuvasti ilman mitään huomautusta. Jotkut myös häiritsivät tunneilla todella paljon ja itseäni aina silti arvosteltiin milloin mistäkin. En esim tahtonut osallistua yhteen teemapäivään ja silloin minua syytettiin, että lintsaan niistä. Kukaan ei vaan koskaan tajunnut tai tahtonut ymmärtää, että oma ryhmä kiusasi paljon ja pilkattiin vaatteista, käytöksestä varsinkin jos huomasivat, että jännitin jotain esitystä yms tai ihan vaan äänestä ja ulkonäöstä. Tämän vuoksi jätin tanssit yms väliin ja tietenkin sain siitäkin paljon palautetta ja opettajat tavallaan suuttuivat, kun en osallistunut ja jätin mahdollisen parini huonoon tilanteeseen. Minulla oli siis yksi "pariehdokas" ja häntä säälittiin, kun jätin hänet pulaan. Tosin pääsi kuitenkin tanssimaan. Myöhemmin huomasin, että oli todella paljon muitakin, jotka eivät tanssineet ja ihmettelin miksi kävivät minun kimppuuni asiassa.

En voinut olla tuolla oma itseni ja sitten sain paljon palautetta, miksi olen niin hiljainen yms. Olen aiemmin pystynyt esiintymään aika hyvin, mutta tuolla en pystynyt ja oikeastaan se aika oli sellaista taistelua. Siihen vielä se, että lukio oli minulle aika vaikea tietyissä aineissa, joten rankkaa aikaa oli. Tietyt opettajat inhosivat minua todella paljon ja yksi pudotti arvosanani niin alas, että jouduimme siihen puuttumaan, koska ei ollut mahdollista saada niin alhaista numeroa kokeiden ja tehtävien perusteella. Sain siis kokeesta 8:sin ja hän antoi 6:sen. Sama opettaja laittoi aina ne pari häirikköä viereeni istumaan ja nämä valittivat etteivät halua istua siinä. En uskonut, että lukiossa on tuollaista ja yläkoulu oli minulle parempi  paikka. Aika yksin olin yläkoulussakin ja välillä kiusattiin, mutta lukiossa olin todella yksin ja ikäviä opettajia. Tietynlainen kammo jäi. Paikkaa en viitsi sanoa, mutta pienemmästä kyse.

Vierailija
282/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KSYK eli kulosaaren yhteiskoulu, ylä-astepuoli tuossa 7-8 vuotta sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä on alkanut tuntua, että pienet ilkeämieliset ja sisäänpäin lämpeävät tuppukylät ovat kaikkein pahimpia kiusaamisen kehtoja, joissa touhulla on pitkät perinteet ja sitä katsotaan läpi sormien varsinkin jos kiusaajat ovat jonkun paikallisen "parempiosaisen" kersoja. Terveisiä vaan Simpeleelle ja teille entisille koulun kingeille/kuningattarille, jotka tänä päivänä olette keski-ikää lähestyviä, tuppukylään jämähtäneitä luusereita.

Mikä siinä onkin, että nuo kingit ja kuningattaret usein jämähtävät sinne tuppukyliin siinä vaiheessa kun ikätoverit lähtevät muualle opiskelemaan? Tajuavat itsekin etteivät olisi mitään ns. valtakuntansa ulkopuolella, vaikka peruskoulussa uho on ollut kova? Usein näistä tulee muutenkin väliinputoajia, päihdeongelmaisia, elämänkoululaisia jne...

Joskus käy silti toisinkin päin. Itse olen nyt väliinputoaja, joka ei ole päässyt opiskelemaan ja jolla on tiettyjä kammoja ja pelkoja edelleen. Omat kiusaajat ovat päässeet eteenpäin aika hyvin. Pakko se myöntää, vaikka en tahtoisikaan. Elämä tietenkin omissa käsissä, mutta joitakin kuten minua nuo vuodet lamaannuttivat aika paljon ja on pitkä matka saada muut kiinni ja en tiedä saanko koskaan.

Vierailija
284/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivalkosken yläaste

Kiusaamispesäke pahimmasta päästä omana aikanani. Huhut kertoo, että on sattunut suisidi-tapaus kiusaamisten vuoksi.

En ihmettelis, vaikka olis montakin...

Haluatko kertoa mitä ikäluokkaa olet? Ite oon syntynyt 80-luvun alkupuolella.

Olen ysärin alussa syntynyt ja minuakin on kiusattu siellä, tosi rankasti. Jos jotain ”positiivista” voisin kertoa, niin ex-kiusaajillani menee tätä nykyä huonosti. Karma, se on hieno asia.

Ei käy sitten tasan karma; kiusaajat ovat tätä nykyä luotsausjohtaja ja lääketurvallisuusjohtaja. Olisi hauska tietää, kuinka moni "johtaja" tässäkin maassa on näitä pas**maisia koulukiusaajia alkujaan. Stubbkin oli yksi, eikä mistään lievästä päästä sekään.

Henkisellä- ja/tai fyysisellä väkivallalla pääsee näköjään pitkälle.

Vierailija
285/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenkaupungin yläaste, 2010-luku

Haukuttiin ulkonäköä jatkuvasti, huoriteltiin, syrjittiin, tönittiin, kirjoiteltiin someen törkeitä asioita, syljettiin päälle,kasteltiin, puhjottiin aina uudelleen pyörän renkaat, hakattiin mailoilla ja kampattiin tahallaan liikuntatunnilla, lopulta omat kaveritkin hylkäsi ja koko pikkukaupungin nuoriso koulunkin ulkopuolelta kääntyi vastaan. Onneks lastensuojelu puuttui asiaan ja sijoitettiin muualle. Vaikuttaa joka päivä elämääni, mutta sain lopulta itseni hyvälle polulle, samaa en voi kiusaajistani sanoa :)

Vierailija
286/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläsaaren ala-aste ja Meri-Porin yläaste

Vierailija
287/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsen koulu. Se paska vaikuttaa edelleen, vaikka siitä on jo useampia vuosia aikaa.

Vierailija
288/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläsaaren ala-aste ja Meri-Porin yläaste

Samalla alueella minäkin koin paljon pahaa. Tosin osittainen eri koulut.

Vierailija
289/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osaa on kiusattu joka ikisessä koulussa jossa ovat olleet?

Kuulostaa vain omituiselta. Jos missään ei tule toimeen muiden kanssa niin onko se vika "kiusaajissa" vai siinä "kiusatussa"?

Vierailija
290/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnainmaan koulun ala-ja yläaste. Musta leviteltiin juoruja, vaatteita haukuttiin, porukalla jätettiin joistain leikeistä ja jutuista pois, potkittu lätkänpelaajien toimesta pöydiltä alas esim. ala-asteen discosta. Jos joku poika yritti kaveerata mun kaa tai osotti kiinnostusta, niin se poika haukuttiin maanrakoon kans.

Vierailija
291/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppävaaran ylä-aste Espoossa

Minuakin kiusattiin tuolla "suosittujen" tyttöjen toimesta. 

Millä kirjaimella kiusaajasi nimi alkoi?

Vierailija
292/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis Tampereen linnainmaalla.

Vierailija
293/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauritsalan ala-aste, Lappeenranta.

Vierailija
294/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion yhteiskoulu nykyään Ilmaisutaidon lukio. Opettaja mukana, pääsi sitten vielä rehtoriksi. Toinen tyyppi lunttasi ja syytti minua, huolellisuusnumeroni putosi 8, eikä sitä muutettu, vaikka muut oppilaat kertoivat totuuden opettajalle. 

Vierailija
295/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunsalon ylä-aste

Kempeleen ala-aste

Kempeleen ylä-aste

Tyrnävän ylä-aste

Tyrnävän ala-aste

Siihen riittää se että kouluissa on oppilaita,jotka pelaavavat samassa urheilujoukkueessa.

Vierailija
296/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunlahden koulu

Oulunsalon ala-aste kirkonkylä

Vierailija
297/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukolan koulu ja Henrikin yläaste Nousiaisissa.

Vierailija
298/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että Suomessa koulukiusaaminen on niin laajamittaista ja raakaa, että sillä täytyy olla isoja vaikutuksia ihmisten hyvinvointiin tai pikemminkin pahoinvointiin, itsetuntoon, työkykyyn ja yksinäisyyteen ihan kansakunnan tasolla. Näin arvelen. Ongelman todellinen laajuus tuskin näkyy tilastoissa.

Lapsena rääkätyt selviytyvät kokemuksistaan kuka mitenkin. Olen tosi surullinen kun ajattelen tätä.

Vierailija
299/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten osaa on kiusattu joka ikisessä koulussa jossa ovat olleet?

Kuulostaa vain omituiselta. Jos missään ei tule toimeen muiden kanssa niin onko se vika "kiusaajissa" vai siinä "kiusatussa"?

Jos in erilainen, se huomataan, ihan sama mihin menet. Oli pukeutuminen, kroppa, puhe... Tai sitten arkoihin/ujoihin/hiljaisiin on helppo kohdistaa kiusaaminen.. ja mitä luulet, jos sinua jossain kiusattu, joudut vaihtamaan koulua, oletko kovin itsevarma? Mielestäsi kommenttisi on aika törkeä. Edes sivulauseessa miettiä olisiko aika katsoa peiliin kiusattujen. Kenenkään ei pitäisi sitä joutua kokemaan! Ihan sama mistä johtuu. Tiesin yhden tytön, kuka vaihtoi koulua monesti kiusaamisen takia, meidän kouluun tullessa hän puhui tasan yhdelle ihmisille, edes opettajille ei uskaltanut mitään sanoa. Häntä kiusattiin edelleen... Yritti itsemurhaa 11-12 vuotiaana. En tiedä miten elämä meni koulun jälkeen.

Vierailija
300/956 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmänsaaren yläaste. 80-luvulla.