Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk vauvan nukuttaminen

Ssq
17.08.2016 |

Enpä olisi uskonut että tämän ikäisen vauvan nukuttaminen voi olla hankalaa. Esikoiseni 4kk nukkuu 2-3 päiväunet päivässä. Nukuttaminen on aina hankalaa, hän ei meinaa nukahtaa millään. Huitoo vaan käsillään ja potkii jaloillaan, ottaa tutin suustaan, kääntyilee.
Olen myös kokeillut valvottaa pidempään, mutta menee sitten yliväsyneeksi ja sitten se vasta hankalaa on kun tyttö huutaa eikä rauhoitu millään.
Äsken sain tytön rauhoittumaan kun hyräilin lasten lauluja hiljaa ja pidin kättä hellästi hänen käsien päällä että ei niin lujasti huitoisi.
Mitä muita keinoja tähän nukuttamiseen on? Yö unille nukahtaa kuitenkin aina hetkessä ilman ongelmia. Unien välissä touhuamme paljon. Leikitään leluilla, jutellaan melkein taukoamatta, opetellaan mahalta selälleen kääntymistä joten aktiviteettia ei puutu.
Ei tämä nyt sinällään mikään ongelma ole,on minulla aikaa nukuttaa kun yksin lapsen kanssa kotona olen. Haluaisin vain kuulla onko vinkkejä tuohon huitomiseen ja potkimiseen/levottomuuteen. Ja olisi myös kiva kuulla miten paljon muiden 4kk ikäiset nukkuu päivässä, nukkuuko itse vai pitääkö nukuttaa tms. :)
Ja onko esim. Facebookissa mitään vauva ryhmiä joihin voisi liittyä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kantoliinaa/reppua? Laita siihen ja hytkyttele vähän. Se auttaa levottomiin käsiin ja jalkoihin :)

Vierailija
2/2 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko kapalointiin? Helpottaisi sitä käsien huitomista. Meillä kohta 4kk vauva joka huitoo,potkii ja touhottaa koko ajan, myös kun yritetään nukkumaanmenoa. Harmi vain, että vauva vihaa nykyisin kapalointia vaikka se oli vielä 2kk sit hyvä juttu mikä rauhoitti.

Meillä päiväunille käyminen on täyttä tuskaa. Huutoa,huutoa ja huutoa.

Nyt kaksi päivää opeteltu nukahtamaan omaan sänkyyn niin että olen vieressä koska sylissä jos yritän nukuttaa niin vetää totaaliset raivarit :o

Päivällä nukutaan 4x 30min "päikkärit" ja yöllä nukutaan 10h kolmella syönnillä. Meillä on äärimmäisen vähäuninen vauva..:/ kaikkeni olen yrittänyt et nukkuisi vähän enemmän mut ei...:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä