Miksi opiskella 3-5 vuotta kun voi perustaa yrityksen?
Miksi opiskella 3-5 vuotta turhaan kun voisi ihan hyvin perustaa yrityksen ja työllistää itsensä ilman opiskelua?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En opiskele ainoastaan työllistääkseni itseäni vaan tullakseni sivistyneemmäksi, avarakatseisemmaksi, fiksummaksi ja asioita laajemmin ymmärtäväksi.
t. kymmenen vuotta yliopistolla
Etköhän ole jo tarpeeksi fiksu, voit miettiä valmistumista.
Miksi perustaa yritys ja ottaa riski, kun voi tehdä töitä yrityksen tapaan ilman velvoitteitakin? Ei vain hoida asioitaan, siinä se.
Eikä tarvi niin sen työn tuloksen laadustakaan välittää, jos tekeytyy vaikka tosi sairaaksi, niin kaikki antaa anteeksi - ymmärtäähän sen. Onhan jälki hienoa noin työkyvyttömän tekemäksi! Sitä paitsi se oli halvempi kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi opiskella 3-5 vuotta turhaan kun voisi ihan hyvin perustaa yrityksen ja työllistää itsensä ilman opiskelua?
Niin, eräs sukulaiseni luuli, että remppa-ala se vasta helppoa on, ja eikun firma pystyyn. Kuka hyvänsähän nyt osaa maalata ja tapetoida ja rakentaa väliseinää ja kasata keittiökaappeja,hui hai. Opiskelut ei yhtään kiinnostaneet. Eikun suoriltaan vaan pakettiauton ostoon ja ihan ilman kokemusta.
Jostain kumman syystä asiakkaat ei maksaneet laskuja, sitä kummasteli kovasti. Kas kun sopimukset jäivät suupuheen asteelle ja työn jälkikin taisi olla mitä oli, murahti ammattikirvesmies eli faijani.
Vouti on käynyt lompakolla aika ahkerasti viime vuosina.
Mutta siitä vaan ap, antaa mennä vaan! ;)
Mitä ihmettä? Kyllä minä tarvitsen tutkintoani ihan itse. En minä ole vienyt keneltäkään opiskelupaikkaa, olen ansainnut sen ihan itse.